2017-08-31, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Nej, det jag sa var att tillståndet på Medis inte skulle förnyas. Då var planen att de skulle tillbaka och strejka i skolan. Tillståndet att fortsätta strejken på annan plats tillkom efter att jag skrev mitt inlägg

Nej, du skrev följande:

Citat:
Jag har nu säkra källor på att tillståndet för sittstrejken tyvärr inte kommer förnyas.

Och detta stämde ju inte alls, dina säkra källor till trots. Hazarernas tillstånd har omprövats och förlängts.
Citera
2017-08-31, 04:56
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Orsaken är att Medborgarhusets trappa ska renoveras.

Hur har de lyckats förstöra den trappan med sin demonstration?
Citera
2017-08-31, 07:12
Medlem
Vad går pseudostrejken ut på? "Stoppa utvisningarna till Afghanistan" sägs det.

Hur kan man stoppa något som knappast eller inte alls börjat?

Är det 12 eller 20 som utvisats hittills? Vi var ju lovade tiotusentals, som skulle avvisas.

Sverige är ett rättssamhälle i totalt förfall när staten inte klarar mer än en promille av sina åtaganden.

Men duktiga är vi i alla fall på att beivra cyklister, som cyklar mot rött.

Jag blir bara dyster.
Citera
2017-08-31, 07:24
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Dom flyttar runt i innerstan ser jag. Efter Medborgarplatsen och Norra Bantorget, vart bär det av då, Humlegården, Karlaplan? Sen kan de ju beta av Vasaparken och Rålis också så har de haft en fin turné...
Citera
2017-08-31, 07:51
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Nu är Hamid SD enligt den där Amir Jag trodde SD var ett parti och inte person? Hamid har fått uppmärksamhet då han ger en annan bild av Afghanistan än den vänstern anser är acceptabel. Enligt Hamid är Afghanistan osäkert vissa provinser det råder dock inte fullskaligt krig i Afghanistan vilket backas upp av att många europeiska länder sänder tillbaka migranter. Följ rektorhamid

https://mobile.twitter.com/rektorhamid/status/903131081939066880

http://imgur.com/a/RILqk
Citera
2017-08-31, 07:56
Medlem
Hazarerna verkar ha en utpräglad strejkvana,har man strejkat mycket i deras hemländer? Även skadegörelse och hot på HVB-hemmen är normalt.Är dom vana att få vad dom vill eller är det ngt man lärt sig i Sverige.
Citera
2017-08-31, 08:00
Medlem
Emma Persson asyladvokat som jag kan lova inte ens satt sin fot på afghansk mark läxar nu upp och anklagar Hamid för att sprida desinformation. Jag säger ju det svenskar vet bäst även bättre än vad människor från andra länder vet om sina hemländer Hon verkar rätt sjuk.

https://mobile.twitter.com/rektorhamid/status/903018039377104899
Senast redigerad av gonesexuallywrong 2017-08-31 kl. 08:07.
Citera
2017-08-31, 08:29
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Emma Persson asyladvokat som jag kan lova inte ens satt sin fot på afghansk mark läxar nu upp och anklagar Hamid för att sprida desinformation. Jag säger ju det svenskar vet bäst även bättre än vad människor från andra länder vet om sina hemländer Hon verkar rätt sjuk.

Jisses vilket grus i maskineriet dessa "jurister" är. Naturligtvis är jag blockad av henne, också. Att de så gärna hjälper dessa flyttingar är för att de är av precis samma skrot och korn - lite mer diktatur i vårt land och de hade varit tvungna att fly.
Citera
2017-08-31, 09:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Hur har de lyckats förstöra den trappan med sin demonstration?

