Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-06, 21:04
  #301
Avstängd
diadaras avatar

De skärpte straffet med två år, vad fan har det för betydelse? GM är säkert likgiltig inför två extra år. Kunde de inte smällt en livstidsdom i pannfläsket på honom så att han kan sitta och ruttna på Kumla med sina faderskomplex. Jag läste inte hela FUP:en för jag fick fan huvudvärk, men den här grabben vill jag inte se ute i frihet igen, nej tack!
Och ja jag vet, livstid är inte livstid här i Svea rike, men om någon hade fått ett halleluja moment så kanske han hade stannat bakom galler så länge att naturen tagit ut sin rätt...

Hur som helst, skadeståndet lär väl familjen aldrig se en krona av, det är bara att beklaga även om pengar aldrig någonsin kan ersätta förlusten av någon. Det hela är en fruktansvärd historia.
Citera
2016-07-06, 23:27
  #302
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diadara
De skärpte straffet med två år, vad fan har det för betydelse? GM är säkert likgiltig inför två extra år. Kunde de inte smällt en livstidsdom i pannfläsket på honom så att han kan sitta och ruttna på Kumla med sina faderskomplex. Jag läste inte hela FUP:en för jag fick fan huvudvärk, men den här grabben vill jag inte se ute i frihet igen, nej tack!
Och ja jag vet, livstid är inte livstid här i Svea rike, men om någon hade fått ett halleluja moment så kanske han hade stannat bakom galler så länge att naturen tagit ut sin rätt...

Hur som helst, skadeståndet lär väl familjen aldrig se en krona av, det är bara att beklaga även om pengar aldrig någonsin kan ersätta förlusten av någon. Det hela är en fruktansvärd historia.

Jag håller med, förhören med honom kan ha varit de mest provocerande jag någonsin läst i en förundersökning. Manipulerande gnällspik med offerkofta som snuttefilt. Varför det inte blev mer än 18 år förstår jag inte. Om det hade varit en kvinna som var offer hade domen säkert landat på livstid..
Citera
2016-07-17, 20:51
  #303
Medlem
Mielkes avatar
FUPen er i hvertfall et godt studium i hvordan en med narsisstisk personlighetsforstyrrelse tenker. Greit nok at han ikke er syk i rettslig forstand, men det betyr jo ikke at han er frisk i hodet i egentlig forstand - langt fra.

Samtidig måtte jeg le når jeg leste FUPen. Fredik er så redd for å bli avslørt som homofil at det blir komisk. Han har slått og banket en fyr sunn og sammen til det uigjenkjennelige, men det eneste han har i tankene når politiet ringer på døra er å spørre "Tror du att jag är homosexuel?" (FUP s. 43 / 37). Fikk meg med ens å tenke på Frode Øverli's klassiske stripe fra Pondus / Rutetid:

http://3.bp.blogspot.com/_urvhKUcoYL...Rutetid_24.gif
Citera
2017-07-08, 16:44
  #304
Medlem
KanDuInteCyklaElrs avatar
Fredrik har ändrat sitt namn till "Joshua".
Citera
2017-08-30, 15:07
  #305
Medlem
Vill någon länka en fup som funkar? mord.nu går inte att regga sig och den andra länken bara laddar
Citera
2017-08-30, 15:13
  #306
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2014rosor
Vill någon länka en fup som funkar? mord.nu går inte att regga sig och den andra länken bara laddar
minfil-länken funkar om du chillar lite mellan klicken/försöker klicka flera gånger. Vet inte varför den beter sig så, men gick att ladda ner för mig sen iallafall
Citera
2017-08-30, 21:58
  #307
Medlem
Fallet tas upp i Rättegångspodden. Ljud från rättegången. Jag personligen blir om möjligt ännu mer förbannad på Fredrik (aka Joshua?Om den uppgiften stämmer.)

Lögnaktiga fega svaga jävel. Det är så uppenbart att han svamlar i nattmössan. Det låter som att han själv fick en knäpp. Att offret skulle ha sagt diverse grejer, även fortsatt håna Fredrik under "striden" som knappt existerar då han knappt fått några skador. Hur många är det som fortsätter flina och håna en person som håller på att döda en..

Och Fredrik som pratar om respekt. Att han alltid skyddat svaga i skolan, att han blir arg när Wilhelm tydligen säger att han har torterat folk, att man visar hänsyn, att man inte beter sig så. Hör inte människan själv hur det låter? När han själv utför alla dessa handlingar han blir upprörd över att Wilhelm skulle ha gjort. Han verkar dessutom fortfarande vara arg på offret. Jag väntar även på att åklagaren eller någon annan ska belysa detta faktum, men det dyker inte upp.

Någon som tror på honom eller ser någon sanning i hans ord?
Citera
2017-08-31, 23:51
  #308
Medlem
Vad säger Fredriks mamma och bror om detta? Bor dom kvar på orten?
Citera
2017-08-31, 23:55
  #309
Medlem
Är detta han? https://badoo.com/profile/0465983770

http://www.bandfinder.se/band/view/45985
Citera
2017-09-01, 08:29
  #310
Medlem
KanDuInteCyklaElrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackie
Är detta han? https://badoo.com/profile/0465983770

http://www.bandfinder.se/band/view/45985

Ja.
Citera
2017-09-01, 08:33
  #311
Medlem
KanDuInteCyklaElrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackie
Vad säger Fredriks mamma och bror om detta? Bor dom kvar på orten?

Inte för att det är så speciellt relevant men hans mamma bor kvar i Ljungby, ja.
Citera
2017-09-01, 12:17
  #312
Medlem
xmzs avatar
Nån som vet var han sitter idag?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback