Citat:
Ursprungligen postat av
DanielDO
Nu skrev jag ju ordet "tror" och inte "vet"
Ok, vad får dig att "tro" att de flesta på plats uppfattade det som brand och inget annat? Jag har ju länkat till några vittnen som definitivt upplevde det som något helt annat. Vill du ha fler?
Citat:
Ja, trots allt detta. Eftersom allt som har med explosionsljud att göra redan förklarats och inte visar att det lär ha rört sig om bomber.
Vem har visat det och hur då? Det kanske blir tydligare om du bemöter det jag skriver, ett argument i taget?
Citat:
Och eftersom byggnader har rasat av eld tidigare.
"Byggnader", ja. Skyskrapor i stål? Nej, aldrig tidigare. "Rasat", ja. Totalkollapsar symmetriskt i fritt fall med obrutna fasader? Nej, aldrig tidigare.
Citat:
Att det ser ut som kontrollerad rivning eller inte anser jag heller inte bevisar något,
Nej, det är som sagt inte bevis nog, men det är definitivt skäl nog att genomföra en forensisk undersökning för att ta reda på hur det faktiskt förhöll sig.
Citat:
inte heller att nyhetskanaler säger att byggnaden rasade innan den gjorde (vilket annars skulle betyda att även nyhetskanalerna var med på "lögnen", fler personer är inblandade men fortfarande ingen som avslöjat något).
Det misstänkta är att någon har meddelat nyhetskanalarna att byggnaden har kollapsat INNAN den har gjort det. Vem gjorde det och hur kunde denne veta att så skulle ske? Självklart så är nyhetskanalerna med reportrar helt oskyldiga.
Citat:
ÄAtt man inte skulle leta efter bomber TROR jag som sagt skulle bero på att man såg att byggnaden brann efter att två flygplan kraschat in i WTC 1 och WTC 2.
Att något brinner utesluter inte att något sprängs. Eller hur menar du?
Citat:
Sen spelar det inte någon roll vad jag tror/kräver för att man skulle leta efter bomber. Det är för sent för det nu, och jag anser inte att man behövde göra det heller. Sen kan man tycka att utredningen skulle sett annorlunda ut, men det har jag skrivit tidigare.
Jag frågar Dig om hur Du resonerar, ingen annan.
Jag förstår fortfarande inte hur du får ihop det.
Citat:
Då mindes jag fel! Dock har liknande termer använts. Självklart vet jag att olika sprängmedel låter olika mycket. Dock har det inget att göra med diskussionen då INGA bevis (eller ens nästan) finns för att sådana ska ha använts.
Bevis (proof) letar man efter om det finns indikationer på att i det här fallet sprängmedel/termit har använts. Inte tvärtom.
Väl?
Citat:
Jag menar som sagt på att fler borde hört dessa explosioner om det var "vanliga" bomber som användes.
Det är möjligt men här är vi underkastade det som läckt ut på nätet och de mer eller mindre klargörande utredningar som finns publicerade.
Jag frågar igen. Känner du till några vittnesmål från personer som befann sig i närheten som UTTRYCKLIGEN säger att de inte hörde ljud från explosioner från WTC 7?
Citat:
Nej, det räcker inte med att några vittnen säger att de hört ljud som kan liknas vid explosioner för att jag ska tro att man lyckats smuggla in sprängmedel och rivit byggnaden med dessa. Räcker det för att övertyga dig? NIST som intervjuade 1000 vittnen, var alla dessa med i konspirationen också?
Har du länk till de här "1000" intervjuerna? Vilka ingick? Var befann de sig och när? Hur är frågorna formulerade? Vem ställer frågorna? När?
Vet du det?