2017-09-01, 13:41
Medlem
ModerRotas avatar
Han saknar bara det lätt komiska små insticken. Om han får in det i varje sång så kommer han äga allt och alla.

Typ: "De pissa på mig men jag ställde mig rebelliskt upp och rappa. Jag fick lite piss i munnen men det gick bra och de började klappa. ... (...till mig)"

Senast redigerad av ModerRota 2017-09-01 kl. 13:50.
Citera
2017-09-01, 13:44
Medlem
Mufffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrisKoSkovdeBo
Läser man tråden så finner man svar..
Jag har läst tråden, men jag har varken tid eller lust att gå igenom 65 sidor, vilket du säkert kan förstå. Onödig kommentar.
Citera
2017-09-01, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglife187
Ni som tror det är fake så ser man ju klart å tydligt att han blir rädd som fan när han försöker ställa sig upp efter att blivit nerpissad...

Garanterat vapen i bakgrunden annars hade han tagit för sig...så länge det är en pistol riktad mot en och man vet att personen gärna trycker av så är man nog inte tuff..

Dock vet jag att jaffar har folk bakom sig så frågan är bara om dem vågar gå emot dessa idioterna...

Vettigaste någon sagt i hela tråden! Som alltid, för mycket snack om politik och invandring.
Iaf, Jaffar och dom flesta i byn vill säkerligen ha hämnd på dessa. Det är inte som att gärningsmännen står på Rinkeby torg med skarpladdade vapen. Som det stått i tidigare tidningsartiklar så nämns det att de bor på flera olika hotell i Stockholm. Tror knappast att de bor kvar hos sina föräldrar, med tanke på att de är i en väpnad konflikt. De går även runt i ett kollektiv, aldrig ensamma. Det är min analys av det hela. Oftast är det så när en gruppering är i en tät konflikt på hemmaplan. De går aldrig runt ensamma, och aldrig obeväpnade.
Citera
2017-09-01, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mufff
Jag har läst tråden, men jag har varken tid eller lust att gå igenom 65 sidor, vilket du säkert kan förstå. Onödig kommentar.

I låten guldrush eller vad den heter så drar han raden "33 skott på 3 sek" och det tyckte enligt rykten inte grabbarna grus i dödgrävargänget om, och dom kände tydligen Jaffas storebror också, så istället för att göra illa han på riktigt så gjorde dom detta. Frågan är av vilken anledning, vi kan ju bara spekulera.
Citera
2017-09-01, 13:56
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryndagod
I låten guldrush eller vad den heter så drar han raden "33 skott på 3 sek" och det tyckte enligt rykten inte grabbarna grus i dödgrävargänget om, och dom kände tydligen Jaffas storebror också, så istället för att göra illa han på riktigt så gjorde dom detta. Frågan är av vilken anledning, vi kan ju bara spekulera.

Jag tror de hatar dem, men älskar Jaffar.

Annars hade han varit död.

Dessutom finns det förmodligen massor av kryptiska meddelanden i texterna om man bara börjar nysta lite. Massor av historia och erkännanden.
Citera
2017-09-01, 13:58
Medlem
Triplefaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
. Han är också duktig på att bygga trovärdiga scener och han använder känslostämningar på ett ganska raffinerat sätt. Han är bra mycket bättre på hantverket än många andra förortare som jag lyssnat på i alla fall! Jag är helt för att vi utnämner Jaffar Byn till hedersflashbackare!

Haha klockren, instämmer! Lätt min nya favoritrappare

Hans texter är kreativa och roliga.

"Elitskyttekungar la ner för baxx och jollen dom brinner idag för jag svär dem kunde nå den."

"Benim har fastnat bre gick från kicka boll till luva damma upp fyrtaktare. Han va lovande talang nästa Zinedine Zidane försvarade sitt mål nu försvara med sin gun"

"Rs6:a falskskyltad go fast fransk maffia om du lägger upp det vita 99 procent är från Rinkeby och Tensta"

"Vi växte upp för snabbt allt var nattsvart mammor duckar skatt och farsor becknar khat
Begick stora synder vi blev jappt av världen trodde svarta para skulle ta oss från misären"

Citat:
Ursprungligen postat av solarisX
Det bästa utfallet hade varit om Jaffar blev socialt portad från den undre världen, orten, rappscenen pga detta och istället tvingades hitta en riktig identitet och en plats i det verkliga samhället.

Det värsta hade varit självmord eller en svag hämnd som permanent cementerar hans plats i historien som musikens motsvarighet till Theon "Reek" Greyjoy.

Haha yes, bästa jag läst idag
Citera
2017-09-01, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyze
Det är inte som att gärningsmännen står på Rinkeby torg med skarpladdade vapen.
Det är exakt vad de gör.
Citera
2017-09-01, 13:59
Medlem
Mufffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryndagod
Tack, men det här har jag koll på. Min fråga var om det finns fler än de två klippen som finns att ladda ned på länken jag postade och om någon här sitter på klippen med ljud. Flera här har sett dem med ljud, men alla tycks vara borttagna och spårlöst försvunna.
Citera
2017-09-01, 14:00
Medlem
Dödspatrullen. Tuffa killar som gängar upp sig och kissar i orten. Vilket skämt.

Dom borde bara misshandlat honom. Stackars människa. Hjärntvättade till att vara en tuff hård gangsta och nu kommer verkligheten i kapp. Ungdomar som förnedrar en annan människa på detta sättet borde låsas in och ges ungdomsvård. Detta är baksidan av sociala medier och hip hop. Man vill visa hur han tappar sin heder. Sånt här är grabbarna beredda att döda för. Sanningen är att riktiga gangstrar aldrig går runt och visar sig på det här sättet.

Jag skall lyssna lite på jaffarbyns låtar även om jag sällan lyssnar på pojk hip hop. Jag hoppas allt går bra för honom.
Citera
2017-09-01, 14:00
Medlem
Någon som kan länka den fulla videon MED ljud? De flesta jag sett är bara på 9 sek typ.
Citera
2017-09-01, 14:02
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopyronoparty19
Någon som kan länka den fulla videon MED ljud? De flesta jag sett är bara på 9 sek typ.

Du menar delen där han rappar? Jag tror det är copyright på det.
Citera
2017-09-01, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mufff
Tack, men det här har jag koll på. Min fråga var om det finns fler än de två klippen som finns att ladda ned på länken jag postade och om någon här sitter på klippen med ljud. Flera här har sett dem med ljud, men alla tycks vara borttagna och spårlöst försvunna.

Med ljud har jag aldrig stött på dom. Dem klippen jag har sett är ena ett som är 10 sek tror jag och ett längre där han blir pissat och knuffad typ.. Men nej, finns inget med ljud, och den enda som finns uppladdad nu hittar du på liveleak tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in