Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-08, 12:22
  #1909
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artorius
Kan rekommendera till nya spelare att skaffa Viper svärden som man får efter att ha dödat wraithen nära nilfgardian camp. Har hjälpt mig mycket i början!
Är det "OK" att börja spela witcher 3:wild hunt direkt utan att spelat 1an och 2an innan?
Citera
2017-06-08, 13:56
  #1910
Medlem
asdfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Är det "OK" att börja spela witcher 3:wild hunt direkt utan att spelat 1an och 2an innan?

Ja det är helt "ok" men spelar du inte tvåan så missar du det bästa spelet i serien. Tvåan är dessutom inte så gammalt att man stör sig på det. Men är du intresserad av Witcher 3 endast pga open world kanske inte tvåan är så intressant men tvåan är helt klart bättre på om flesta punkter. Säger inte att trean är ett dåligt spel men imo fick spelet lida lite tack vare open world och det ständiga användandet utav witcher senses.
Citera
2017-06-08, 15:34
  #1911
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Är det "OK" att börja spela witcher 3:wild hunt direkt utan att spelat 1an och 2an innan?
Jag gjorde det och det funkade för mig.
Kände bara att jag missade kanske 2-3 referenser från de förra spelen som dom verkligen körde in i ens ansikte. Men utöver det så är det i sin helhet ingenting. och det förstör verkligen inte spel upplevelsen.
Citera
2017-06-08, 18:03
  #1912
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfarn
Ja det är helt "ok" men spelar du inte tvåan så missar du det bästa spelet i serien. Tvåan är dessutom inte så gammalt att man stör sig på det. Men är du intresserad av Witcher 3 endast pga open world kanske inte tvåan är så intressant men tvåan är helt klart bättre på om flesta punkter. Säger inte att trean är ett dåligt spel men imo fick spelet lida lite tack vare open world och det ständiga användandet utav witcher senses.

Jag tycker trean är klasser bättre än de två tidigare i serien. Det första spelet hade bäst manus, medan Witcher 3 toppar i princip alla andra kategorier.
Citera
2017-07-03, 20:06
  #1913
Medlem
Hur dödar man det där äckliga djuret som baronen bär på till sitt "castle"? Dör hela tiden.
Citera
2017-07-04, 00:02
  #1914
Medlem
svampssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Hur dödar man det där äckliga djuret som baronen bär på till sitt "castle"? Dör hela tiden.

axi, tror jag. Minns inte riktigt. Står i beastiary
Citera
2017-07-10, 14:10
  #1915
Medlem
Kan nån hjälpa mig med uppdraget "Help Cerys unravel The riddle of Udalryk's madess.
Har fastnat vid hamnen, är det bara att ro till nilfgarden camp?

Tacksamm för svar
Citera
2017-08-08, 21:19
  #1916
Medlem
Grodriddares avatar
Fyfan vilken resa. Lade runt 250h på min första spelomgång. Main quest, HoS, B&W, så många sidequests jag hann med, en hel del utforskande på egen hand och inte minst en jävla massa Gwent. Antagligen det bästa singleplayerspelet som kommit ut på minst 10 år. Ja, det finns några småsaker man stör sig på, men det kvittar när allt det viktiga verkligen skriker kvalité. Manus, dialoger, quest design, grafiken, musiken, världen och miljöerna samt alla smådetaljer CPR har tryckt in överallt. Fy fan alltså.

Startade nyss upp ett NG+ efter att ha låtit spelet vila i några månader, och ska göra allt tvärtom hur jag spelade första gången. Nu jävlar ska du bli min, Yennefer.

10/10 dumplings.
Citera
2017-08-15, 03:05
  #1917
Medlem
Shit asså.. Köpte spelet i november och spelade i 2 timmar, blev totalt uttråkad och tog bort det. Laddade ner det igen i december och exakt samma sak, kom inte ens igenom första halvtimmen innan jag avinstallerade spelet. Nu har jag laddat ner det igen och är så jävla glad att jag gav spelet ett chans eftersom att detta kan vara ett av de bästa spelen jag spelat senaste 10 åren (efter skyrim såklart).
Har nu spelat det i 12 timmar sträck och kan inte få nog. FYFAN vad det är bra gjort.
Citera
2017-08-15, 14:58
  #1918
Medlem
Spelade spelet till PS4 när det kom ut. Tröttnade efter ett tag. På något vis saknade jag känslan av achievement.
Är det värt att köpa igen och eventuellt köpa expansionen?
Citera
2017-08-15, 20:56
  #1919
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lizell
Spelade spelet till PS4 när det kom ut. Tröttnade efter ett tag. På något vis saknade jag känslan av achievement.
Är det värt att köpa igen och eventuellt köpa expansionen?
Ja
Citera
2017-08-31, 18:33
  #1920
Medlem
Fick nu efter 169 timmars spelande en fasansfull insikt - Det är totalt meningslöst att loota överhuvudtaget.

Växter, vapen, rustningar, alchemy, mat, junk o.s.v. - enbart slöseri med tid att plocka upp. Det enda man behöver bry sig om är ovanliga monsterorgan och (givetvis) specifika quest items (vilka signaleras genom att lysa rött). Allt annat kan man köpa för obetydliga summor när man väl behöver det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback