Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-05, 06:02
  #1897
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonesy.
Förbryllande hur detta spel anses som AAA med en så stor "miss".

Öh, det är produktionsvärde och marknadsföring som avgör vad som är "AAA" och inte, inte uppfattad kvalitet. Budgeten, helt enkelt.
Citera
2017-01-20, 17:26
  #1898
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Har haft detta liggandes i spelhögen ett bra tag nu men först nu jag verkligen börjat spela. Galet vad bra det är, miljöerna, dialogerna, roliga och givande quests. Det enda som suger är geralts klumpighet.
Citera
2017-01-22, 12:09
  #1899
Medlem
supermuppen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
Har haft detta liggandes i spelhögen ett bra tag nu men först nu jag verkligen börjat spela. Galet vad bra det är, miljöerna, dialogerna, roliga och givande quests. Det enda som suger är geralts klumpighet.
ändra movement till alternativ istället , då rör han sig mycket smidigare
Citera
2017-01-23, 20:49
  #1900
Medlem
tjenare.knugens avatar
Körde klart main story + båda expansionerna för några månader sen, och är nu självklart sugen på att köra igenom allt igen.

Tycker ni man ska köra New Game+ eller starta helt nytt save? Har väldigt svårt att bestämma mig för vilket som känns bäst. Vilket valde ni och varför?
Citera
2017-01-23, 21:10
  #1901
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenare.knugen
Körde klart main story + båda expansionerna för några månader sen, och är nu självklart sugen på att köra igenom allt igen.

Tycker ni man ska köra New Game+ eller starta helt nytt save? Har väldigt svårt att bestämma mig för vilket som känns bäst. Vilket valde ni och varför?
Har ej gjort det men hade helt klart valt new game+
Citera
2017-01-24, 12:21
  #1902
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenare.knugen
Körde klart main story + båda expansionerna för några månader sen, och är nu självklart sugen på att köra igenom allt igen.

Tycker ni man ska köra New Game+ eller starta helt nytt save? Har väldigt svårt att bestämma mig för vilket som känns bäst. Vilket valde ni och varför?

Definitivt New Game +

Du får behålla din gear och motståndarna är anpassade utefter att du är minst level 30, så spelet kommer vara svårare och du kommer fortsätta levla och kunna använda bättre gear genom spelet .
Citera
2017-03-29, 17:06
  #1903
Medlem
Köpte precis detta spel med dlc o allt på steam sales för 25£ för alltihop...jag är inte så mycket för spel som utspelar sig för länge sedan med hästar osv..är detta spel även nått för mig??


tänkte att det va billigt o det har ju fått sjukt bra betyg


tycker dock om RPGs o så
Citera
2017-05-17, 14:12
  #1904
Medlem
freecsss avatar
The Witcher gör entré på Netflix:
http://www.ign.com/articles/2017/05/...cher-tv-series
Citera
2017-05-19, 21:43
  #1905
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freecss
The Witcher gör entré på Netflix:
http://www.ign.com/articles/2017/05/...cher-tv-series

Excited!! Hoppas att de följer böckerna någorlunda och inte hittar på allt för mycket nytt. Kanske börja med en säsong liknande The Last Wish och Sword of destiny med kanske 7-10 avsnitt för att kika av intresset. Om intresset och serien motsvarar förväntningarna kan man därefter köra av hela The Witcher Saga.
Om det inte blir någon Saga så hoppas jag iaf få se lite live action från Blaviken om hur Geralt fick sitt inte allt för smickrande smeknamn.

Edit. Och det viktigaste. Den måste vara mörk, våldsam och full av lidande! Inget jävla gulligull-tjafs där Geralt ses som en hjälte av allt och alla.
__________________
Senast redigerad av Funke-swe 2017-05-19 kl. 21:51.
Citera
2017-05-19, 22:06
  #1906
Medlem
tnkns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funke-swe
Edit. Och det viktigaste. Den måste vara mörk, våldsam och full av lidande! Inget jävla gulligull-tjafs där Geralt ses som en hjälte av allt och alla.

Ja, här vill vi inte ha något mjäkigt, som du säger, jag vill bli serverad bra fantasy med mörker och våld!
Citera
2017-05-19, 22:48
  #1907
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tordem
Köpte precis detta spel med dlc o allt på steam sales för 25£ för alltihop...jag är inte så mycket för spel som utspelar sig för länge sedan med hästar osv..är detta spel även nått för mig??


tänkte att det va billigt o det har ju fått sjukt bra betyg


tycker dock om RPGs o så

Har du köpt det så kan du väl lika gärna testa det.

Tja... jag skulle väl beskriva det som ett mellanting mellan typ Skyrim, Harry Potter och Sherlock Holmes för att använda moderna referenser.

De äldre referenserna Ultima serien, Hexen/Heretic och Eye of the Beholder gissar jag inte ringer i några klockor.

Halva grejen är dock hur pass mycket arbete de lagt ned på miljöerna.

Bara ge dig ut i skogarna så får du se.
Citera
2017-05-20, 10:41
  #1908
Medlem
Kan rekommendera till nya spelare att skaffa Viper svärden som man får efter att ha dödat wraithen nära nilfgardian camp. Har hjälpt mig mycket i början!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback