2017-09-01, 23:07
Medlem
S.Kandals avatar
Den svenska befolkningen är ett hjärntvättat släkte. De största Avpixlathatarna har förmodligen aldrig varit inne på sidan överhuvudtaget. Det känns bara rätt som godhetsknarkare att spy galla över denna sida. Om Aftonbladet, DN och SVT anser att de sprider hat, jamen då är det väl så.
Citera
2017-09-01, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
"Samhällsnytt" var en förbaskat trist och fantasilös titel, låter som Västernorrlands läns landstings hemsida som ingen läser. Inte så smart att url:en inte är samma som namnet heller.

Nu lät jag gnällig, de kommer säkert skriva mycket läsvärt som MSM "missar".

Tror hela poängen med namnbytet är att tvätta bort Lena Mellins hatstämpel och att påbörja en ny resa inom alternativ media. De skulle de gjort för flera år sedan.

Att URL:en inte har samma exakta adress är troligtvis inget man behöver bry sig om. Du har många nyhetssidor med förkortade namn. Ur ett SEO-perspektiv så spelar det idag ingen roll heller.

Det viktiga är att man successivt lyfter in det gamla artikelarkivet och jobbar aktivt med att driva den gamla trafiken till sajten. Någon kommer få jobba ganska mycket med att flytta all söktrafik från AP till nya sajten.
Citera
2017-09-01, 23:36
Avslutad
Samhällsnytt börjar med att sprida dynga och ljuga för sina läsare! RADERAR kommentarer som inte passar

Hahahaha.
-JA det är faktiskt sant.

Läste denna artikel Kanadas regering kovänder – stänger landet för illegala invandrare tidigare ikväll och såg i kommentarsfältet följande kommentar, som fullständigt krossar och förlöjligar Samhällsnytts "Breaking-news-artikel"/Click-bait:

LOL! Samnytt börjar med att sprida fake news själva. Se det här klippet med oberoende kanadensiska journalisten Lauren Southern :
www.youtube.com/watch?v=OfPB9VcPkfY
INSIDE CANADA'S ILLEGAL MIGRANT CRISIS. " - Publicerades den 30 aug 2017.
Myndigheterna bokstavligen hjälper illegala invandrare in i Kanada. Helst på avskilda platser, allmänheten får inte komma nära och se. 600st om dagen. Er artikel om att två stycken som arbetar illegalt har utvisats betyder inte folkutbytet avstannat.

Jag gick nyss in på artikeln igen i ett annat internetfönster och ser då att dom har raderat kommentarer! hahahha jävla Stalinmetoder. jag såg sedan att jag hade kvar kommentaren i ett tidigare öppnat internetfönster

PS. se Lauren Southerns vidoeklipp förresten. Det är riktigt bra, btw - det mesta hon gör är bra

! ! ! EDIT ! ! ! :

Nu har dom (alldeles nyss) stängt ner hela nyheten! HAHAHA krisläge på redaktionen redan på första fredagkvällen!?!? Inget fredagsmys? LOL!

här ser det ut när man försöker gå in på sidan nu! Hahaha

För säkerhets skull har jag printscreenat hela artikeln, ni har den här

Edit 2 : Nu verkar artikeln vara nåbar igen. Svårt att bestämma sig?
Senast redigerad av frapper 2017-09-01 kl. 23:53.
Citera
2017-09-01, 23:39
Medlem
Namnbytet spelar föga roll så länge som platsen fortsätter vara en klubb för inbördes beundran. Men tanke på att innehåll, agenda och skribenter är precis samma som förut, blir det hela ännu mer ologiskt.
Citera
2017-09-01, 23:40
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokyBacon
Det viktiga är att man successivt lyfter in det gamla artikelarkivet och jobbar aktivt med att driva den gamla trafiken till sajten. Någon kommer få jobba ganska mycket med att flytta all söktrafik från AP till nya sajten.

Ja man måste verkligen göra det. Om man googlar nu så ser det inte bra ut alls.

Betänk att Avpixlat var en av Sveriges mest besökta sajter. Att bara kasta bort den positionen är ju otroligt korkat. Det smartaste för att behålla så mycket trafik som möjligt vore att förstasidan på Avpixlat ger automatisk omdirigering till Samhällsnytt. Dock har man kvar möjligheten att direktlänka till enskilda sidor i Avpixlats arkiv för att inte döda alla gamla länkar från andra sidor.

Om man ska flytta över arkivet till den nya sajten är jag mer skeptisk till. Kanske det gör att kopplingen till den gamla blir för stark. Det är också rätt få som bryr sig om att läsa gamla grejer.

