Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-01, 16:04
  #313
Medlem
KanDuInteCyklaElrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Nån som vet var han sitter idag?

Kumla, enligt denna artikel.

http://www.smp.se/kronoberg/mordare-...itta-pa-kumla/
Citera
2017-09-01, 17:30
  #314
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanDuInteCyklaElr
Inte för att det är så speciellt relevant men hans mamma bor kvar i Ljungby, ja.

Du har rätt, inte helt relevant...

Får dock medge att jag har en viss fascination/intresse av vad nära anhöriga/vänner tycker och säger om händelser likt detta. Kan inte riktigt sätta fingret på det. Jag tycker det berättar så mycket, att höra vad dem tycker.
Citera
2017-09-01, 19:39
  #315
Medlem
Tar tillbaka det jag skrev om att åklagaren inte uppmärksammar alla motsägelser Fredrik säger.. hon gjorde ett väldigt bra jobb, sätter emot rätt ordentligt. Speciellt i slutet när hon lägger fram teorin om att det är han som pratat om tortyr, han som har det intresset, att det var han som kränkte och attackerade Vilhelm. Intressant hur han reagerar på hennes auktoritet också.
"Har du använt någon skärva?"
".......................kanske..."
"Fredrik."
"Ja.."
"Har du använt någon skärva?"
"Ja.."

Utöver det är det så skrattretande när han säger "nä jag kommer inte ihåg någonting från köket, det är nattsvart även om jag skulle vilja minnas.." för att i nästa stund ge fler och fler detaljer i och med åklagarens konfrontation. Hade gått att pressa honom ännu mer.
Citera
2017-09-04, 10:22
  #316
Medlem
Avalanchekings avatar
Dom här: https://goo.gl/13mXFz
Citera
2017-09-08, 11:21
  #317
Medlem
Tycker det är skumt att det här fallet inte har blivit mer uppmärksammat. Väldigt liten tråd och inte speciellt omtalat i media... skumt! Vidrigt jävla mord iaf.
Citera
2017-09-11, 16:32
  #318
Medlem
Efter att ha lyssnat på Rättegångspodden och läst igenom halva fupen ... Har en del funderingar om någon fortfarande är aktiv i tråden? i


1) Något homosocialt beteende har iallafall ägt rum, rätt säker GM är homo.
2) Vad tror han att hans anhöriga kan göra för att rädda situationen?
3) Vad i hela världen är det som kan orsaka sådant övervåld? Det låter som han kommit med en dålig coverupstory för att försöka dölja det faktum att han är lagd åt homohållet?
Citera
2017-09-11, 16:38
  #319
Medlem
Och vad är det han har gjort för att förbruka så mycket el?
Citera
2017-09-16, 11:22
  #320
Medlem
Lykarahs avatar
Lyssnar på rättegångspodden och blir irriterad över att samtalet till 112 tar så himla lång tid, varför kan de inte skynda på och ge platsen och skynda dit med polis å ambulans? Speciellt om de har sett någon som är dränkt i blod och det hörs dunkande - något som pågår. / Dunkande och skrik. Like come on. Bättre en gång för mycket än för lite... Men rätta mig ifall jag har fel.

Och gärningsmannen verkar ju helt klart vara ute efter att utföra tortyr, ingen jag skulle känna mig trygg med att ha lös tyvärr. (( fy så hemskt!! Finner inga ord!!
Citera
2017-09-17, 14:14
  #321
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majzkorn
Och vad är det han har gjort för att förbruka så mycket el?
Hur mycket drar spisen per timme, om alla plattorna är på max? Det är ju det enda vi (tror att vi) vet, som förbrukar el; att han kokat många kastruller vatten, samt att brandlarm gick
Citera
2017-09-18, 20:56
  #322
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majzkorn
Efter att ha lyssnat på Rättegångspodden och läst igenom halva fupen ... Har en del funderingar om någon fortfarande är aktiv i tråden? i


1) Något homosocialt beteende har iallafall ägt rum, rätt säker GM är homo.
2) Vad tror han att hans anhöriga kan göra för att rädda situationen?
3) Vad i hela världen är det som kan orsaka sådant övervåld? Det låter som han kommit med en dålig coverupstory för att försöka dölja det faktum att han är lagd åt homohållet?

1. Oklart. Men troligtvis har han dom dragen. Kanske bisexuell annars. Eller nyfiken.

2. Är väl klassiskt för offerkoftor att ringa mamma direkt när något hänt!

3. Vad tror du? Behövs liv i denna tråd. Jag gissar på uppdämd ilska, skam, kränkt. Död pappa som var homofob, Fredriks osäkra läggning i förhållande till det, avvisad av Vilhelm kanske?... Och jävla mycket övrig skit ner i soppan. Men med sådana drag borde han ha visat aggressivitet tidigare vid andra tillfällen, narcissistiskt kränkta personers vrede kan gå bortom all logik. Finns glimtar av det under rättegången dock. Han är fortfarande irriterad över det han innan var arg på, trots att offret är död och försvarslös. Att offret drack upp hans whiskey, var oförskämd, tog för sig som man inte gör i Fredriks bok. Det är inte ett vettigt motiv, men ändå säger han det långt senare med stor övertygelse. Mer eller mindre pratar skit om personen han dödat. Det finns inget självreflekterande hos honom, han vänder det aldrig till att handla om hans beteende, förutom när han har gjort något "heroiskt". Han nämner att han är stark, att han slog krukbiten ur Vilhelms hand och fick tag i den. Häftig bild han målar upp. Vilket talar till hans nackdel, att HAN var starkare. Då går det fort att övermanna en hotfull person. Mer våld behövs inte. Ändå säger han det.
Citera
2017-09-19, 19:19
  #323
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lykarah
Lyssnar på rättegångspodden och blir irriterad över att samtalet till 112 tar så himla lång tid, varför kan de inte skynda på och ge platsen och skynda dit med polis å ambulans? Speciellt om de har sett någon som är dränkt i blod och det hörs dunkande - något som pågår. / Dunkande och skrik. Like come on. Bättre en gång för mycket än för lite... Men rätta mig ifall jag har fel.

Och gärningsmannen verkar ju helt klart vara ute efter att utföra tortyr, ingen jag skulle känna mig trygg med att ha lös tyvärr. (( fy så hemskt!! Finner inga ord!!

Håller med, blir så provocerad av operatörens dryga tonfall och suckande under samtalet. Helt galet att man ska mötas av en så ifrågasättande, långsam och korkad människa när man ringer 112.
Jag hade inte heller varit så sugen på att gå upp och ringa på hos min galna genomblodiga granne för att ta reda på varifrån han blöder. Även när polisen ringer SOS för att få ambulans till platsen, bemöts han onödigt drygt. Vad är det för nötter som arbetar där egentligen...
Citera
2017-09-20, 17:24
  #324
Medlem
Lykarahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xronia

Håller med, blir så provocerad av operatörens dryga tonfall och suckande under samtalet. Helt galet att man ska mötas av en så ifrågasättande, långsam och korkad människa när man ringer 112.
Jag hade inte heller varit så sugen på att gå upp och ringa på hos min galna genomblodiga granne för att ta reda på varifrån han blöder. Även när polisen ringer SOS för att få ambulans till platsen, bemöts han onödigt drygt. Vad är det för nötter som arbetar där egentligen...
Verkligen, håller med till 100%.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback