2017-08-31, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Kanske det men en reflektion bara.

Nu la du ju iofs i efterhand till en intressant frågeställning.

Jag är LIVRÄDD för den dagen jag ska sätta en unge i en svensk skola. Risken är överhängande att det aldrig kommer hända dock.

I min värld är det helt sjukt att min 14-15 åriga son ska gå i samma klass som en 24 årig man. Det är fan inte rimligt någonstans.

Men så länge dom "har det svårt" i sina hemländer så verkar ju alla svenssons acceptera detta utan att bry sig.
Citera
2017-08-31, 06:44
Medlem
note-its avatar
Citat:
Gång på gång får jag höra i media eller samtal av dom ensamkommande själva att deras föräldrar ska ordna en brud i Afghanistan eller Iran.
Samtidigt som dom ensamkommande barnen är ihop med svenska flickor i skolan.
Dom ska antingen åka till dom två länderna och ta sig en brud eller att dom kommer hit.
På min tid var alla jämnåriga i grundskolan men nu kan uppåt 30 till 40 åriga män sitta där. Jag undrar var föräldrarna säger?
Så utvisa dom ensamkommande männen och ta hit riktiga flyktingar istället.
Finns det inte någon smartare i detta forum som har lust att utveckla det här ämnet? Någon med skol erfarenheter. Skulle vara intressant att få veta vad som händer.
Citera
2017-08-31, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Finns det inte någon smartare i detta forum som har lust att utveckla det här ämnet? Någon med skol erfarenheter. Skulle vara intressant att få veta vad som händer.

Du frågorna utveckla det?

För mig var det nog en tidsrelektion. Då jag gick i skolan var vi alla i samma ålder.

Diskutera om det är ätt att så mycket äldre ensamkommande är med 15 åringar då deras hjärnor är mycket mera utvecklade . inte konstigast dom ligger framme i alla ämnen då.
Citera
2017-08-31, 07:27
Medlem
note-its avatar
Citat:
Du frågorna utveckla det?

För mig var det nog en tidsrelektion. Då jag gick i skolan var vi alla i samma ålder.

Diskutera om det är ätt att så mycket äldre ensamkommande är med 15 åringar då deras hjärnor är mycket mera utvecklade . inte konstigast dom ligger framme i alla ämnen då.
Det jag menar är att du är begåvnings handikappad.
Skulle vara intressant om någon med IQ tog upp samma ämne.
Citera
2017-08-31, 07:33
Medlem
rostigamazons avatar
Det är skrämmande att migrationsverket går på att ensamkommande flyktingbarn är barn, när dom inte på något vis kan bevisa det, Ska Sverige framstå för en human invandring, borde regeringen ta emot mer fattiga och sjuka flyktingar, inte invandrare som kommer hit av ekonomiska skäl.
Citera
2017-08-31, 08:33
Moderator
manamanahs avatar
Trådar sammanfogade.

Mod.
Citera
2017-08-31, 10:30
Medlem
FarbrorBerits avatar
Och nu visar det sig att den andre anhållna efter Åbo-terrorn är 21 år, inte 18 år som han uppgivit:

https://nyheteridag.se/andra-haktade-aboterroristen-ljuger-ocksa-om-sin-alder/

Citat:
För myndigheterna i Finland har den häktade påstått att han heter Mohamed Bakier och är arton år gammal. Centralkriminalpolisen har utrett det påståendet och kommit fram till att hans riktiga identitet är Monsif Bakir och att han är född 26 juni 1996. Han är alltså 21 år gammal.
Citera
2017-08-31, 22:05
Medlem
T.H.F.C.s avatar
PK-forskningen går på högvarv.
Citat:
Den bild av ensamkommande pojkar som förmedlas genom olika medier får kritik från forskare vid Mälardalens högskola. Deras syn på till exempel kvinnors rättigheter och jämställdhet har visat sig än mer positiv än forskarna väntat sig.

– Egentligen är det så att den akademiska forskningen nästan uteslutande visar att invandring är en resurs men medias bild är ofta fokuserad på gruppen som ett problem. Därför är jag inte förvånad över att vår forskning visar en betydligt mer positiv bild av nyanlända, framför allt ensamkommande barn, jämfört med den bild media ger, säger Mehrdad Darvishpour som leder projektet ”Nyanlända barns inkludering och jämställdhetsutveckling i samhället”.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/forskare-medias-bild-av-de-ensamkommande-barnen-ar-felaktig
Senast redigerad av T.H.F.C. 2017-08-31 kl. 22:13.
Citera
2017-08-31, 22:06
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Västerås stad ska ordna en mötesplats där ensamkommande flyktingungdomar kan få stöd och information, enligt Västerås stads strateg Maria Boman.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=112&artikel=6767419
Citera
2017-09-04, 13:36
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ett nytt projekt för drygt 30 ensamkommande ungdomar har startats upp i Karlshamn. De ska lära sig om olika områden som till exempel samhällsinformation och sex och samlevnad.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/startskott-for-nytt-projekt-for-ensamkommande-ungdomar
Citera
2017-09-04, 13:38
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
HÄSSLHEOLM En verksamhetschef på ett konsulentföretag i Hässleholm hade ett ensamkommande flyktingbarn boende hemma hos sig på helger, enligt en lex Sarah-anmälan. Nu avslutar kommunen samarbetet med företaget.

– Det är olämpligt att blanda ihop privatliv med arbetsliv, säger Anders Iversen, tillförordnad socialförvaltningschef till Nyhetsbyrån Siren.
http://www.nsk.se/2017/09/04/ensamkommande-bodde-hos-chef/
Citera
2017-09-04, 22:31
Moderator
Psilosophers avatar
Tror vi på denna killen?

http://www.aftonbladet.se/a/MQa7M

Najib Bege påstår sig ha pluggat in grundskola och gymnasium på fyra år - efter att ha kommit hit som analfabet i sjuttonårsåldern.

Möljigen kan en exceptionellt intelligent individ gå iland med detta, men hur har han lyckats undvika att lära sig språk och matematik under så lång tid? Jag menar att en så hög intelligens borde åtföljas av vetgirighet... Under sina studier hade han flera arbeten, där han fick utstå hakkors och rasistiska tillmälen. Han är även organiserad i boenden för ensamkommande.

Jag får inte ihop det.
Senast redigerad av Psilosopher 2017-09-04 kl. 22:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in