2017-08-31, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Både den 28 maj och 28 juni sågs han alltså, eller bara en av dagarna?
I Malmö skulle han alltså ha setts?
Litar Du på det?
Jag undrar inte OM DU VILL, att det ska stämma!
Du skulle ha sagt åt damerna vart de SKULLE ha vänt sig med informationen!
Jo men jag fick reda på nu att : citat
Observera! Observationen gjordes 28 maj. 6 dagar efter P:s försvinnande. Polis tillkallades för att ta hand om pojken av "tanterna". En hel tågvagn såg pojken och hans udda beteende. Men tåget gick innan polis kom till plats. Föräldrar är underrättade. Men tyvärr ca 1 månad efteråt när "tanterna" såg efterlysningen av Patrik och då slogs av likheten med pojken på perrongen.

//Som vanligt görs allting alldeles för sent ....
Citera
2017-08-31, 20:02
Medlem
Men Ohprost ,håller du inte med om att han kanske sitter på något psyk i Malmö ,om han beteede sig sådär ? Eller tar inte polisen hand om folk som är sådär ?

ännu ett citat ifrån den som pm : ade mig :

Jag vet att båda Patriks föräldrar och administratör i "hitta P" på fb fått denna info. Pappa t Patrik tyckte att det gått lång tid fr 22 maj när han försvann till dels observationen den 28 maj men främst till att de fick infon, 1 juli. Och det är ju sant. Men nu har det gått ännu längre tid.
Möjligen har föräldrar kollat av m ordningsvakt och polis om pojken blev funnen och identifierad vid stationen som "inte Patrik". Annat scenario är att pojken inte längre var kvar på stationen när vakt/polis anlände. Då kan det fortfarande ha varit Patrik. I Malmö. Det lär vi inte få veta.

citat: Vet du om man letat något i Malmö? Från polisens sida eller Missing people? Jag har inte uppfattat det så :-(
Däremot har man väl letat igenom Hallsberg ordentligt.
Malmö är nära Köpenhamn, droger och alternativa livsstilar.
Samtidigt: polisen har säkert fått denna info av föräldrarna. Alltså att pojken i Malmö som polisen fick telefonsamtal om och ombads hjälpa liknade Patrik. Men vi har ingen aning om vad utryckningen gav?
Rapportera Vidarebefordra
Senast redigerad av evaveva 2017-08-31 kl. 20:08.
Citera
2017-08-31, 20:09
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Jo men jag fick reda på nu att : citat
Observera! Observationen gjordes 28 maj. 6 dagar efter P:s försvinnande. Polis tillkallades för att ta hand om pojken av "tanterna". En hel tågvagn såg pojken och hans udda beteende. Men tåget gick innan polis kom till plats. Föräldrar är underrättade. Men tyvärr ca 1 månad efteråt när "tanterna" såg efterlysningen av Patrik och då slogs av likheten med pojken på perrongen.

//Som vanligt görs allting alldeles för sent ....

Kräv, att få se övervakningsfilm ifrån den aktuella dagen!
Ja, Du kan nog inte kräva, att få se den, men polisen KAN - fast de kanske inte vill eller orkar bry sig om "Världens Story" längre!
Citera
2017-08-31, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Kräv, att få se övervakningsfilm ifrån den aktuella dagen!
Ja, Du kan nog inte kräva, att få se den, men polisen KAN - fast de kanske inte vill eller orkar bry sig om "Världens Story" längre!
Så ! ,nu skrev jag till polisen Syd ,om att kolla övervakningskamerorna ,konstigt att de inte gjort det redan kan man tycka ...

fick det bekräftat nu ,men sen hur lång tid det tar innan det görs är ju en annan femma ....orkar snart inte bry mig mer för det är så otroligt jobbigt när alla sett honom än här och än där ,och det hela tiden är i ett för sent läge för att hämta upp honom ,så det här kommer gå till historien som :Världens konstigaste historia ...

Stackars stackars Patrik ,inte skulle han behöva uppleva de här hjärnspökena i så många dagar ...han är nog helt förstörd nu ....

här kommer nytt citat :

"Ja, visst är det så. Väldigt sorgligt. Tror att det tyvärr är försent men att familj behöver visshet och besked. Jag tycker bara det är konstigt att ingen, varken polis, MPS eller FIKK eller"hitta Patrik" gruppen har diskuterat Malmö. Alla administratörer i HP, FIKK och MP fick denna info den 1 juli. Men man har hållt sig till Hallsberg."

Exakt tid för observationen var: söndag 28 maj kl 1748-1753 ca.
Plats: perrong 1, Malmö central"
Senast redigerad av evaveva 2017-08-31 kl. 20:40.
Citera
2017-08-31, 20:36
Medlem
Men frågan är vad vi härinne på flaschback kan göra i detta nu ????????

Inte mycket antar jag ....suck ...

Här kommer ännu ett citat från denne person ,vem det nu må vara ? hmm ...?//

Citat : "Som sagt: MP, FIKK, HP och båda föräldrar är underrättade sedan 1 juli om allt angående Malmöobservation.
Det kan ju vara så att polis följt upp detta och att det inte ledde någonvart. Och därför inte nämnts. Inte ens i Flashback. Då jag inte hört något mer om detta spåret vill jag prova teorin bland er hängivna Flashback spanare."

