2017-08-30, 13:39
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Jag tror att Twiggygirl har något att säga som vi ska ta till oss av.
Jag tror att många passerar utan att bli hörda då de kanske är av "fel" åsikt just för stunden, nya användare eller har svårt att ge uttryck. Det behövs inte mer för att bli kallad troll här eller för att ta ett steg tillbaka igen om man blir bemött så.

Jag har provat och fått erfara det själv.
Skillnaden är då vem som tänker ta ett steg tillbaka eller inte, det som är avgörande är inte substansen i det man säger, utan vem man är.

Titta tillbaka i tråden och se vad MR själv sagt, vad andra sagt om honom och hans förehavanden och tror ni fortfarande att hon är ett troll så "fine"!
Jag vill inte avfärda henne utan är nyfiken på vad hon faktiskt försöker peka på, men inte fullt ut berättar, om jag läser hennes inlägg rätt?

Det kan finnas omständigheter som gör att Twiggy inte kan berätta men känner att h*n måste försöka få andra att titta åt det hållet.

Twiggy har blivit ombedd att sammanfatta i en lista vad som pekar ut MR. En lista man med hjälp av tråden kan sammanställa utan att hon behöver "kasta den stenen".

Jag har tyvärr inte möjlighet att göra det nu i Twiggys plats men hoppas att någon annan kan ta på sig det?

Jag tycker att ni som kämpat på med KM gör en fantastisk insats i tråden. . Mycket pekar på honom, kan ni göra ny, uppdaterad lista?

Det finns många misstänkta filurer i denna historia och jag skulle vilja föreslå att vi skapar en kedja av listor. Om den som känner sig manad listar den de vill belysa så kommer vi att få en färsk uppdatering till hjälp här för oss gamlingar med minnesrubbbingar och för nya i tråden som inte orkat sig igenom tråden.

KM är het men långt ifrån det enda alternativet. Ibland får jag en känsla av det var fullmåne natten då Helena försvann för det var ju så mycket som var på G just den natten.

Välkommen att spekulera nya skribenter. Låt er inte skrämmas av att bli kallade troll om ni har något på hjärtat. Nya vinklar, mer uppgifter, allt är välkommet tycker jag!

Jag ska bidra med min lilla lista senare, på den jag pekat på men blivit "fnyst åt för" från flera håll.

Andras åsikt förändrar ju inte min känsla för den pajsaren, bara känslan för dem som väljer att utesluta andras åsikter. (Inte sagt att KM är oskyldig för det)

Någon som vill anta utmaningen?

Ja du Rudge, jag vet inte riktigt vart jag ska börja efter det här makabra försvarstalet för Twiggy i romanform.

Nöjer mig dock med att påminna dig om att det faktiskt är Twiggy som ständigt beskyller oss andra i tråden för att fara med osanningar. Twiggy är den som kallar skribenter som är av en annan åsikt för just TROLL och ofta i kombination med andra förnedrande okvädningsord.

Igår valde jag att ge tillbaka med samma mynt för jag har själv fått nog. Jag anser mig dessutom, till skillnad från Twiggy, ha på fötterna när jag väljer att kalla honom för TROLL.
Citera
2017-08-30, 13:43
Medlem
Sordins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mb20guy
Hallå Mariestadsbor är det mycket raggare/raggarkultur i Mariestad? Tänkte på ungdomarna som hade egen streetracing på skogsvägen natten då HA försvann tex. Var det raggare?

https://www.youtube.com/watch?v=AZ73_W8jgfc

Raggare håller inte på med streetracing. Det är en annan kategori bilentusiaster som håller på med det
Citera
2017-08-30, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Det som talar för M.R som pilot:
Han var på stadt.Min brorsa såg honom. En man jag känner väl sa med bestämdhet att M.R jobbade som vakt den kvällen. M.R nekar till att ha varit där, fast han INNAN detta med pilotmannen kom fram, sa att han var på stadt.
Han minns inte om han hade pilotbrillor på den tiden, trots att bilden på radio skaraborg visar M.R iklädd sådana.
Han kan alla lagar. Kan allt om juridik. Iaf såna kunskaper som inte gemene man har. Därför visste han detta om att neka advokat.
Han var gift/sambo 1992.
Åldern stämmer. / En man lite äldre än Helena är det sagt.
Plus att han svänger sej med luddiga förvirrade uttryck härinne.
Han nekar till att han känner vissa personer som han faktiskt känner.
Varför ljuger karln? Jag har påvisat flera gånger hajns lögner för er. Bevisat genom att citera hans inlägg. Men näädå, "inget konstigt att han ljuger om stadt" tycker ni. Det är väl jävligt konstigt. Han är så van vid att hans ord väger tyngst i alla lägen. Självklart att han ljuger. Alla tror på honom.
Plus en massa saker som jag inte kan nämna för jag sätter en annan på pottkanten då.

