2017-08-31, 22:55
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Trots att någon skyskrapa i stål aldrig tidigare totalkollapsat av brand enbart? Och då i synnerhet inte i fritt fall?
Då tar vi det en gång till.
WTC 7 har inte rasat enbart på grund utav brand. Andra avgörande faktorer bidrog, vilket även var fallet när två närliggande skyskrapor i stål kollapsade lite tidigare.

Att WTC 7 totalkollapsat i fritt fall är ren lögn, du har inga som helst belägg för ett så korkat påstående.

Kan du sluta ljuga och vilseleda om detta nu?
Citera
2017-08-31, 23:02
Medlem
Citat:
I tre dagar? Hur vet du det?

Välj 2 eller 4 då. Du missade dock poängen med några persec...

Citat:
Han hittade inte mindre än 5 - 6 troliga explosioner, ja.

Han har hittat smällare.

Citat:
Var har du fått den siffran ifrån? 200 dB?

Vad anser du att en kraftig explosion är då? Wiki säger 250dB. Det är dock förjävla högt.

Citat:
Smällare? Menar du att det var ett fyrverkeri?
https://m.youtube.com/watch?v=ERhoNYj9_fg

1.12 Ljud från en mycket kraftig explosion som gör att ett par hjälmförsedda män skrämt ryggar tillbaka och vänder sig mot WTC 7.
Kinapuff?

Ungefär som våra hemmagjorda smällare för nyår ja. Om det är en kraftfull explosion så rycker du till så det ser mer ut som du blir påkörd än att få syn på en spindel.

Citat:
[indent]
Fast det är ju det jag säger. Enda sättet att ta reda på om sprängmedel/incendiaries användes på WTC 7 är att genomföra en gängse forensisk undersökning av rasmaterialet/dammet.

Rasmaterialet försvann ju snabbare än ögat (WTC 7), men damm finns ju kvar. Testa det.

Jo, det säger att ingen anser det är värt att prova pga det inte fanns några tecken på kraftfull explosion.

Hur har du tänkt det rent praktiskt skulle gått till. Några SS agenter sätter på sig ett laken över huvudet och mutar till sig en drös araber för att krasha 4 plan och när WTC1/2 har varit nere i 6h så smäller vi ner det sista av WTC7.

Då kommer såklart frågan, och? Det är inte precis finn fem fel, utan minst 5 000. Vad faan skall detta vara bra för? Om det nu fanns hemliga papper som man vill bli av med så finns det några ziljoner sätt som är enklare att genomföra.
Citera
2017-09-01, 16:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Välj 2 eller 4 då. Du missade dock poängen med några persec...
Vad är då din "poäng"?

Citat:
Han har hittat smällare.
Seriöst?

Citat:
Vad anser du att en kraftig explosion är då? Wiki säger 250dB. Det är dock förjävla högt.
Kraftig explosion = något som påminner om när sprängmedel exploderar. Det blir givetvis hyfsat subjektivt när det rapporteras av ett vittne, men det är just därför man borde ta reda på vad det faktiskt var istället för att nöja sig med att det kan ha varit något annat.

Citat:
Ungefär som våra hemmagjorda smällare för nyår ja. Om det är en kraftfull explosion så rycker du till så det ser mer ut som du blir påkörd än att få syn på en spindel.
Seriöst?

Citat:
Jo, det säger att ingen anser det är värt att prova pga det inte fanns några tecken på kraftfull explosion.
Vi sprängde en del med TNT i värnplikten och det här låter ungefär likadant (brandmannen med mynttelefonen). Att sedan en av brandmännen kort efter explosionen säger att WTC 7 is taken down för ju inte heller det tankarna till en *host* kinapuff.

Citat:
Hur har du tänkt det rent praktiskt skulle gått till. Några SS agenter sätter på sig ett laken över huvudet och mutar till sig en drös araber för att krasha 4 plan och när WTC1/2 har varit nere i 6h så smäller vi ner det sista av WTC7.
Det är i så fall nästa led i en korrekt genomförd utredning. Ditt scenario här är ju rätt stolligt, ja.