//Någon som har en susning om vad man kan säga i detta ? Inte jag i vilket fall ....???Jag har typ gett upp .Hej svejs ....
Senast redigerad av evaveva 2017-08-31 kl. 20:49.
Citera
2017-08-31, 21:09
Moderator
OYs avatar
Vet någon om det fanns en hund i den försvunnes hem, nyligen dött kanske?
Citera
2017-08-31, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vet någon om det fanns en hund i den försvunnes hem, nyligen dött kanske?

Om du tittar inne på Patriks facebook ,så verkar han längta efter att köpa hund.
Helst en som ser ut och beter sig som Snobben .
Senast redigerad av evaveva 2017-08-31 kl. 22:14.
Citera
2017-09-01, 06:02
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Ohh eftersom det inte togs nån bild så är det inte intressant.
Citera
2017-09-01, 07:05
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Den där bilden när P käkar sushi (med gapande mun), hur gammal var den bilden? Rätt nytagen? Var den från hans 22:a födelsedag?
Citera
2017-09-01, 08:39
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
Demens och psykotiska tillstånd går nära ihop. Det man då undrar är varför polisen inte startat en utredning efter 3 månader om det nu var så att P var i ett sånt tillstånd.

När en dement person försvinner så drar man igång stora sökinsatser snarast men inte i det här ev. psykosfallet. Varför????

Ett exempel: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/dement-kvinna-forsvunnen-polisen-vill-ha-tips

Båda tillstånden är förvirring. Har polisen annan information? Ansågs inte P psykotisk?
Det finns väl inget som tyder på att han skulle ha fått en psykos?? Bara för att man är/har varit deprimerad så är det inte direkt självklart att man utvecklar en psykos, går vilse och försvinner. Det måste vara väldigt ovanligt att det händer öht. Det är väl enbart spekulationer som jag har förstått det

Jag tycker att polisen hae agerat helt rät4, bra att se inte slösar resurser på något där det inte finns några belägg för brott alls.
Senast redigerad av FiffelMona 2017-09-01 kl. 08:42.
Citera
2017-09-01, 13:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Det finns väl inget som tyder på att han skulle ha fått en psykos?? Bara för att man är/har varit deprimerad så är det inte direkt självklart att man utvecklar en psykos, går vilse och försvinner. Det måste vara väldigt ovanligt att det händer öht. Det är väl enbart spekulationer som jag har förstått det

Jag tycker att polisen hae agerat helt rät4, bra att se inte slösar resurser på något där det inte finns några belägg för brott alls.

Brott har polisen sagt att de inte tror på, men det har ändå varit sökinsatser från både polis med både helikopter och hund och MPS inkopplad från början. Jag antar att det beror på att man inte vetat i vilket tillstånd Patrik har varit.

Vi vet ju inte vad denna misstanke om psykos grundar sig på, men det är inget vi själva har hittat på och har diskuterats många gånger i tråden. Personligen tycker jag, att eftersom vi har i princip ingen fakta runt Patriks agerande och mående (utom att han var stressad och hade en depression som förvärrades sista veckan) innan resan hem, som gör att man kan avfärda denna hypotes. Vi vet ju så otroligt lite.

"Kan ha en psykos
Familjen har tidigare berättat för Nyheter24 att Patrik har varit deprimerad den senaste tiden innan han försvann. Nu tror polisens expert att Patrik kan ha fått en psykos under en skolresa på Gotland, som blommade ut när han av misstag klev av tåget i Hallsberg.
"
http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/pappan-om-f%C3%B6rsvunna-patrik-r%C3%A4dd-att-vi-inte-har-s%C3%A5-mycket-tid/ar-BBCziG6?li=AAb2bl2&ocid=spartandhp

"Patrik, som var deprimerad vid tidpunkten för försvinnandet, tros kanske ha drabbats av en psykos och kan vara förvirrad. "
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/ny-sokinsats-efter-forsvunne-patrik-22/
Citera
2017-09-01, 13:19
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Brott har polisen sagt att de inte tror på, men det har ändå varit sökinsatser från både polis med både helikopter och hund och MPS inkopplad från början. Jag antar att det beror på att man inte vetat i vilket tillstånd Patrik har varit.

Vi vet ju inte vad denna misstanke om psykos grundar sig på, men det är inget vi själva har hittat på och har diskuterats många gånger i tråden. Personligen tycker jag, att eftersom vi har i princip ingen fakta runt Patriks agerande och mående (utom att han var stressad och hade en depression som förvärrades sista veckan) innan resan hem, som gör att man kan avfärda denna hypotes. Vi vet ju så otroligt lite.

"Kan ha en psykos
Familjen har tidigare berättat för Nyheter24 att Patrik har varit deprimerad den senaste tiden innan han försvann. Nu tror polisens expert att Patrik kan ha fått en psykos under en skolresa på Gotland, som blommade ut när han av misstag klev av tåget i Hallsberg.
"
http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/pappan-om-f%C3%B6rsvunna-patrik-r%C3%A4dd-att-vi-inte-har-s%C3%A5-mycket-tid/ar-BBCziG6?li=AAb2bl2&ocid=spartandhp

"Patrik, som var deprimerad vid tidpunkten för försvinnandet, tros kanske ha drabbats av en psykos och kan vara förvirrad. "
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/ny-sokinsats-efter-forsvunne-patrik-22/

Men nu klev han inte av av misstag, så då stämmer det med psykosen förmodligen inte heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in