Hela det där huset skall väl renoveras för 200-300 miljoner.
Citera
2017-08-31, 09:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong

Emma Persson har sina åsikter för hon ser framtid intäkter, för varje skäggbarn som får stanna vänta en framtid som kund inom kriminalvården, det där Advokat Emma Persson kommer in. Varje brottmål ge väl en 50.000 till 100.000:- in i kassan, så för Emma Persson så är det där skäggbarnen en intäkts försäkran
Citera
2017-08-31, 09:19
Medlem
#visu levererar alltsomoftast humor Ännu en insändare som uppmärksammas där extramamman gärna överdriver. Det är inte normalt att se på när någon som skulle kunna vara frisk och levande dör ifrån en Är han döende. Kollar man kommentarerna är den första man ser det går inte att leva ett normalt vardagsliv när man blivit extramma till ett underbart barn. Varför adopterar du inte då Alla batikhäxor med profilbild har en läskig högreligiös blick.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=463570490693782&id=2998714537 30354

Citat:
Ursprungligen postat av itz.se
Ditt liv hänger på en skör tråd. Du är dödssjuk.

Det finns mediciner, teknik och läkarkompetens, men Sveriges regering och Socialstyrelsen tillåter ej att det används för att göra dig frisk!

Det är bättre att du dör.

Nej förlåt, det blev fel myndighet.

Myndigheten ska vara Migrationsverket och inte Socialstyrelsen.

Läkarna säger att den enda medicin som hjälper för ditt allvarliga suicidala tillstånd är att du får uppehållstillstånd och att du får det nu. Men den medicinen har läkarna inte rätt att ge dig, trots läkaretik och Socialstyrelsens regelverk.

Du skrek efter din mamma och lekte med skolbarnen men fick inte gå med dem i skolan.

Du går mot en säker död med regeringens goda minne trots att Sverige har avskaffat dödsstraff. Vi kämpar för dig, men går sönder inombords varje dag och natt. Vi kan inte längre leva ett normalt vardagsliv. Det är inte normalt att man ska behöva se på när någon som skulle kunna vara frisk och levande dör ifrån en.

Din dumma jävla batikhäxa. När blev uppehållstillstånd en medicin. Jag går och hänger mig nu det enda som kan hjälpa mig är om jag får en miljon dollar på mitt konto. Jag är i princip döende och vill avsluta mitt liv. Läkarna säger att den enda medicin som hjälper för mitt allvarliga suicidala tillstånd är att jag får en miljon dollar. Kärringen kan ju åka med lillpojken som ljög om åldern och egentligen är 21år enligt egna inlägget.

http://www.ltz.se/opinion/debatt/var-grabb-har-inte-en-chans
Senast redigerad av gonesexuallywrong 2017-08-31 kl. 09:38.
Citera
2017-08-31, 09:22
Medlem
Citat:
Ja, där ser man. Tillståndet förnyas inte på Medis men vi flyttar till Norra Bantorget!

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/21106875_1982901078622231_2174487497684197908_n.jp g?oh=233f6d25c23df37dcbd7c8a053b53fea&oe=5A23FC1E

Det här har varit skandalöst illa skött. Afghanmännen och deras svenska sugar mommies och buksvägerskor har kunnat lattja runt som om de hade ett in blanco-tillstånd att demonstrera när, var och hur de ville i Stockholm - och dessutom garanterat första tjing på torget (när Hammarby m fl skulle ha aktiviteter där belv de förvisade till ett hörn av Medis). Och nu ska eländet alltså fortsätta på Norra Bantorget, en plats som i mer än hundra år har varit förknippad med svenska arbetares kamp för brödfödan och för vettiga arbetsvillkor? Shit.

Det är dags att höja tonläget utåt. Ett första steg vore namnlistor för att markera att den svenska demonstrationsrätten i första hand är till för svenska medborgare, i andra hand EU-medborgare, i femtonde hand asylsökande, migranter och TUTare ()oavsett vad som smögs in i grundlagen år 2010: det får vi ändra tillbaka i framtiden), att invandrare och migranter inte ska positivt särbehandlas, och att avvisningar som lagligen beslutats ska genomföras, oavsett vad migranterna själva tycker. Dessa namnlistor borde lämnas till regeringen och till den politiska ledningen i Stockholms stad - det är den senare som i första hand är ansvarig för att ingen gör något åt situationen på Medis. Poliserna vet att det rödgrönrosa gänget inte vill ha något bråk om skäggisar och papperslösa, alltså visar de inte klorna och gör inte ett normalt jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in