Citat:
Då kommer såklart frågan, och? Det är inte precis finn fem fel, utan minst 5 000. Vad faan skall detta vara bra för? Om det nu fanns hemliga papper som man vill bli av med så finns det några ziljoner sätt som är enklare att genomföra.
WTC var en enorm förlustaffär för ägarna beroende på föråldrad infrastruktur och miljökrav och hade kostat många miljarder dollar att åtgärda = försäkringspengar. Det övergripande motivet var emellertid att förstöra tillräckligt mycket för att skapa en tillräckligt stark opinion för allt det som skedde efteråt. Att gå från War on Communism till War on Terror och därmed fortsätta och utöka The American Empire.

9/11 var en shock and awe false flag psy op med syfte att utgöra startpunkten for a New American Century.
Citera
2017-09-01, 17:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Nej du länkar till en video där ett stolpskott som inte begriper sig på ljudteknik, akustik eller programmet han använder.
Det är möjligt. Takes one to know one.

Citat:
Ser ut att vara Audition, samma typ av analysfönster finns i Izotope RX och om det skulle det vara kraftiga explotioner skulle det noteras som transienter.
Vad menar du exakt med "transienter" här? Han visar endast att det är spikes som korrelerar med de bakgrundsljud han filtrerar fram. Man hör ljuden och man ser dem, inga konstigheter. Bevis (proof) för explosioner och en kontrollerad demolering? Nej. Möjliga indikationer på sådana? Självklart. Du ska också förklara varför reportern reagerar (oh, my god) kort INNAN byggnaden kollapsar. Ännu en klar indikation på kraftiga explosioner innan kollaps.

Citat:
Dessa saknas. Dessutom ritar han in saker i analysfönstret där det är lite färg vilket är detsamma som låg energi eller extremt svagt ljud föratt göra det begripligt.
Vad exakt menar du här med "transienter" och varför måste de uppstå om ljuden ifråga ska kunna härledas till explosioner i byggnaden?

Citat:
Nej den video säger inget om några explosioner, bara att skaparen är bombad!
Som sagt ...
Citera
2017-09-01, 18:52
Medlem
Citat:
Vad är då din "poäng"?

Om det nu var en kraftfull explosion så hade 1000 tals personer ringt 911. Inte att något stolpskott skulle sitta och leta efter den i ett analysprogram.

Citat:
Kraftig explosion = något som påminner om när sprängmedel exploderar. Det blir givetvis hyfsat subjektivt när det rapporteras av ett vittne, men det är just därför man borde ta reda på vad det faktiskt var istället för att nöja sig med att det kan ha varit något annat.

Aha, men det var i siffror jag efterfrågade eftersom jag hade totalt fel, så fram med ett nummer.

Citat:
Vi sprängde en del med TNT i värnplikten och det här låter ungefär likadant (brandmannen med mynttelefonen). Att sedan en av brandmännen kort efter explosionen säger att WTC 7 is taken down för ju inte heller det tankarna till en *host* kinapuff.

Att det hörs en smäll samtidigt som det ramlar ihopp är knappast kosntigt. Det hade dock varit jävligt underligt om det var ljudlöst.

Citat:
WTC var en enorm förlustaffär för ägarna beroende på föråldrad infrastruktur och miljökrav och hade kostat många miljarder dollar att åtgärda = försäkringspengar. Det övergripande motivet var emellertid att förstöra tillräckligt mycket för att skapa en tillräckligt stark opinion för allt det som skedde efteråt. Att gå från War on Communism till War on Terror och därmed fortsätta och utöka The American Empire.

9/11 var en shock and awe false flag psy op med syfte att utgöra startpunkten for a New American Century.

Då borde de som har Empirestate eller någon annan av de byggnader som är 3 ggr äldre gjort det för längesen. WTC var faktiskt rätt ny, bara 2 år.

