2017-09-02, 00:48
Medlem
Letas d fortfarande aktivt efter han!
Inte så mycket i Media längre?

Söktes d bara i Hallsberg o runt om i västmanland?

Ingen som tänkt på andrA små ställen/byar i sverige?

Han sitter nog nåstans o rä
Röker weed o tänker på annat gött o mönchar i sig fett m mat...

Sorry för den. Men kan dom typ inte anlita missing people i hela sverige? Finns ju olika avdelningar runt om i vårt land.

Dåligt påläst. Men ändå läst en del. Har dom gått igenom hans umgängeskrets NOGGRANT?! Kan ju vara så att han spela deppad o hade plan på att försvinna för att komma ifrån ett tag. Det som tyngde han. Vad det nu var. Och han och en vän dom ingen annsn vet. Nu sitter o röker weed o chillar o mår bra.

Finns det något som säger att han kanske inte ville hem? Han låtsades bara. Han kanske HATA sin familj? Dom behöver ju ej veta. Vad vet jag.

Har någon grävt i hans föräldrars historia? Där kanske ett svar finns.
Citera
2017-09-02, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelly

Han sitter nog nåstans o rä

Sorry för den. Men kan dom typ inte anlita missing people i hela sverige? Finns ju olika avdelningar runt om i vårt land.

Dåligt påläst. Men ändå läst en del. Har dom gått igenom hans umgängeskrets NOGGRANT?! Kan ju vara så att han spela deppad o hade plan på att försvinna för att komma ifrån ett tag. Det som tyngde han. Vad det nu var. Och han och en vän dom ingen annsn vet. Nu sitter o röker weed o chillar o mår bra.

Finns det något som säger att han kanske inte ville hem? Han låtsades bara. Han kanske HATA sin familj? Dom behöver ju ej veta. Vad vet jag.

Det kan ju faktiskt vara så som du Pelly säger,men e det inte lite taskigt mot sin brorsa,för han har väl inte gjort något elakt mot Patrik....?
Brorsan måste ju känna sig otroligt bortkastad om Patrik bara dragit,hemligt bort iväg.
Och det finns ju typ 1000 olika småbyar,så det är nog svårt att leta bland alla dem.
Men det vore ju underbart om Patrik satt och käkade massa god mat någonstans.

Menar du Grängesberg och de små byarna?
Senast redigerad av evaveva 2017-09-02 kl. 01:35.
Citera
2017-09-02, 02:38
Medlem
Priv-Investigators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelly

Han sitter nog nåstans o

Skulle du vilja vara så vänlig och förtydliga vad du egentligen vill få framfört. Jag begriper inte vad du skriver. Kan du översätta det fetstilta, och gärna vidareutveckla det du vill få sagt.

Och meningen: "Röker weed o tänker på annat gött o mönchar i sig fett m mat..." Menar du att Patrik röker hasch eller menar du att du gör det just nu?

Och ordet "honom" är helt okänt för dig, förmodar jag.
Citera
2017-09-02, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Priv-Investigator
Skulle du vilja vara så vänlig och förtydliga vad du egentligen vill få framfört. Jag begriper inte vad du skriver. Kan du översätta det fetstilta, och gärna vidareutveckla det du vill få sagt.

Och meningen: "Röker weed o tänker på annat gött o mönchar i sig fett m mat..." Menar du att Patrik röker hasch eller menar du att du gör det just nu?

Och ordet "honom" är helt okänt för dig, förmodar jag.
Antagligen har han ironisk o inte.kan förstå att folk fortfarande tror sig kunna finna honom fortfarande.
Citera
2017-09-02, 08:34
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Jag skrev några frågor förut men inte fått svar. Vet inte om ingen visste eller om frågan bara föll bort så jag testar att ställa den igen.

• Det ligger något vatten (kalkbrott?) vid Hjortsbergakilen/Hynnebergsvägen vid Nybetong. Är det vattnet genomsökt? Verkar vara ett brott med ganska stora sprängstenar på botten (välbesökt?)

• En annan tanke: Om P finns i vattnet, borde kroppen kommit upp till ytan och hittats, om han hoppat eller ramlat i själv?

• P skulle hem den 22 maj. Då packade han med sig allt för gott. Hade hans skola slutat för sommaren då eller fick han lämna tidigare för att han skulle hem och få hjälp? (Tänkte om andra elever åkt hem samtidigt)
Citera
2017-09-02, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Jag skrev några frågor förut men inte fått svar. Vet inte om ingen visste eller om frågan bara föll bort så jag testar att ställa den igen.

• Det ligger något vatten (kalkbrott?) vid Hjortsbergakilen/Hynnebergsvägen vid Nybetong. Är det vattnet genomsökt? Verkar vara ett brott med ganska stora sprängstenar på botten (välbesökt?)

• En annan tanke: Om P finns i vattnet, borde kroppen kommit upp till ytan och hittats, om han hoppat eller ramlat i själv?

• P skulle hem den 22 maj. Då packade han med sig allt för gott. Hade hans skola slutat för sommaren då eller fick han lämna tidigare för att han skulle hem och få hjälp? (Tänkte om andra elever åkt hem samtidigt)

vilka frågar man ,om man vill veta om det vattnet är genomsökt ?

Hörde att en kropp bara flyter upp i något dygn eller så ,sen sjunker den igen .

