2017-08-31, 01:15
Medlem
mb20guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Mycket intressant läsning från sid 442 och framåt!

PU får ursäkta, men man får ju lite dåliga vibbar av att läsa.

Jo håller med suttit och läst också PK's version av vad som hände där PU kommer och berättar att nåt fruktansvärt hänt känns nykter och trovärdig. Men du PU menar att han och hans sambo ljuger om detta?
Citera
2017-08-31, 01:18
Medlem
Donnabella6s avatar
Jag backar om Klas.
Han är intressant fort men det håller inte.
Inte för mig,det kommer för lite fram.
Dessutom tror jag på Gw's teori,så clean slate for me från och med nu.
Citera
2017-08-31, 01:21
Medlem
mb20guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednecksvedala
Blandar ihop åren. Finns det flera 1992? Med samma datum? Har du kommit upp flera gånger med sönderriven läpp och ansikte. Läppen tog ju ett bra tag att läka.. 14 dagar efter när jag och DL var på väg till TB När du stod och rengjorde din bil..Var den ju fortfarande dålig.Det var samma gång vi frågade om du skulle med och leta längs töreboda vägen . men du följde inte med!! borrud tror jag det hette.. Nej Vi tar inte fel. och du vet mycket väl om denna händelse om att du bad mig vara ditt vittne. Du vet att jag vet.. ELLER att vi vet.. Vill du diskutera med mig här så gör jag gärna det!!

Det var en väldigt skärrad ung man som kom upp till oss. Det var du PU. ingen annan

Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Det är ju väldigt bra att du tar upp detta. Att jag var så illa till tygad, då måste ju verkligen om nått min sambo, veta om detta.. Hon måste ju undrat vad jag gjort.. sönder klöst, sprucken läpp som inte läker på flera veckor.. Blir bara mer och mer intressant detta.. Det måste väll om nått redogjorts och minnts av ens partner...

Sen är det ju även super intressant hur du tänker och påstår..och lägger upp mer och mer saker om omständigheter/påståenden som borde skada en Polis utredning....

Det är något som inte stämmer vill jag nog lugnt påstå..

Hur menade du att det var super intressant hur han tänkte och påstod och varför skulle hans påståenden skadat polisutredningen?
Citera
2017-08-31, 01:25
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Redan där uppstår problem. I praktiken ingenting av det han skriver där håller vid närmare granskning.

Nej det känns inte alls bra när man läser igenom det här, man får som sagt "dåliga vibbar", det är ofrånkomligt.
Citera
2017-08-31, 01:36
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Men ryggsäcken har väl aldrig hittats? (Min fetning.)

Jag vet inte om den hittats, men Leif GW beskriver väskan, där han nämner den och teorin angående ringarna. I vilket fall som helst vet han hur den såg ut, ryggsäcksliknande liten väska, kanske någon som beskrivit den? Men det har ju även omnämnts att fler saker trillat ur väskan, cerat t e x? Jag tycker det är luddigt vad det gäller detta? Det finns foton på skorna, men inte på några ringar? Eller ev annat?
Citera
2017-08-31, 01:52
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Är vi inte överens om att känslan oftast har fel?

Känslan har oftast rätt, inte fel! Där har du missuppfattat och är ute och cyklar måste jag säga, och du vet förmodligen mer än du säger. Min känsla säger mig att det är många som vet mer än vad dom säger i detta fall. Det hela kan falla på en enda detalj nu. Förresten du som var på Stadt den kvällen, kanske kan berätta om det var inträdesavgift eller inte?
Citera
2017-08-31, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Jag vet inte om den hittats, men Leif GW beskriver väskan, där han nämner den och teorin angående ringarna. I vilket fall som helst vet han hur den såg ut, ryggsäcksliknande liten väska, kanske någon som beskrivit den? Men det har ju även omnämnts att fler saker trillat ur väskan, cerat t e x? Jag tycker det är luddigt vad det gäller detta? Det finns foton på skorna, men inte på några ringar? Eller ev annat?
Äh, du skrev att den hade hittats och det har den inte vad vi vet och det säger inte GW heller. Tror du missförstod lite.
Det är sant att det bara finns foton på skorna. Övrigt är bara beskrivet vad som hittades vid lekplatsen. Kanske hittade de något som aldrig nämnts också, vad vet man. En av ringarna har slarvats bort om jag minns rätt och den andra har Saida tagit i.
Citera
2017-08-31, 03:06
Medlem
Återvändsgränd har svårt att vara tydlig, det är ett som är säkert.
Tror man får läsa alla hans inlägg för minnet återvände senare verkar det som. Det kan ju vara sant att han minglade runt efter Stadt så som de flesta tydligen gjorde. Sedan lär taxikön ha tagit lång tid sägs det. Han ska ha varit på efterfest också säger han. Däremot går inte hans och PK's historier ihop.
Om Återvändsgränd ljuger och polisen läser här (har de kanske inte tid till) så borde han ligga risigt till. Tänker på alibin och så. Likaså borde tjejen han säger att han delade taxi med reagera. Synd att man inte hör något från henne om hon är tillåten att säga något. Samma gäller PK's dåvarande flickvän.
Citera
2017-08-31, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Detta var från tidigt 2012 (något förkortat)
Frågan är: Vilken annan människa på jordklotet skulle "inte tänka lite djupare"
Visst låter det konstigt. Man får kanske ta med i beräkningen att de knarkade vad jag har förstått en del men ändå. Och att PK somnade ifrån alltihop har jag väldigt svårt att tro på.
Citera
2017-08-31, 08:23
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Detta var från tidigt 2012 (något förkortat)
Frågan är: Vilken annan människa på jordklotet skulle "inte tänka lite djupare"

Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Visst låter det konstigt. Man får kanske ta med i beräkningen att de knarkade vad jag har förstått en del men ändå. Och att PK somnade ifrån alltihop har jag väldigt svårt att tro på.

Att PK betedde sig konstigt under natten kan man väl förstå i ruset.
Att varken han eller sambon såg kopplingen när han tvättade bilen med klorin känns lite märkligt.
(Han måste väl ha berättat för henne?)
Citera
2017-08-31, 10:36
Medlem
Citat:
Att PK betedde sig konstigt under natten kan man väl förstå i ruset.
Att varken han eller sambon såg kopplingen när han tvättade bilen med klorin känns lite märkligt.
(Han måste väl ha berättat för henne?)
Du har nog rätt.
Tycker sambon borde veta. Vi vet ju inte hur högt de pratade visserligen. Vi vet egentligen inte om detta stämmer öht. Om det stämmer så vet vi inte att detta hände just den natten heller.
Konstigt är det i alla fall.
Citera
2017-08-31, 11:01
Medlem
Vandettan mellan PU och PK har tuggats igenom och ifrågasatts ett antal år.
Det har även undrats över varför PK väntade flera år med att delge sina graverande uppgifter.
Även att han inte gjorde kopplingen direkt eller var det vanligt förekommande att PU kom i det skicket..not. Skyller på att han var rätt sönder knarkad vid tiden. När polisen fått uppgifterna då förhördes PU osv.....
PU i sin tur kommer aldrig att svara på något som ni inte redan vet. Han tackar och tar emot sin tid i ramp ljuset.
Släpper ni fokus på KM pga PK och PU?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in