2017-09-03, 17:11
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Om ungen inte hade varit död nu, så skulle det ha sagt sig själv. Men detta är ju bevisligen en mamma som lät sitt barn dö.

Lät sitt barn dö? Hur kan du uttrycka dig så. Barnet dog inte p g a näringsbrist! Barnet togs till sjukhus när det hade problem med tungan och Erika visade upp blåmärken på BVC.

Läser du FUP.en lite noggrannare så blir det lättare för dig att förstå hur hon reagerade. Glöm inte att barnet levde väldigt kort tid, var mycket på sjukhus, så det var inte så där jättemycket tid för henne att fatta beslut och agera.
Citera
2017-09-03, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det måste hon ju ha gjort, om hon påstod att hon ammade - och några timmar senare hade hon ingen mjölk i brösten. Det tar flera plågsamma dygn innan mjölkproduktionen upphör, om man inte får de tabletter (lakteringsinhiberande) som brukar ges till mammor som t.ex. fött dödfödda barn, eller där socialen hämtat barnet på BB. Och det står inte någonstans att hon fick sådana tabletter.
Just de...precis😀
Citera
2017-09-07, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koskamaa
Vad hände med Micke b som rapporterade live från rättegångarna? Såg det stod nått om att han lämnat gruppen(fallet Hailey) och tagit bort Facebook.

Hm de kan man fråga sig men han gav ju info från typ gruppen rädda föräldrarna folk som verkligen gapa om att de var oskyldiga väglede folk på rättegången om sjukdom som folk snacka om i gruppen gav vidare information typ pratade med ordförande advokater efter de va de ju bara sjukdom på tapeten och hela rättegången va helt plötsligt sjukdom öhhh.. de gick åt skogen och nu när åklagaren överklagat klart han försvinner skulle jag med gjort om jag va han.
Citera
2017-09-07, 16:25
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koskamaa
Vad hände med Micke b som rapporterade live från rättegångarna? Såg det stod nått om att han lämnat gruppen(fallet Hailey) och tagit bort Facebook.

Citat:
Ursprungligen postat av Utmanaren77
Hm de kan man fråga sig men han gav ju info från typ gruppen rädda föräldrarna folk som verkligen gapa om att de var oskyldiga väglede folk på rättegången om sjukdom som folk snacka om i gruppen gav vidare information typ pratade med ordförande advokater efter de va de ju bara sjukdom på tapeten och hela rättegången va helt plötsligt sjukdom öhhh.. de gick åt skogen och nu när åklagaren överklagat klart han försvinner skulle jag med gjort om jag va han.

Jag frågade faktiskt en ur admin i gruppen svenska fall vad som hänt på messenger. Haha så smart var jag.

Han hade ju tydligen raggat på en massa småtjejer från gruppen och utnyttjat sin position, så ingen sa ju något när han började skriva till dom. Snuskgubbe.

Sen gjorde jag min läxa och kollade upp honom på lexbase och wow...
Är glad att jag inte tillhörde MB fanclub.
Bedrägeri, mordbrand, vållande bland annat.
Han har ju en egen tråd här inne till och med. 😁
Senast redigerad av Stupido86 2017-09-07 kl. 17:20. Anledning: Glömde en mening
Citera
2017-09-07, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cris7209
hittepå? Men erika ljög aldrig!!

Har man mjölk i brösten, försvinner det inte av sig självt helt plötsligt. Särskilt när barnet är sådär litet.

Det tar veckor att få bort all mjölk, även med piller så "läcker" man lite ett bra tag.
Inte ens med piller kan du helt sluta och inte tömma tuttarna. Du får mjölkstockning inom några timmar vilket leder till stor smärta och du kan faktiskt bli sjuk av det.