Aha LivingMyOwnLife , du menar om ifall att han reste med någon "kompis" , som han sen tog sällskap vidare med .....?Men borde inte den där kvinnan på tåget sett om han suttit och samtalat och rest med en "kompis" ?

Förövrigt så är det väl trevligt just för stunden att sitta och röka weed och chilla ,så som det står i texten lite längre upp , men vette tusan om det blir så trevligt i längden ? Till slut flyter ju hela livet ihop i ett enda rus ,pengarna tar slut och antar att det de röker också tar slut ,och det blir höst ,vinter och kallt ,och massa saker i framtiden pockar på ,då blir det inte lika lätt att leva på det sättet ....hmm...?
Kommentar på det ?
Senast redigerad av evaveva 2017-09-02 kl. 10:23.
Citera
2017-09-02, 10:03
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
vilka frågar man ,om man vill veta om det vattnet är genömsökt ?

Hörde att en kropp bara flyter upp i något dygn eller så ,sen sjunker den igen .

Aha LivingMyOwnLife , du menar om ifall att han reste med någon "kompis" , som han sen tog sällskap vidare med .....?Men borde inte den där kvinnan på tåget sett om han suttit och samtalat och rest med en "kompis" ?

Tänkte mest om det framkommit någonstans om någon sökt, kanske privat. Flera öron är bättre än två. Långt i från alla är medlemmar här men ryktet kanske går bland hallsbergborna.

Kanske inte rest ihop med någon utan mer om han sökt sig till någon som lämnat skolan runt den veckan eller innan. Kanske någon bor i Hallsberg eller runt om. Kanske bestämt träff som gått fel.
Citera
2017-09-02, 10:07
Medlem
Citat:
Tänkte mest om det framkommit någonstans om någon sökt, kanske privat. Flera öron är bättre än två. Långt i från alla är medlemmar här men ryktet kanske går bland hallsbergborna.

Kanske inte rest ihop med någon utan mer om han sökt sig till någon som lämnat skolan runt den veckan eller innan. Kanske någon bor i Hallsberg eller runt om. Kanske bestämt träff som gått fel.

Kanske man kan be MPS att söka där ,även om man inte är hundra på att han kan finnas i det vattendraget ?

Det är mycket tal om att han bestämt träff med någon ,då undrar jag vad är det som gör att den träffen "behövde" göras just i hemresesituationen. Blev ju mycket på en gång då ,bara det att resa hem är ju ett företag i sig ,så många mil ...
Senast redigerad av evaveva 2017-09-02 kl. 10:22.
Citera
2017-09-02, 10:12
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
men om man skriver till Missing peoples om att de skall söka där ,vill de nog ha en anledning ,varför ? Eller vad tror du ? Du menar att de bara söker på måfå ,för att vi bett dem ? Jo kanske ?
Va? Nu fattar jag inte vad du menar. Vad har MPS med det att göra. För vi bett dem? Vilka vi? Löst sammansatta på Flashback? Du får det att låta som vi är något organiserat..
Skrev att någon kanske sökt privat och då menar jag inte en organisation som MPS.

Jag tror att det är ganska naturligt att om någon försvinner från orten man bor på så håller man ett extra öga öppet! De som då bor och jobbar vid det vattnet kanske har slängt ett extra öga där eller rent av gått runt för att söka.
Citera
2017-09-02, 10:16
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:

Om någon har koll på det jag undrar över så får ni gärna svara. Vill självklart inte ha frågor på mina frågor utan svar eller antagande.

Edit: Glömde fråga om bilden när P käkar sushi är bland de senaste bilderna på honom? Min sökfunktion buggar.
Senast redigerad av Livingmyownlife 2017-09-02 kl. 10:24.
Citera
2017-09-02, 10:17
Medlem
Citat:
Va? Nu fattar jag inte vad du menar. Vad har MPS med det att göra. För vi bett dem? Vilka vi? Löst sammansatta på Flashback? Du får det att låta som vi är något organiserat..
Skrev att någon kanske sökt privat och då menar jag inte en organisation som MPS.

Jag tror att det är ganska naturligt att om någon försvinner från orten man bor på så håller man ett extra öga öppet! De som då bor och jobbar vid det vattnet kanske har slängt ett extra öga där eller rent av gått runt för att söka.

jo det klart ,men det värsta är väl att inte alla ,de som jobbar där kanske inte älskar att läsa lappar om försvunna personer ,verkar som om bara en del utav Sveriges befolkning haft koll på att han försvunnit ,en del har inte en aning om det ...konstigt nog ,kan jag tycka , men du har rätt, någon måste ha sett efterlysningen och kollat lite extra där ,förhoppningsvis.
Eller så är det så att INGEN ALLS kollat och inte kommer kolla och då förblir han försvunnen för evigt .
Senast redigerad av evaveva 2017-09-02 kl. 10:21.
Citera
2017-09-02, 11:00
Medlem
Citat:

Det här är väl inte direkt svar på dina frågor men engagemanget här i trakterna för försvinnandet har inte varit så stora. Folk verkar mest sitta hemma på sina kammare och tycka att det är hemskt, om de överhuvudtaget vet om försvinnandet. Det finns dock några eldsjälar men inte så många. Tyvärr har jag ingen aning om vilka kalkbrott som är genomsökta och det finns så många. En del ligger fullt synliga vid vägar, andra inne i skogarna.

Edit: Glömde skriva att en del brott används som badplatser så alla ligger inte öde.
Senast redigerad av AlterEgo69 2017-09-02 kl. 11:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in