Tack för listan. Det var bra. MEN det hänger inte ihop med vad som sagts om pilot. Jag väljer också att lägga in citatet från PW igen från 15 juli, denna gång lite längre än sist. Varför i herrans namn skulle hennes agenda vara att outa MR på detta oerhört konstiga sätt. Fetar lite åt dig att fundera över.

PW
"Vad gäller Flashback tråden så kan jag bara beklaga att det blivit så här. I vår reportageserie valde vi att lägga fram nya fakta - bl.a. för att slippa en massa rykten som saknar belägg. Nu har det blivit tvärtom och det kvittar i princip vad vi sagt o publicerat om den nu misstänkte mannen, i tråden dyker det upp de mest häpnadsväckande teorier. Helena var min bästa vän, hennes anhöriga medverkar i reportageserien och jag kan garantera att de ALDRIG skulle medverka om det var så att vi ingick i ngn slags märklig konspiration med polisen. Tvärtom kan det vara så att just den här granskningen av fallet har fått polisen att äntligen efter alla år få lite fart i utredningen. Den person som nu varit anhållen har ju varit intressant sedan 1998, det är viktigt för familjen att det spåret utreds så att den mannen antingen kan avföras eller lagföras.
Å självklart skulle jag, min kollega Mats eller vår ansvarige utgivare, kanalchef samt våra jurister inom SR som vi rådfrågat i samband med reportageserien aldrig komma på tanken att först intervjua en man som håller i skallgångarna för att därefter intervjua honom anonymt som den som varit anhållen. Det är självklart inte samma person. Vi har ända från starten av vårt arbete känt till vem mannen i pilotglasögon är och det var vi som tog kontakt med honom för att han skulle få komma till tals om han ville o han sa ja till det.
Kan även tillägga att mannen som varit anhållen EJ är omnämnd i tråden på något sätt.
Citera
2017-08-30, 15:15
Medlem
Du mannen med pilotglasögon som läser här maniskt, du kommer inte undan sanningen hur mycket du än vill. Om du inte har något som helst med HA försvinnande att göra så varför har du ändrat din historia? Du vet vad som hände det är jag säker på men var du ofrivilligt indragen i detta och har valt att blunda? Kände du den/dem som är ansvariga för hennes död vilket vi väl kan anta att hon är? Är du hotad till tystnad? Oavsett vilket så håller detta inte längre. Det är hög tid att du berättar vad du vet. Det kommer alltid en tid när det inte längre går att stoppa huvudet i sanden och den tiden är kommen!
Citera
2017-08-30, 15:32
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Tack för listan. Det var bra. MEN det hänger inte ihop med vad som sagts om pilot. Jag väljer också att lägga in citatet från PW igen från 15 juli, denna gång lite längre än sist. Varför i herrans namn skulle hennes agenda vara att outa MR på detta oerhört konstiga sätt. Fetar lite åt dig att fundera över.

PW
"Vad gäller Flashback tråden så kan jag bara beklaga att det blivit så här. I vår reportageserie valde vi att lägga fram nya fakta - bl.a. för att slippa en massa rykten som saknar belägg. Nu har det blivit tvärtom och det kvittar i princip vad vi sagt o publicerat om den nu misstänkte mannen, i tråden dyker det upp de mest häpnadsväckande teorier. Helena var min bästa vän, hennes anhöriga medverkar i reportageserien och jag kan garantera att de ALDRIG skulle medverka om det var så att vi ingick i ngn slags märklig konspiration med polisen. Tvärtom kan det vara så att just den här granskningen av fallet har fått polisen att äntligen efter alla år få lite fart i utredningen. Den person som nu varit anhållen har ju varit intressant sedan 1998, det är viktigt för familjen att det spåret utreds så att den mannen antingen kan avföras eller lagföras.
Å självklart skulle jag, min kollega Mats eller vår ansvarige utgivare, kanalchef samt våra jurister inom SR som vi rådfrågat i samband med reportageserien aldrig komma på tanken att först intervjua en man som håller i skallgångarna för att därefter intervjua honom anonymt som den som varit anhållen. Det är självklart inte samma person. Vi har ända från starten av vårt arbete känt till vem mannen i pilotglasögon är och det var vi som tog kontakt med honom för att han skulle få komma till tals om han ville o han sa ja till det.
Kan även tillägga att mannen som varit anhållen EJ är omnämnd i tråden på något sätt.