Tillägg: Oj, nu gav jag visst bra tips till en sida jag ogillar! Men jag hoppas ändå att nystarten kan bli nåt bra. Det behövs seriös alternativmedia i Sverige. Avpixlat har inte varit en sådan...
Senast redigerad av Hurt-Åke 2017-09-01 kl. 23:43.
Citera
2017-09-01, 23:46
Medlem
Karmans avatar
Samhällsnytt?! Vilket tråknamn. Gäsp. Låter som något torrt samhällsprogram för 20-30 år sedan i DDR-TV... Vem fan kläckte den idén?
Senast redigerad av Karman 2017-09-01 kl. 23:54.
Citera
2017-09-01, 23:50
Medlem
Att denna blogg fortfarande lever..
Citera
2017-09-01, 23:56
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Nej. Och Ekeroths händer ryker ifrån donationskontot.

Numera finns alltså ingen koppling till SD, utom att fd SD-Riksdagsmannen Erik Almqvist och fd SD-tjänstemannen Egor Putilov blir en del av redaktionen.
Är ju precis det här som är felet...och som gör att man kommer snart att byta namn igen. Man låtsas vara något man inte är.
Varför inte erkänna att man är typ en tankesmedja inom sfären? Moderaterna och socialdemokraterna har en rad sådana organ utan att skämmas.
Citera
2017-09-01, 23:58
Medlem
Känns seriöst att anställa Egor Putilov / Tobias Lagerfeldt / Alexander Fridback / Alexei Semenov / Alexander Krisak, mannen som fick 4,5 miljoner av en kriminell rysk oligark.

Även om det skulle visa sig att han INTE jobbar för Kreml så har han fortfarande 0% trovärdighet.
Citera
2017-09-02, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Som jag har förstått det så finns det två stora förändringar.

1. Att den gamla anonyma redaktionen som var med i Politiskt Inkorrekt nu försvinner helt. Mats Dagerlind tar över till 100% som Chefredaktör och ansvarig publicist. Många av de andra (Avpixlat) krönikörer försvinner. Istället tillkommer Erik Almqvist, Egor Putilov, en journalist från Skaraborgs Läns Tidning och en amerikansk professor som en del av den nya redaktionen.

2. Kent Ekeroth har inte längre hand om donationerna. Utan det gör Samhällsnytt själva (Dagerlind). Även om kontot är den samma.

Vad jag förstår har/hade Kenth ett finger med i vad man skrev om också, bara att det inte syntes utåt.

Därför Avpixlat nog är enda svenska media som försvarar Ekeroth i misshandelsdomen. De tillåter heller inte antisemitiska vinklingar. Men de är ständigt islamkritiska.
Det är egentligen Ekeroth i ett nötskal. Och som andra sagt i tråden, Avpixlat är ofta infantila, vilket även Ekeroth är.

"Muslim gjorde något jättehemskt - snart sharia på väg"
Lite den typen av nyheter.
"Bil brinner i Malmö - staden kollapsar snart"
Dag efter dag. Som att lyssna på en gammal gubbe som väntar på bussen.

Men det finns en och annan bra skribent på Avpixlat också. Jag kollar ibland in sidan med behållning. Dock presenterar de så starkt en alternativ verklighet vilket jag inte kan ta till mig.

Putilov är en bra skribent. Men han är samtidigt en nära vän till Ekeroth.
Alltså, jag tror detta bara blir ännu ett Ekeroth projekt. Och då kommer det infantila att fortsätta.

MEN, man får åtminstone säga att det är bra av den lille juden att han hittat ett sätt tjäna pengar inom alternativmedia. Gissningsvis är han en av få som tjänar pengar, trots att han inte ens aktivt jobbar med sidan.
Citera
2017-09-02, 00:46
Medlem
JustZlatans avatar
Bra namn. Avpixlat är så 2010. Ska bli intressant att se om msm nu kallar Samhällsnytt för hatsajt. Ordet samhällsnytt är ju inte direkt synonymt med något hatiskt eller dåligt.
Citera
2017-09-02, 00:48
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokyBacon
Tror hela poängen med namnbytet är att tvätta bort Lena Mellins hatstämpel och att påbörja en ny resa inom alternativ media. De skulle de gjort för flera år sedan.

Att URL:en inte har samma exakta adress är troligtvis inget man behöver bry sig om. Du har många nyhetssidor med förkortade namn. Ur ett SEO-perspektiv så spelar det idag ingen roll heller.

Målsättningen att "tvätta bort", som det uttrycks, förstår jag, men att välja ett nytt namn som Samhällsnytt. Hur tänker de egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in