Jo, jag vet att det är lite annorlunda med att vara seriöst i denna forumdel så jag förstår att du frågar.
Citera
2017-09-01, 19:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Om det nu var en kraftfull explosion så hade 1000 tals personer ringt 911. Inte att något stolpskott skulle sitta och leta efter den i ett analysprogram.
Hela södra Manhattan var evakuerad vid tiden för WTC 7's kollaps. Ljud absorberas dessutom av kringliggande byggnader. Det finns en mängd sätt att minimera decibeltal, ett antal punktade av mig här ovan. Det ser precis ut som en kontrollerad demolering. Ett antal vittnen rapporterar kraftiga explosioner, ett antal av dessa på video och i real time, ett antal nyhetsreportrar och ett antal brandmän. Ett antal vittnen beskriver pools of molten steel/metal. Ett antal nyhetsreportrar rapporterar WTC 7's kollaps långt innan den faktiskt inträffar = vem har gett dem den informationen och varför? Osv ...

Citat:
Aha, men det var i siffror jag efterfrågade eftersom jag hade totalt fel, så fram med ett nummer.
Det är självklart omöjligt att mer precist ange ett värde på ljudvolymen utifrån en subjektiv upplevelse. Poängen är att det finns ett antal vittnen som rapporterar vad de upplever som mycket kraftiga explosioner innan kollapsen, men att alla de här vittnesuppgifterna ignoreras av ansvariga utredare. Det här + alla andra klockrena indikationer på explosioner och därmed en möjlig kontrollerad demolering borde självklart ha föranlett en gängse forensisk brandteknisk utredning. Istället dammsugs rasplatsen snabbt som ögat, samtliga rasrester förstörs och försvinner och när Bush-administrationen efter ca 1,5 års förhalande äntligen tillät en sådan ägnade man mer än 8 år åt att INTE undersöka om sprängämnen/incendiaries kan ha använts. Istället tweakade man ihop en datoranimation som INTE liknar det verkliga förloppet för att därpå hemligstämpla beräkningarna som i så fall utgör underlaget till slutsatsen att det för första gången i världshistorien hände sig att en skyskrapa i stål totalkollapsade av ... brand?

Citat:
Att det hörs en smäll samtidigt som det ramlar ihopp är knappast kosntigt. Det hade dock varit jävligt underligt om det var ljudlöst.
Fast här är det ju fråga om vad som uppfattas som kraftiga explosioner. Hur fan ska man ta reda på vad som är vad om man inte ens försöker ta reda på det?

Citat:
Då borde de som har Empirestate eller någon annan av de byggnader som är 3 ggr äldre gjort det för längesen. WTC var faktiskt rätt ny, bara 2 år.
Jag har inga siffror på ekonomin i den byggnaden. I fallet WTC handlar det om miljarder dollar i rena förluster. Självklart var det här inte det enda skälet till att just WTC attackerades. Det var även dess symbolvärde, storlek och kulturella ikoniska betydelse. Intressen på den här nivån har en tendens att sammanfalla ...

Citat:
Jo, jag vet att det är lite annorlunda med att vara seriöst i denna forumdel så jag förstår att du frågar.
Kinapuffar?
Citera
2017-09-01, 23:10
Medlem
Citat:
Hela södra Manhattan var evakuerad vid tiden för WTC 7's kollaps.

Varför står det då reportrar och intervjuar folk?

Citat:
Ett antal nyhetsreportrar rapporterar WTC 7's kollaps långt innan den faktiskt inträffar = vem har gett dem den informationen och varför? Osv ...

Reportrar är verkligen de som är mest ärliga. Ingen av de skulle få för sig att säga saker utan att kolla för att vara först. De kan säga vad som helst bara för att hoppas de är först. Men tro på de om du vill, det är ungefär lika smart som att tro på en random youtubare.

Citat:
Det är självklart omöjligt att mer precist ange ett värde på ljudvolymen utifrån en subjektiv upplevelse.

Säkert, men nu var det inte vad jag frågade. Men du är vill alltså inte säga att number. Så vi får hålla oss till att jävligt höga ljud som är explosioner kan vara kinapuffar.

Citat:
Fast här är det ju fråga om vad som uppfattas som kraftiga explosioner. Hur fan ska man ta reda på vad som är vad om man inte ens försöker ta reda på det?