Om man skummar igenom tråden lite hastigt så är det väl bara KM som har tillkommit sedan den 15 juli? Både TS och RT var ju nämnda långt för det datumet. Om Pernilla talar sanning är det bara KM vid den 15 juli som inte hade nämnts i tråden. Men, det behöver inte vara KM utan det kan vara någon annan som fortfarande inte har nämnts.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-30 kl. 15:40.
Citera
2017-08-30, 15:35
Medlem
Ugglan.s avatar
[quote=lubbe75|61647012]

PW

"Å självklart skulle jag, min kollega Mats eller vår ansvarige utgivare, kanalchef samt våra jurister inom SR som vi rådfrågat i samband med reportageserien aldrig komma på tanken att först intervjua en man som håller i skallgångarna för att därefter intervjua honom anonymt som den som varit anhållen. Det är självklart inte samma person."QUOTE]

Twiggy: Vad säger du om detta svaret från Pernilla? Om du har problem med det här svaret tycker jag att du ska kontakta Pernilla.
Citera
2017-08-30, 15:58
Medlem
Ugglan.s avatar
Sedan vill jag återigen påminna alla om att "mannen i pilotglasögon" och gärningsmannen inte behöver vara samma person. Polisen verkar tro det, GW tror det inte. Varför "mannen i pilotglasögon" har ändrat sin historia, har "minnesluckor" med mera är ju naturligtvis mycket intressant och misstänkt. Men inte heller detta gör honom automatiskt till gärningsman. Det är ingen omöjlighet att "mannen i pilotglasögon" skulle kunna vara "bara" medhjälpare.

Fortfarande tycker jag att polisen, Pernilla/Mats eller någon från familjen Andersson offentligt släpper namnet på mannen. Det är bara då som något verkligen kan hända. Som det är nu är det ingen som vet (eller möjligen att några vet och att några av dem eventuellt kan finans i tråden, som Freija och Nikasi) och ingen som orkar engagera sig "ut i tomma intet". Ut med namnet och de som vet eller har aningar kan målinriktat lämna tips.

Pernilla? Ulrika? Gabriella? Gudrun? Arne? Det håller inte att vänta längre.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-30 kl. 16:03.
Citera
2017-08-30, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rednecksvedala
Hej på er!!Jag fick ett tips om att det spekuleras vilt om Den tragiska händelsen med Helenas Försvinnande. Det spekuleras även om olika ev gärningsmän.. Jag tror att det ska vara jag som är Pk. Känner igen mycket som skrivs här. Men att jag skulle kunna vara en ev gärningsman kommer jag krossa här och nu. Jag ska berätta min kväll.. Jag var på förfest med min sambo och en del vänner . Jag åkte ner till statt och festade med alla.. Ganska ointressant vad som hände innan, Mewn på statt festade vi som alla andra. Vet att min dåvarande sambo talade med helena , dom kände varandra sen skolan om jag mins rätt!!, Jag hälsade bara. Kände inte Helena. Visste dock vem hon var!!När statt stängde så tog min sambo taxi hem och jag gick in till statts parken med ca 7 vänner. Vi satt vid fontänen och söp och spelade gittar långt in på natten. säkert till 4.. Det finns en Reporter som är känd i mariestad. han skrev om oss i parken som ev vittnen. la ut en bild på mig och två vänner. Det kom ju ETT gäng utlänningar till oss och frågade var man kunde efterfesta. vi föreslog ekudden. detta var stora nyheter ett tag. så alltså var jag bland vänner.. Polisen skjutsade hem mig ca 4:30 tiden . jag var för full och hade pissat på mig själv. så det är nog jag som har det starkaste skyddet. Alltså uteslut mig från denna tragiska händelse. jag har aldrig varit eller jobbat som vakt heller för den delen. däremot har jag inte varit på lagens rätta sida. men det är en annan sak det!!JAG har alldrig förgripit mig på kvinnor heller. Hade inte svårt att skaffa kvinnor poå den tiden. Men här ska ni få något av mig.... Efter Helena försvann så var vi ett gäng som gick skallgång. men det var 1 person som aldrig följde med.. Vakten pu.. Han såg vi inte skymten av på månader. han var som uppslukad. Backar lite nu.. När jag kom hem så la jag mig ner i sängen och däckade direkt.. Vid 6 tiden dunkar det på dörren som fan!! Jag undrar vad fan som står på.. Öppnar dörren . Där står en kille PU. han är jäkligt noga med sitt yttre .men han ser ut som ett bergatroll. skitig och rufsig i håret. Han kommer in och tar tag i mig. Säger.. Jag har gjort något fruktansvärt. Vadå frågar jag. han fortsätter. lova mig att du säger att jag varit med dig hela kvällen och natten. lova mig det. Min sambo ber honom att lugna ner sig . för han väcker hela huset. han är sjövild. springer omkring i våran lägenhet och säger gång på gång. vad har jag gjort.. jag försöker fråga vad han gjort. han säger att han ska berätta och att han ska lugna ner sig.. han lägger sig i soffan men kan inte ligga stilla. han är i extas. jag som inte är direkt nykter somnar om. jag fattar inget. När vi vaknar så är han borta. ser inte honom på bra länge. ca 14 dagar går när han jag och en vän går förbi hans bil. han bodde 2 hus ifrån mig. där står han i gummistövlar och storstädar sin bil. vi garvar för han såg rätt barnslig ut kommer jag ihåg. det var inte bara gummistövlarna. utan hela hans klädsel . diskhandskar mm.. vi frågar om han ska med ut och leta. och jag säger att alla som varit på stan den aktuella natten ska gå till polisen och lämna sin redogörelse vad man gjorde. Det ville inte han. Det knepiga är att jag inte tänkte lite djupare. Jag har lämnat allinfo till polisen om detta. dom vet självklart var jag var. vi var 7 i statts parken fram tills polisen skjutsade hem mig.. Så att jag PK har med sakern att göra är befängt.. jag säger inte att det är han mr x. Men det finns oklarheter . det kan jag slå fast..

