2017-09-01, 13:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Brent
Vad får dig att tro att han är beräkningsexpert?

Han konstruerar raketer och ubåtar, dimensionerar mängden raketbränsle som behövs etc.. Det gör man inte om man inte klarar matten.
Citera
2017-09-01, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Om jag någonsin hamnar i en depression med självmordstankar kontaktar jag dig för samtalsterapi, helt klart.

Överenskommet!

Andra alternativet för Madsen är att han blir religiös på anstalten. Gud förlåter ju allt. Och inför hans ögon är vi alla lika mycket värda.

Församlingsmedlemmarna kan inte vända honom ryggen bara därför att han har "begravt" journalisten i Kögebukten..

Han kommer att finna en ny gemenskap med människor som har stor förståelse för folk som har syndat. Sen kan han ta emot beställningsjobb - typ bygga en Noaks ark eller liknande.

Han är också duktig på att hålla föreläsningar så en ny karriär som predikant är inte helt utesluten. Plus att delta i en dokusåpa och tjäna grova pengar på att "vara sig själv".

Som du märker finns det otaliga möjligheter för den som inte ger upp. Madsen verkar inte vara en person som ger upp i första taget. Och till synes omöjliga projekt har han ju varit med om sen tidigare.
Senast redigerad av sno 2017-09-01 kl. 13:58.
Citera
2017-09-01, 14:07
Medlem
Sänka ubåtar är han bevisligen duktig på .Han sänkte även den första som han var med och byggde UC1 Freya .Efter ett bråk med den nya ägaren sänkte han den i sundet mellan Malmö o Köpenhamn där den ligger än idag.
Citera
2017-09-01, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Han konstruerar raketer och ubåtar, dimensionerar mängden raketbränsle som behövs etc.. Det gör man inte om man inte klarar matten.

Madsen har ett team på 20 man som överför hans tankegångar via praktisk handling/tekniskt kunnande. Ingen annan än Madsen vågar färdas ensam i ubåten.

Uppenbarligen värderar dom livet annorlunda än Madsen.

Om han har 30 procent chans att
överleva tänker han skjuta sig upp till Mars i en egenbyggd raket.

Han är en ytterst riskbenägen person.
Citera
2017-09-01, 14:26
Medlem
D.Brents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

När jag ser det som skapats tänker jag mer Åsa-Nisse än partiella diffekvationer, mer trial and error än CFD-beräkningar.
Citera
2017-09-01, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Det stämmer faktiskt mycket väl med strömmarna att kroppen hamnat där, men då måste han dumpat kroppen precis efter att man fick kontakt med honom..

https://z.cdn-expressen.se/images/0d/ac/0dac5b87140547c592088f0a134c7f43/16x9/680.jpg
https://www.sydsvenskan.se/images/P6zlNcFzdkPZmqRqBdVieyPQ7r4.jpg
https://static.metro.se/874/122/a005_NormalPreview-IN_CONTENT.jpg

Jag får ge upp min hypotes och motvillgt konstatera att det mest sannolika nog är det mest otroliga, att han faktiskt styckat kroppen! Då är karln en mycket störd människa.
Bra där! Ett klart framsteg. Fast du menar väl "troliga", inte "otroliga"?
Citera
2017-09-01, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Ett sista ordentligt avtryck vore om han tar sin raket och fyller den med trotyl och fyrar av den mot något lämpligt mål, typ riksdagshuset.. eller emigrerar till nord Korea och slår sina raket påsar ihop med en annan Kim och fyrar av en atombomb någonstans.. vem vet?
Kim är inte intresserad.

Kim har gott om ingenjörer som är teoretiskt duktiga - Kim's problem är att smuggla in den teknologi som man inte själv har teknologi att tillverka.

PM kan en hel del - men ingenting som inte Kim's ingenjörer kan ännu mera om.
Citera
2017-09-01, 14:28
Medlem
Äsch då och Merwinna som beundrar honom så hur duktig han är som bygger raketer o ubåtar och är ett beräkningsgeni.Så visar det sig nu att han har ett team på 20 man .Sanningen är illa hörd 😈
Citera
2017-09-01, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.Brent
Vad får dig att tro att han är beräkningsexpert?
Han är tillräckligt bra på att beräkna för att inte räkna fel.

Hjälper däremot inte att räkna bra/rätt om man inte har rätt värden på sina variabler - som t ex flytkraften i kroppar eller mängden gasbildning. PM har chansat på sitt indata och den gamla regeln "skit in skit ut" har inte upphört att gälla.
Citera
2017-09-01, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Bra där! Ett klart framsteg. Fast du menar väl "troliga", inte "otroliga"?
Reagerade också på detta om inte PM har styckat vem skulle då ha gjort det ??
Citera
2017-09-01, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Överenskommet!

Andra alternativet för Madsen är att han blir religiös på anstalten. Gud förlåter ju allt. Och inför hans ögon är vi alla lika mycket värda.

Församlingsmedlemmarna kan inte vända honom ryggen bara därför att han har "begravt" journalisten i Kögebukten..

Han kommer att finna en ny gemenskap med människor som har stor förståelse för folk som har syndat. Sen kan han ta emot beställningsjobb - typ bygga en Noaks ark eller liknande.

Han är också duktig på att hålla föreläsningar så en ny karriär som predikant är inte helt utesluten. Plus att delta i en dokusåpa och tjäna grova pengar på att "vara sig själv".

Som du märker finns det otaliga möjligheter för den som inte ger upp. Madsen verkar inte vara en person som ger upp i första taget. Och till synes omöjliga projekt har han ju varit med om sen tidigare.

Madsen har hela livet haft TVÅ intressen, raketer och ubåtar. Experiment har kunnat genomföras via frivilliga donationer och gratis arbetskraft. Just nu har arbetet avslutats och verkstaden stängts ner. Hur mycket donationspengar som fortfarande flyter in har jag ingen aning om förstås.

Att Madsen nu skulle byta intressen i livet, finner jag inte trovärdigt. Donatorernas tillit till Madsen minskar troligen i takt med hans häktningstid.
Citera
2017-09-01, 14:49
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Han är tillräckligt bra på att beräkna för att inte räkna fel.

Hjälper däremot inte att räkna bra/rätt om man inte har rätt värden på sina variabler - som t ex flytkraften i kroppar eller mängden gasbildning. PM har chansat på sitt indata och den gamla regeln "skit in skit ut" har inte upphört att gälla.

Hade jag sänkt en kropp så hade jag bifogat alla tyngder jag hade, typ. För säkerhets skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in