Hade hon haft mjölk i brösten lär de ha läckt massor inom några timmar. Då hon ej "tömde dem".
Citera
2017-09-07, 19:40
Medlem
Tror inte denna länken har visats här inne innan

http://24kristianstad.se/2017/09/06/spadbarnsdadet-darfor-valjer-aklagaren-att-overklaga-domen/
Citera
2017-09-08, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuppis
Har man mjölk i brösten, försvinner det inte av sig självt helt plötsligt. Särskilt när barnet är sådär litet.

Det tar veckor att få bort all mjölk, även med piller så "läcker" man lite ett bra tag.
Inte ens med piller kan du helt sluta och inte tömma tuttarna. Du får mjölkstockning inom några timmar vilket leder till stor smärta och du kan faktiskt bli sjuk av det.

Hade hon haft mjölk i brösten lär de ha läckt massor inom några timmar. Då hon ej "tömde dem".
Sant...enl. Många så ljög inte erika. Tyvärr vet kah inte vad hennes fosterpappa (Ken) sagt i förhöret....missade det.
Citera
2017-09-08, 06:19
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Traggen
Medlem
Reg: Feb 2013
Tror inte denna länken har visats här inne innan

http://24kristianstad.se/2017/09/06/...erklaga-domen/

Vad är det som tar så'n tid? Det är stötande att dessa två är ute och roar sig - var inte A i Spanien till och med? Det finns dessutom en risk för att de avviker till ett land som inte har utlämningsavtal med Sverige. Även om jag betvivlar dessa typers förmåga att försörja sig i ett sådant land, där de inte matas med bidrag, och kontakter utomlands har de väl inte heller. Men man kan aldrig vara säker.
Citera
2017-09-08, 06:44
Medlem
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuppis

Fast det där är inte helt sant. Om barnet inte har tillräcklig sugförmåga så stimuleras inte bröstproduktionen tillräckligt och även om du har lite mjölk så kan produktionen vara väldigt låg och sinar fort. Framförallt i början.

Jag talar av erfarenhet. Mitt första barn? Precis som du beskriver men med mitt andra som hade ett hjärtfel vilket gjorde att han inte hade kraft nog att äta ordentligt så fick jag kämpa som ett djur för att hålla igång produktionen. När jag väl slutade upphörde mjölken i princip omedelbart.
Citera
2017-09-08, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Lät sitt barn dö? Hur kan du uttrycka dig så. Barnet dog inte p g a näringsbrist! Barnet togs till sjukhus när det hade problem med tungan och Erika visade upp blåmärken på BVC.

Läser du FUP.en lite noggrannare så blir det lättare för dig att förstå hur hon reagerade. Glöm inte att barnet levde väldigt kort tid, var mycket på sjukhus, så det var inte så där jättemycket tid för henne att fatta beslut och agera.

Jo lät sitt barn dö ja..hon visste varje morgon nya blåmärken då låter man sitt barn dö ja.. och sjukdom va de ju inte heller.
Klart Erika hade tid och agera i de mästa hon hade ju tid och fotta och sova hela nätter med öronproppar
Citera
2017-09-19, 09:24
Medlem
Crimphris avatar
Hur lever de nuförtiden?
Citera
2017-09-30, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
F.ö. så förväntar jag mig att någon klok sakkunnig tar upp fyndet av ett typiskt epiduralhematom med en skallbensfissur från helkroppsundersökningen 9/9. Någon som kan beskriva för Hovrätten hur epiduralhemtomen fungerar i praktiken. För sådan hemtom har alla erfarna brottmålsdomare stött på och avdömt för vuxna. Det är väl känt hur snabbt och överraskande döden anländer vid sådant "relativt" lätt våld mot skallen. Enkla knuffar eller slag med knytnäve på hakan och så föll antagonisten i gatan eller dansbana och knalldog på fläcken! Vad skiljer sig åt mellan vuxna och spädbarn som drabbas av just epiduralhematom??

Någon epidural blödning fanns inte. Inte heller några hjärnkontusioner, vilket också påstås. Rättsläkare Olofsson är förövrigt även en neuropatolog och expert på hjärnan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in