Citat:
Nej, lilla vän, att ifrågasätta och debattera någons åsikter är inte att rikta in sig på denne som person. Riktar in sig på person gör man när man ifrågasätter en debattörs personlighetsdrag, karaktär, avsikter eller bakgrund. Detta kallas ad hominem-argument. Eftersom det här med debatt tydligen är lite nytt för dig så vill jag tipsa om att du kan läsa mer om det här:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem-argument
Jag skriver inga "hyllningsepos". Vill du hävda det får du vara så god att citera ett exempel.
Vilken historiebok som används i ryska skolor har du läst? Ge mig titel och författarnamn, så kan vi debattera innehållet i ifrågvarande bok sedan.
Eftersom du uttrycker dig så tvärsäkert om det ryska skolsystemet så undrar jag också om du någonsin varit i en rysk skola? Senast jag var i en var för ett par timmar sedan (eftersom det är skolstart idag). Berätta gärna om de erfarenheter som fått dig att dra slutsatsen att ryska skolor liknar nordkoreanska, så kan vi jämföra våra iakttagelser. Ja, och så undrar jag förstås också om du någon gång varit i en nordkoreansk skola? Det har inte jag, så jag kan tyvärr bara uttala mig om de ryska.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem-argument
Jag skriver inga "hyllningsepos". Vill du hävda det får du vara så god att citera ett exempel.
Vilken historiebok som används i ryska skolor har du läst? Ge mig titel och författarnamn, så kan vi debattera innehållet i ifrågvarande bok sedan.
Eftersom du uttrycker dig så tvärsäkert om det ryska skolsystemet så undrar jag också om du någonsin varit i en rysk skola? Senast jag var i en var för ett par timmar sedan (eftersom det är skolstart idag). Berätta gärna om de erfarenheter som fått dig att dra slutsatsen att ryska skolor liknar nordkoreanska, så kan vi jämföra våra iakttagelser. Ja, och så undrar jag förstås också om du någon gång varit i en nordkoreansk skola? Det har inte jag, så jag kan tyvärr bara uttala mig om de ryska.
Om du hade ifrågasatt mina åsikter hade du ju försökt göra det istället för att bara svammla om min person som du gör hela tiden.
Jämförelsen med det nordkoreanska skolsystemt är lite raljerande men totalt relevant.
Alla fullvuxna ryssar som jag träffast, och de är många, kan vittna om den perversa historieundervisning som förekom i deras skolor. Exemplet med Finska vinterkrigiet är ju sant.
Alla ryssar fick lära sig att det var ett försvarskrig. Totalt perverst, precis som i Nordkorea.
Ingenstans fick de heller veta sanningen om Molotov-Ribbentorp-pakten.
Inget om de illdåd som begicks av Röda Armen..osv osv.
Under en kort period efter Sovjets fall fanns tecken på objektivitet, men de har under senare år helt grusats. Så självklart påminner det ryska utbildningsväsendet om det Nordkoreanska i sin perversa propaganda. Alla har ju sin sida av historien men det ryssland sysslar med är ju nåt helt annat.
Senast redigerad av Draken55 2017-09-01 kl. 14:36.
Senast redigerad av Draken55 2017-09-01 kl. 14:36.