Man ansåg att det inte fanns skäl för det. Men om du nu har oändligt med pengar så kan du undersöka varje dammkon där.

Citat:
Det var även dess symbolvärde, storlek och kulturella ikoniska betydelse. Intressen på den här nivån har en tendens att sammanfalla ...

Var troligen därför som terroristerna valde de byggnaderna ja.

Hade det varit ett vedskjul på bondvischan så hade man mer trott på nåt var skumt i görning att det skulle vara en terrorattack.
Citera
2017-09-01, 23:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Hela södra Manhattan var evakuerad vid tiden för WTC 7's kollaps.
Haha, nej givetvis inte - då hade ju ingen kunnat rapportera om vare sig pangljud eller frånvaron av dem..

Citat:
Ljud absorberas dessutom av kringliggande byggnader.
Nämen Gud vad intressant. Experter på området brukar annars hävda att ljud studsar och fortplantas mycket väl på hårds ytor. Du vet uppenbarligen bättre. Argumentera, förklara, bevisa, och kom ihåg att vara exakt!

Citat:
Det finns en mängd sätt att minimera decibeltal, ett antal punktade av mig här ovan.
argumentera, bevisa och var exakt. Förklara gärna även varför fönstren i wtc 7 och omkringliggande byggnader inte blåstes ur?

Citat:
Det ser precis ut som en kontrollerad demolering.
Nej. Om du inte menar att faktumet att byggnaden rasade, vilket ingen förnekat, så såg det inte alls ut som en cd. Ingen cd har någonsingenomförts på ens liknande sätt..

Citat:
Ett antal vittnen rapporterar kraftiga explosioner, ett antal av dessa på video och i real time, ett antal nyhetsreportrar och ett antal brandmän.
Självklart - allt annat vore orimligt. Brandmän runt wtc 2 rapporterar att de observerade explosioner när folk som hoppat slog i backen... explosioner är att förvänta i en sådan här situation..

Citat:
Ett antal vittnen beskriver pools of molten steel/metal.
När, var, hur?
Tänker du på flygplansaluminiumet som rann ut ur wtc?

Citat:
Ett antal nyhetsreportrar rapporterar WTC 7's kollaps långt innan den faktiskt inträffar = vem har gett dem den informationen och varför? Osv ...
Det var ansvariga brandmän som varnat för etc7's förestående kollaps som ledde till dessa feltolkningar. Knappast något du inte känner till...

Citat:
Jag har inga siffror på ekonomin i den byggnaden. I fallet WTC handlar det om miljarder dollar i rena förluster. Självklart var det här inte det enda skälet till att just WTC attackerades. Det var även dess symbolvärde, storlek och kulturella ikoniska betydelse. Intressen på den här nivån har en tendens att sammanfalla ...

Kinapuffar?
Såklart du inte har några siffror.. men du kanske kan börja med att berätta vem du anser ägde byggnaderna? Främst undrar jag om 1, 2 och 7. Vsr exakt och lämna källor tack, därutöver bör du även redovisa hur du kommit fram till att wtc var en förlustaffär samt vilka som förlorade enligt dig.

Och ja, jag vet att du inte kommer svara på mitt inlägg - det är uppenbart att du ignorerar mig sedan jag återigen bevisade att du är en lögnare i tråden om din Messias (jfk), det berör mig inte - den enda som avslöjas av din oförmåga är du själv..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-09-01 kl. 23:29.
Citera
2017-09-02, 00:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Nu skrev jag ju ordet "tror" och inte "vet"
Ok, vad får dig att "tro" att de flesta på plats uppfattade det som brand och inget annat? Jag har ju länkat till några vittnen som definitivt upplevde det som något helt annat. Vill du ha fler?

Citat:
Ja, trots allt detta. Eftersom allt som har med explosionsljud att göra redan förklarats och inte visar att det lär ha rört sig om bomber.
Vem har visat det och hur då? Det kanske blir tydligare om du bemöter det jag skriver, ett argument i taget?

