2017-09-01, 17:21
Medlem
ingenkonfirmations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Har det kommit fram om man har kunnat spåra vad som var virat runt torson? Och sen undrar jag om KW var högerhänt? Ser ju ut som att PM har fått några smällar från en högerhänt och så har han en skada i vänster näsborre också.
Förmodligen högerhänt - på sista bilden av henne levande på ubåten så håller hon sin mobil med vänster hand och viftar/vinkar med höger hand.
Citera
2017-09-01, 17:23
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Jag får också intrycket av att PM är extremt fåfäng, vill bli beundrad och älskar alla former av uppmärksamhet där ingenting han gör eller säger kan ifrågasättas. Kasper Felds Nautilusfilm med den uppskruvat fnissiga kvinnliga medpassageraren är ett bra exempel.
Att PM älskar den här situationen är tydligt. Att imponera på oinsatta lekmän var/är helt klart en viktig komponent.

För vad skulle annars en halvkass hemmabyggd ubåt användas till? Det vanligaste är väl att måla den gul och köra små turer med passagerare, som en turistattraktion. Detta var dock under PMs värdighet. Han vill ses som en seriös uppfinnare och ett "geni". Hans vurm för militaria stämmer med den grandiosa självbilden.

Jag har inga svårigheter att se den motsatta bilden. Att situationer med kunniga medarbetare som kunde ifrågasätta honom ofta gick överstyr. Att så många samarbeten avbrutits. Att vara duktig på att entusiasmera, men kass på att leverera (något av ett kännetecken för en psykopat).

Control freak, narcissist, grandios. Alla projekt han har startat har till slut havererat. Pga "förbannelsen" som är han själv - enligt honom själv. En viss självinsikt, möjligen. Mer troligt var det något han sa för att det lät grandiost.

Det ska onekligen bli intressant att följa när PM får sin självbild dissekerad i rätten.
Han gillar som sagt att höra sin egen röst. Man får hoppas att han snärjer in sig rejält i sina lögner när svadan flödar.
Eller så kniper han på advokatens inrådan.
Citera
2017-09-01, 17:25
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Har det kommit fram om man har kunnat spåra vad som var virat runt torson? Och sen undrar jag om KW var högerhänt? Ser ju ut som att PM har fått några smällar från en högerhänt och så har han en skada i vänster näsborre också.
Du har väl inte missat hans blodiga(?) nagelband?
Citera
2017-09-01, 17:29
Medlem
ingenkonfirmations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Personligen tycks det mig som att han hela tiden har anpassat sin reaktioner efter vad polisen funnit. Nu sitter han väl i isoleringscell. Har han också fått restriktioner avseende tidningar och TV?

Som sagt intressant vilken rutt han själv har uppgivit, tidigare. Jmfrt med vad som nu uppgetts från polisen.
Instämmer. Möjligtvis "lättad" över att slippa riskera ytterligare insnärjning i lögner som går stick i stäv med styckningen.
Citera
2017-09-01, 17:30
Bannlyst
Att inhämta tandborste och hårborste när så är möjligt är standardförfarande, det kan man läsa sig till på nätet, så däri ligger inga svårigheter. Torson ligger bland stenarna intill en väg, inga svårigheter att placera den där nattetid, och vira en kedja runt som kilas fast mellan stenarna så den ligger kvar.

Man behöver dock något skarpare intellekt än vissa härinne för att kunna planera och genomföra dylika.
Citera
2017-09-01, 17:32
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Att inhämta tandborste och hårborste när så är möjligt är standardförfarande, det kan man läsa sig till på nätet, så däri ligger inga svårigheter. Torson ligger bland stenarna intill en väg, inga svårigheter att placera den där nattetid, och vira en kedja runt som kilas fast mellan stenarna så den ligger kvar.

Man behöver dock något skarpare intellekt än vissa härinne för att kunna planera och genomföra dylika.

Ja, jag säger det, man måste nästan vara en raketforskare!
Citera
2017-09-01, 17:39
Medlem
Ghost Stories
Idi Amin’s torture chambers

By Kim Wall

https://harpers.org/blog/2016/12/ghost-stories/
Citera
2017-09-01, 17:44
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Ghost Stories
Idi Amin’s torture chambers

By Kim Wall

https://harpers.org/blog/2016/12/ghost-stories/

Läs på Walls Facebook, så får du se att en av Idi Amins söner förklarar för henne på vilket sätt hon fattat allting fel. OK han är förstås jävig men det betyder inte nödvändigtvis att allt han säger är felaktigt heller.

Wall hade mäktiga fiender! Om M bara hade sagt att han satt av henne på någon kaj där det inte fanns kameraövervakning, så hade det gått att hitta många som velat se henne död. Men nu dog hon på en ubåt i Skanör, och Idi Amins son sänder henne i stället en "rest in peace"-hälsning på hennes Facebook... Ironiskt.
Senast redigerad av Merwinna 2017-09-01 kl. 17:49.
Citera
2017-09-01, 18:08
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Hva er det slags kommentar ???

Det var en bra fråga. Jag vet faktiskt inte riktigt vad man ska klassa det som.
Citera
2017-09-01, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo, men det förutsätter ju att man har tillgång till likets borstar. Kräver att man gör inbrott, men det är förstås inte omöjligt det heller. Vidare finns det en liten risk att mamman skulle säga: "konstigt, den här hårborsten har jag aldrig sett förr - K brukade alltid använda en rundborste med äkta svinborst", typ. Angående att kedjan kunde tjäna syftet att liket inte skulle flyta iväg, så har du såklart rätt. Det tänkte jag inte på. Det är nog bäst att jag låter bli att arrangera mitt eget försvinnande, och överlåter sådant åt någon raketforskare!

inbrott behövs inte, det räcker med att borsta tänder och hår så har man DNA:t.
Citera
2017-09-01, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Idi Amins son sänder henne i stället en "rest in peace"-hälsning på hennes Facebook... Ironiskt.

Skickar han detta före eller efter att torson hittats?
Citera
2017-09-01, 18:26
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
inbrott behövs inte, det räcker med att borsta tänder och hår så har man DNA:t.
Blodet i ubåten blir lite jävligare. Då måste man tagit det medan personen var vid liv, annars hade rättsläkare sett att det kommit från en död person på både textur och konsistens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in