2017-09-02, 11:06
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris-Phris
Estrella - Grillad paprika med vitlök och chili får väl godkänt. Väldigt lite chili-smak. Man anar den bara om man tänker på det.

Den mest uttalade smaken tyckte jag var vitlök (för att inte tala om att det luktade rätt rejält av vitlök av dem). Inget fel på chipsen så sett, men inte direkt en smaksensation om man säger så.
Citera
2017-09-02, 11:50
Medlem
FuriousRages avatar
Jag är så trött på alla dessa nyare chipssmaker där alla ska ha den där jävla chilin.
En del lät som de skulle smaka bra, och sedan så ser man att de har tryckt in chilijäveln bland smakerna också.
Citera
2017-09-02, 12:09
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuriousRage
Jag är så trött på alla dessa nyare chipssmaker där alla ska ha den där jävla chilin.
En del lät som de skulle smaka bra, och sedan så ser man att de har tryckt in chilijäveln bland smakerna också.

Ja, framförallt Estrella verkar ha slut på fantasi i det avseendet. Förutom deras vanliga Chili-chips så har de nu minst två sorter till med chili, börjar också bli less på det. Även deras Cheddar & chipotle är så starka att man knappt känner någon skillnad mellan dem och de andra med chilismak.
Citera
2017-09-02, 15:38
Medlem
megareds avatar
strella - Grillad paprika med vitlök och chili,är grymt god.
Citera
2017-09-04, 12:58
Medlem
MartinStLouiss avatar
Någon som har smakat Estrellas nya chips "Grill och Cheddar"?
Citera
2017-09-08, 03:21
Medlem
Hunden007s avatar
Chipsen som har Äpplepajsmak smakade äckligt smakade som sån där smulpaj man käkat för något år sen.
Citera
2017-09-08, 06:40
Bannlyst
Tycker om lidl's starka chips, prova dom.
Citera
2017-09-10, 10:44
Medlem
Scientologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
Chipsen som har Äpplepajsmak smakade äckligt smakade som sån där smulpaj man käkat för något år sen.

Ja herrejävlar, de var vidriga!
Citera
2017-09-10, 11:16
Medlem
irrblosss avatar
Nya favoriten är nog Estrellas västkustchips med vitlök, gräslök och chili. Bra smak, bra konsistens och lite rustika på något vis.
Citera
2017-09-12, 21:07
Medlem
Äppelpajsmak Varför??
Har de nånsin gjort nåt liknande? Smak där originalet bara är sött utan salt smakbrytning.
Chips med honungssmak har gjorts men det är mer normalt då det inte är ovanligt att honung kombineras med salt, t ex i grillmarinad.
Citera
2017-09-12, 23:23
Medlem
Ihavenonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuriousRage
Jag är också trött på alla dessa smaker som inkluderar chili men kanske inte av samma anledning som du är det. Jag anser nämligen att det är meningslöst att trycka i chili om man ändå använder så lite så det knappt känns. Däremot är jag seriöst trött på alla Sourcream-varianter av den anledningen att jag inte gillar det.
Citera
2017-09-13, 18:21
Medlem
Cineastens avatar
Såg en ny sort igår med smak av äppelpaj. Äppelpaj är ju gott men om det funkar i chips vet jag inte. Än ska tilläggas..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in