Citat:
Och eftersom byggnader har rasat av eld tidigare.
"Byggnader", ja. Skyskrapor i stål? Nej, aldrig tidigare. "Rasat", ja. Totalkollapsar symmetriskt i fritt fall med obrutna fasader? Nej, aldrig tidigare.

Citat:
Att det ser ut som kontrollerad rivning eller inte anser jag heller inte bevisar något,
Nej, det är som sagt inte bevis nog, men det är definitivt skäl nog att genomföra en forensisk undersökning för att ta reda på hur det faktiskt förhöll sig.

Citat:
inte heller att nyhetskanaler säger att byggnaden rasade innan den gjorde (vilket annars skulle betyda att även nyhetskanalerna var med på "lögnen", fler personer är inblandade men fortfarande ingen som avslöjat något).
Det misstänkta är att någon har meddelat nyhetskanalarna att byggnaden har kollapsat INNAN den har gjort det. Vem gjorde det och hur kunde denne veta att så skulle ske? Självklart så är nyhetskanalerna med reportrar helt oskyldiga.

Citat:
ÄAtt man inte skulle leta efter bomber TROR jag som sagt skulle bero på att man såg att byggnaden brann efter att två flygplan kraschat in i WTC 1 och WTC 2.
Att något brinner utesluter inte att något sprängs. Eller hur menar du?

Citat:
Sen spelar det inte någon roll vad jag tror/kräver för att man skulle leta efter bomber. Det är för sent för det nu, och jag anser inte att man behövde göra det heller. Sen kan man tycka att utredningen skulle sett annorlunda ut, men det har jag skrivit tidigare.
Jag frågar Dig om hur Du resonerar, ingen annan.

Jag förstår fortfarande inte hur du får ihop det.

Citat:
Då mindes jag fel! Dock har liknande termer använts. Självklart vet jag att olika sprängmedel låter olika mycket. Dock har det inget att göra med diskussionen då INGA bevis (eller ens nästan) finns för att sådana ska ha använts.
Bevis (proof) letar man efter om det finns indikationer på att i det här fallet sprängmedel/termit har använts. Inte tvärtom.

Väl?

Citat:
Jag menar som sagt på att fler borde hört dessa explosioner om det var "vanliga" bomber som användes.
Det är möjligt men här är vi underkastade det som läckt ut på nätet och de mer eller mindre klargörande utredningar som finns publicerade.

Jag frågar igen. Känner du till några vittnesmål från personer som befann sig i närheten som UTTRYCKLIGEN säger att de inte hörde ljud från explosioner från WTC 7?

Citat:
Nej, det räcker inte med att några vittnen säger att de hört ljud som kan liknas vid explosioner för att jag ska tro att man lyckats smuggla in sprängmedel och rivit byggnaden med dessa. Räcker det för att övertyga dig? NIST som intervjuade 1000 vittnen, var alla dessa med i konspirationen också?
Har du länk till de här "1000" intervjuerna? Vilka ingick? Var befann de sig och när? Hur är frågorna formulerade? Vem ställer frågorna? När?

Vet du det?
Citera
2017-09-02, 00:35
Medlem
Citat:
Ok, vad får dig att "tro" att de flesta på plats uppfattade det som brand och inget annat? Jag har ju länkat till några vittnen som definitivt upplevde det som något helt annat. Vill du ha fler?

Vem har visat det och hur då? Det kanske blir tydligare om du bemöter det jag skriver, ett argument i taget?

"Byggnader", ja. Skyskrapor i stål? Nej, aldrig tidigare. "Rasat", ja. Totalkollapsar symmetriskt i fritt fall med obrutna fasader? Nej, aldrig tidigare.

Nej, det är som sagt inte bevis nog, men det är definitivt skäl nog att genomföra en forensisk undersökning för att ta reda på hur det faktiskt förhöll sig.

Det misstänkta är att någon har meddelat nyhetskanalarna att byggnaden har kollapsat INNAN den har gjort det. Vem gjorde det och hur kunde denne veta att så skulle ske? Självklart så är nyhetskanalerna med reportrar helt oskyldiga.

