2017-09-01, 21:43
Medlem
Jaffar Byn kan aldrig umgås med sina brushor igen. Tänk dem sitter och krökar han bara måste pissa alla faller i garv, kanske inte men alla tänker samma sak. Hans heder e fucked och det har inte med att han e MENA att göra, det e förnedrande för vilken man som helst. det e fan inte alls stor skillnad som om han blivit våldtagen tror nog han mår lide "PISS" idag
Citera
2017-09-01, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xxx999
Jaffar Byn kan aldrig umgås med sina brushor igen. Tänk dem sitter och krökar han bara måste pissa alla faller i garv, kanske inte men alla tänker samma sak. Hans heder e fucked och det har inte med att han e MENA att göra, det e förnedrande för vilken man som helst. det e fan inte alls stor skillnad som om han blivit våldtagen tror nog han mår lide "PISS" idag

Terapi med KISS kan hjälpa. Experter rekommenderar att man skämtar om det, så han får skriva en låt.
Citera
2017-09-01, 21:45
Medlem
Jag har ju alla 4-5 videos. Den som är intresserad kan skriva pm men även förklara hur man skickar
Citera
2017-09-01, 21:46
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimJams
Nej, inte heller är det direkt gangsta att vara 4 mot en och dra fram ballen.

Gör ett disstrack eller nått. Kalla dom faggots och starta ett rejält krig istället. Var med i sen kväll med mallou eller vad det heter.

Varje sökning på hans namn är 2-3 till som kommer "gilla hans låtar".

ok.. och hur cashar man in på ett krig? Eller sitta i en TV soffa?

Lite svårt att göra en disstrack på killar som filmar dig medan de pissar på dig.
Skitsamma om de var 4 eller inte. De pissade ner dig, du tog det de filmade det.

Det kanske inte är gangsta att vara 4 mot 1. Men vad jag vet har inte dessa 4 släppt videos och gjort musik om hur jävla gangsta de är.

Det finns inga affärer eller bra PR eller annat i att bli nerpissad i Rinkeby.
Så enkelt är det. För Jaffar handlar det om att tvätta HH jackan och försöka komma vidare.
Men han lär väl sitta inne om ett tag... Då kan han och kinesen ju bilda en ny grupp.
Citera
2017-09-01, 21:46
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlafRagnar
Kan bidra med lite information gällande 3kvar2borta bilden som det snackas om.

Dom var 4 mot Jaffar i videon, den femte blev redan skjuten och dog förr som sagt med 33 skott, ryktas om att igår så lyckades man få fast en av dem som var med, dock vet ingen om det bara är misshandel eller ifall han ligger död i någon skog/källare et.c.

Jag skulle dock gissa på mord då många är efter att utplåna DP då desse är ogillade men respekterade för att dom helt enkelt inte värderar liv.

Så hashtagen #3kvar2borta syftar på att en togs igår samt en som dog förr och det är bara 3 personer kvar inom DP.

Kan du få en beskrivning på DP-utseende? Har de något som står ut eller särskiljer dem? Längd, vikt osv?
Citera
2017-09-01, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
En rappare av Nas eller Eminem kaliber skulle förmodligen aldrig kunna komma tillbaka efter något som Jaffar utsattes för

Men förmodligen annorlunda i Sverig3

En medialt uppmärksammad hämndaktion skulle styra skutan åt helt andra hållet.
Låts oss säga att denna Ja**ar skriver några radar om denna händelse vilket han förmodligen gör.
Några vänner anordnar hämnden, som givetvis innehåller nån form av förnedring och filmas.
Materialet sprids senare ihopklipp med ja**ars låt

tänk dig själv rubrikerna
Citera
2017-09-01, 21:50
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delernen
Du vet inget om marknadsföring. Det är mycket lättare att marknadsföra någon som folk har hört talas om än en okänd jävel. Jaffa är nu känd, även om han har blivit nedpissad. Folk kommer köpa hans skit i alla fall trots att de vet att han vart nedpissad. Sen gäller det att vända det dåliga och det gör man genom att skämta om det, inte försöka gömma sig.

Dagens skratt! tack!

Vi kan väl vänta ett tag och se...
Personligen kommer jag inte att hålla andan..
Jag tror inte att Kissgate är början på Jaffars stora main stream karriär...
Men vad vet jag? Jag vet ju inget om marknadsföring eller affärsutveckling
Citera
2017-09-01, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
JaffaByn kommer nog aldrig glömma förnedringen att bli pissad på, om så skedde. Du blåser upp ett luftslott i dina ord. Tro mig, 99% av befolkningen som erfordras denna "nyhet" kommer ha glömt det. 90% av alla hiphoppare i Sverige har aldrig hört om JaffaByn, således kommer 90% av alla hiphoppare aldrig minnas detta om några veckor.

Va? Snarare 90% minst som vet vem Jaffar Byn är bland sveriges "hiphoppare"...
Citera
2017-09-01, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krisu
ok.. och hur cashar man in på ett krig? Eller sitta i en TV soffa?

Lite svårt att göra en disstrack på killar som filmar dig medan de pissar på dig.
Skitsamma om de var 4 eller inte. De pissade ner dig, du tog det de filmade det.

Det kanske inte är gangsta att vara 4 mot 1. Men vad jag vet har inte dessa 4 släppt videos och gjort musik om hur jävla gangsta de är.

Det finns inga affärer eller bra PR eller annat i att bli nerpissad i Rinkeby.
Så enkelt är det. För Jaffar handlar det om att tvätta HH jackan och försöka komma vidare.
Men han lär väl sitta inne om ett tag... Då kan han och kinesen ju bilda en ny grupp.

Jag har ju sagt det. Pissad på eller ej. Varenda sökning på hans namn genererar en och annan like på hans musik. Det är så man cashar in idag, därför är all PR bra PR.
Citera
2017-09-01, 21:54
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Sköna lirare, efter att ha lyssnat helt kort på hens "musik" förstår jag faktiskt att de vill pissa på den.

Bra att "artister" kommer i direktkontakt med sin publik, det är väl det som menas med "keeping it real"?

Anklagelser om mord osv känns lite starka.
Citera
2017-09-01, 21:57
Medlem
Koyaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille

Bra att "artister" kommer i direktkontakt med sin publik, det är väl det som menas med "keeping it

I det här fallet "When keeping it real goes wrong"
Citera
2017-09-01, 21:57
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Va? Snarare 90% minst som vet vem Jaffar Byn är bland sveriges "hiphoppare"...

Exakt. Jag frågade några kompisar idag och skrev ned resultaten.

Alla jag frågar "Vilken Hip Hopare är mest känd idag?" svarar Jaffar Byn. De vet typ ingen annan.

Frågar jag sen: "Varför känner du till han?" Så svarar de 90% av gångerna: För att tråden på flashback berättade om han.

Intressant är dock att det bara var 30% av de jag frågade som kom ihåg att han hade blivit nedkissad. De flesta tyckte hans musik var intressant, len.

Det är sant mannen, jag svär.
Senast redigerad av ModerRota 2017-09-01 kl. 21:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in