Det var detta jag hade hört......
Sista halvan.
Låter ju helmysko enligt mej. Vet polisen?

Får också göra en rättelse för inlägget jag skrev igår, att det var PK som städade ur bilen med klorin.
Men det skulle visst vara PU
Citera
2017-08-30, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Sista halvan.

Får också göra en rättelse för inlägget jag skrev igår, att det var PK som städade ur bilen med klorin.
Enligt PK så vet polisen. Det var troligen därför som PU blev kallad till förhör 98 efter att PK berättat detta. Spekulationer har också förekommit att PK hjälpte till med undanröjningen efteråt, vilket skulle kunna förklara att han väntade att lätta sitt hjärta i 5 år vilket är preskriptionstiden för brott mot griftefrid.
Senast redigerad av divadnil 2017-08-30 kl. 16:31.
Citera
2017-08-30, 16:22
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Sista halvan.

Det där gammal information, men den är ändå mycket intressant. Det som jag faktiskt reagerar på först nu (efter att några gånger ha läst igenom bataljen mellan Rednecksvedala och Atervandsgrand4) är att Rednecksvedala skriver "Vakten pu" - med anledning av allt prat om MR, vakt, vaktbolag den senaste tiden. Säger formuleringen "Vakten (pu)" oss något?
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-30 kl. 16:28.
Citera
2017-08-30, 16:37
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednecksvedala
Hej på er!!Jag fick ett tips om att det spekuleras vilt om Den tragiska händelsen med Helenas Försvinnande. ...
Polisen skjutsade hem mig ca 4:30 tiden ...
När jag kom hem så la jag mig ner i sängen och däckade direkt..
Vid 6 tiden dunkar det på dörren som fan!! ...
Där står en kille PU. ...
Säger.. Jag har gjort något fruktansvärt. ... lova mig att du säger att jag varit med dig hela kvällen och natten. lova mig det.
Efter Helena försvann så var vi ett gäng som gick skallgång. men det var 1 person som aldrig följde med.. Vakten pu...
...
... vi frågar om han ska med ut och leta. Det ville inte han.
Det knepiga är att jag inte tänkte lite djupare...

Detta var från tidigt 2012 (något förkortat)
Frågan är: Vilken annan människa på jordklotet skulle "inte tänka lite djupare"
Citera
2017-08-30, 16:41
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Detta var från tidigt 2012 (något förkortat)
Frågan är: Vilken annan människa på jordklotet skulle "inte tänka lite djupare"

Om du läser hela bataljen mellan de båda förklarar Rednecksvedala varför han inte "tänkte lite djupare". Om man sedan "köper" förklaringarna är en annan sak. Det är också därför som jag har skrivit flera gånger att jag tror att Rednecksvedala sannolikt utelämnade viss information.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in