Att något brinner utesluter inte att något sprängs. Eller hur menar du?

Jag frågar Dig om hur Du resonerar, ingen annan.

Jag förstår fortfarande inte hur du får ihop det.

Bevis (proof) letar man efter om det finns indikationer på att i det här fallet sprängmedel/termit har använts. Inte tvärtom.

Väl?

Det är möjligt men här är vi underkastade det som läckt ut på nätet och de mer eller mindre klargörande utredningar som finns publicerade.

Jag frågar igen. Känner du till några vittnesmål från personer som befann sig i närheten som UTTRYCKLIGEN säger att de inte hörde ljud från explosioner från WTC 7?

Har du länk till de här "1000" intervjuerna? Vilka ingick? Var befann de sig och när? Hur är frågorna formulerade? Vem ställer frågorna? När?

Vet du det?

Skriver lite snabbt här. Men mycket av det du efterfrågar finns redan besvarat i inlägg #32296(vilket du inte besvarat) och det finns ingen anledning att jag återupprepar detta.

Du verkar ha fastnat vid att inga byggnader rasat som WTC7 gjort? Well, mig veterligen har inga byggnader rasat efter att ha blivit i hemlighet apterade med mer eller mindre hemliga sprängämnen utan att någon avslöjat hur det skulle ha gått till. Hur dessa sprängämnen skulle tåla eld i flera timmar (eller ens placerats i byggnaden) för att sedan sprängas. Mig veterligen har ingen kapat två flygplan, flugit in i två byggnader, inte tyckt detta räckte för att starta krig och då dessutom sprängt en tredje byggnad. Men du kanske har exempel på när detta har skett tidigare, då du verkar ha svårt att tro att saker kan hända en första gång? Ja, fast nu byggnader har rasat av eld tidigare, så det skulle ju inte vara en första gång...

I övrigt tror jag alltså att brand kan rasa byggnader eftersom ingenting som framkommit under 16 år talat emot det med någon trovärdighet.

De vittnen jag känner till är de 1000 som frågats av NIST (vilka har en rapport som du kan läsa). Jag känner dock inga vittnen personligen, om det är det du efterfrågar? Annars är det ju intressant att du både menar att området var utrymt men att det fanns vittnen som kunde höra explosioner. Hur ska du ha det? Fanns det vittnen eller inte? Och absorberades ljuden mellan byggnaderna som du påstår (så att ljudet försvann) eller hördes det? Mycket som säger emot sig självt här.

Angående byggnadens ras och hur det såg ut har du också fått detta förklarat. Så jag ska inte uppta din tid med att återupprepa.

Så jag påstår det jag påstått från första början: Eld verkar som en mer trolig orsak än bomber enligt min mening. Och inget under de senaste 16 åren har ens varit i närheten av att övertyga mig om annat (trots att jag har ett öppet sinne)
Senast redigerad av DanielDO 2017-09-02 kl. 00:46.
Citera
2017-09-02, 00:59
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Onopono ljuger när Onopono påstår att WTC 7 skulle ha totalkollapsat i "symmetriskt i fritt fall".

Onopono fabricerar unika händelser med hjälp utav oväsentliga detaljskillnader som att det var första gången en Totalkollaps inträffat och stoltserar sedan med sitt "unika" fynd. När det trotts dessa oväsentliga skillnader visar sig att Onopono inte lyckats tillverka någon unik händelse så justeras ytterligare någon obetydlig detalj och tramset upprepas.

Onopono framstår som extremt svagbegåvad när Onopono antyder att Onopono tror att just väldigt höga byggnader skulle vara mer tåliga mot brand än låga byggnader och att det därmed skulle vara motiverat för normalbegåvade människor och experter att förkasta det uppenbara sambandet mellan brand och byggnadskollaps.

Onopono behöver inte svara om Onopono inte vill, det går utmärkt att prata över huvudet på Onopono.
Citera
2017-09-02, 01:04
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:

Vet du det?

Ursäkta att jag klipper i ditt inlägg, men dessa frågor vill jag också ha svar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in