Citat:
Ursprungligen postat av
DanielDO
Eftersom jag är av uppfattningen att branden orsakade att byggnaden rasade och tror att det även var så de flesta uppfattade situationen
Hur vet du "att de flesta" uppfattade situationen som att det var brand?
Citat:
också anser jag att skäl för vidare utredning inte föreligger. Om man inte har skäl att misstänka annat antar jag att undersökningar inte genomförs i större grad för att eventuellt hitta andra teorier.
- Trots att det finns ett antal vittnen som rapporterar vad de menar var kraftiga explosioner innan byggnaden kollapsade?
- Trots att det finns videoinspelningar som registrerade vad som låter som mycket kraftiga explosioner från byggnaden innan den kollapsar?
- Trots att det ser ut som en kontrollerad demolering på tillgängliga videoupptagningar?
- Trots att någon skyskrapa i stål aldrig tidigare totalkollapsat av brand enbart? Och då i synnerhet inte i fritt fall?
- Trots att ett antal nyhetskanaler rapporterade byggnadens kollaps långt INNAN den faktiskt ägde rum?
- Trots att riktlinjer för forensiska utredningar av katastrofala bränder stadgar att man alltid ska leta efter spår av sprängämnen och då i synnerhet om de är resultatet av politisk extremism och/eller terrorattentenat?
- Trots att ....
Vad mer behövs enligt dig för att alls undersöka om sprängmedel/incendiaries användes av de sammansvurna?
Citat:
Jag skrev detta då just tysta bomber har varit uppe till diskussion tidigare (hade för mig att du skrivit om detta, men så kanske inte var fallet!)
Nej, jag kan inte påminna mig att jag har använt mig av konceptet "tysta bomber", nej. Endast att olika typer av sprängmedel/incendiaries av olika storlek, placeringar och design, producerar dramatiskt olika nivåer av decibel. Är det något som du inte håller med om?
Citat:
Men om det var "vanliga" bomber så borde ju verkligen fler vittnen kunna berätta om dessa.
Ja, det verkar rimligt. Ju volymstarkare explosioner, ju fler som bör höra dem. Och omvänt. Det är ju precis det jag säger?
Citat:
Jag blir dessutom nyfiken på hur dessa i hemlighet skulle planterats i byggnaden.
Självklart är det så att det hade varit omöjligt att aptera laddningarna om ansvariga för byggnaden inte varit införstådda. Därav, inside job. Att dölja det för människorna som arbetar i byggnaden torde vara hyfsat enkelt givet att det hela tiden pågår renoveringar, service, ombyggnation i en byggnad av den här storleksordningen. Vad gäller kablar och dylikt så finns det idag remote-teknik, även om den är dyr.
Citat:
Och hur de kunde stå emot timmar av eld.
Elden var begränsad till ett fåtal våningar och vandrade runt varefter bränslet brann ut. Och, det finns vittnesuppgifter om kraftiga explosioner även långt innan byggnaden kollapsade.
Citat:
Sorry, missade nog din fråga i så fall. Jag anser inte att några vittnen räcker för att man ska misstänka att bomber använts. För mig krävs det mer än så!
Räcker inte det jag listat ovan?
Citat:
Ja, jag tror det
Bra. Du svarade inte på min fråga om du känner till några vittnen nära WTC 7 som uttryckligen säger att de INTE hörde ljud från kraftiga explosioner.
Vill du det?