2017-08-31, 00:33
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Men vad roligt. Då fortsätter tråden och jag lyckoönskar alla som bor vid Norra Bantorget. Kanske fler moderater än kommunister men det gör det bara roligare. Hoppas verkligen att du inte hittar på nu utan att kampen fortsätter. Fan vad nice. Kan knappt invänta för att få se hur torget förvandlas till ett läger.
Funderar lite kring valet av Norra Bantorget - för det var ju dit de uttryckligen ville.

Finns det ens något bra ställe att sitta på där de hamnar i blickpunkten? På Medborgarplatsen fick de stöd av Stockholms moské som enligt uppgift lät dem ladda mobiler och duscha (samt tillhandahålla övernattning för kvinnor och barn). Katarina kyrka gav dem smörgåsar.

Har de liknade markservice i närheten av Norra Bantorget?
Citera
2017-08-31, 00:40
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Funderar lite kring valet av Norra Bantorget - för det var ju dit de uttryckligen ville.

Finns det ens något bra ställe att sitta på där de hamnar i blickpunkten? På Medborgarplatsen fick de stöd av Stockholms moské som enligt uppgift lät dem ladda mobiler och duscha (samt tillhandahålla övernattning för kvinnor och barn). Katarina kyrka gav dem smörgåsar.

LO kan väl inte vara sniken? LO måste väl öppna upp lokalerna så barnen kan ladda mobilerna, duscha och använda toan? Det är väl LO som äger Norra Latin nu? Det är ju framtidens lågavlönade arbetskraft och röda röstare vi talar om.

http://www.stoccc.se/lokaler/norra-latin/
Citera
2017-08-31, 00:43
Medlem
Citat:

Ingen aning och spänningen stiger. Frågan är om Kling och Klang följer med eller om det är nya konstaplar? Om nu Reinfeldt bor där som någon skrev så är det jackpott. Nu längtar jag till imorgon.
Citera
2017-08-31, 00:47
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Ingen aning och spänningen stiger. Frågan är om Kling och Klang följer med eller om det är nya konstaplar? Om nu Reinfeldt bor där som någon skrev så är det jackpott. Nu längtar jag till imorgon.

En promenad på elva minuter enligt google map med bil 3 minuter Vasateatern är där det här kan bli mer spännande. Nu har kultureliten nära #vigillarolika. Vasateatern bör väl bli basen som moskén i Björns trädgård varit.
Citera
2017-08-31, 00:48
Medlem
När det gäller mat så kommer sommarpappa varje dag klockan 12 och serverar. Skulle gärna gett dom portkoden till Reinfeldt om det gick men toa finns nog lite överallt. Om nu folket i den delen av stan är lika älskvärda som kommunisterna på söder? Mycket intressant och sommarpappa håller nog på och bakar bullar?
Citera
2017-08-31, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Det bekräftades nyligen, jag hittar inte på

Men du hittade på att de inte skulle få fortsätta att strejka?
Citera
2017-08-31, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Ja, där ser man. Tillståndet förnyas inte på Medis men vi flyttar till Norra Bantorget!

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/21106875_1982901078622231_2174487497684197908_n.jp g?oh=233f6d25c23df37dcbd7c8a053b53fea&oe=5A23FC1E
Om du ljuger hoppas jag att du blir portad här. Jag är fortfarande exalterad och hoppas att den gamla gruppen basebollsligan är kvar vid Norrmalmspolisen? Dom fyllde piketbussarna och var värda namnet polis antagligen?
Citera
2017-08-31, 01:01
Moderator
Tinuviels avatar
De postar informationen på sin Facebooksida så det torde anses bekräftat. De har tillstånd till och med den 17/9 och de kommer att hålla till på Norra Bantorget.

Det var dit de ville som tidigare framgick här:
Citat:
Tillståndet ska omprövas och då sa de att de vill flytta härifrån. Vi har erbjudit dem en rad andra alternativ men nu vill de flytta till Norra Bantorget, säger Stockholmspolisens presstalesman Kjell Lindgren.
http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/nu-vill-demonstranterna-pa-medborgarplatsen-flytta/repqhD!NfipOr6zQuulU5ZOne228A/#disqus
Senast redigerad av Tinuviel 2017-08-31 kl. 01:05.
Citera
2017-08-31, 01:07
Medlem
beer-goggless avatar
Norra Bantorget. Om jag minns rätt så är det väl betydligt mer lummigt och mycket vinklar och vrår. Inte ett stort öppet torg som Medis, så där finns det fina möjligheter till "spännande möten" och "nätverkande" (för att använda kontorssvenska termer)...

Å så har vi Clarion Hotell bredvid. Schysst frukostbuffé - för de är väl inte så snåla att de förvägrar de strejkande ett mål mat i höstrusket?
Citera
2017-08-31, 01:19
Medlem
Utbrytarens avatar
Afghan-scammarna tvingas flytta sin vedervärdiga utpressningsföreställning till Norra Bantorget
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=6766929

De av Stefan Löfvéns signalpolitik hitlockade zigenartiggarna, de i många fall kriminella romska elementen, dessa får maka på sig lite nu. De zigenska oroshärdarna brukar ju frekventera just Norra Bantorget, många av tattarna brukar slagga där. Nu blir det en härlig mix av afghan-asylutpressningsfigurer och fultiggeriziganister -- kul om de går lös på varandra!

Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Jag hoppas på att de städar efter sig.
Det kommer självklart inte ske. Varför kan du ens hoppas på något som inte är möjligt?

Citat:
Det verkar vara klart att de får tillstånd att hålla sin strejk på Norra Bantorget fram till den 17 september.
Riktigt sjukt att det tillåts. Och så centralt. Fy fan vad bedrövligt för miljön (på antal sätt) i Stockholms city. Nu börjar ju turisterna avta en del, men helvete vad Stockholm gör dålig reklam för sig och kämpar för att skrämma bort turister för evigt genom att ge strejktillstånd till människor - som till övervägande del inte ska vara i Sverige över huvud taget, av hur många skäl som helst, som lär förfula city dessutom... - vilka nu ska annektera en del av City, och där posera, spela och agera utsatta och offer, likt en karikatyr - med nyöverkåta gamla avdankade (Gambia-)vänsterbatikhaggor springandes runt i faggorna. Kan ingen säga att skiten är dålig jävla humor?!
Den vänsterpolitiska gycklarföreställningen goes on....
Senast redigerad av Utbrytaren 2017-08-31 kl. 02:17.
Citera
2017-08-31, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
LO kan väl inte vara sniken? LO måste väl öppna upp lokalerna så barnen kan ladda mobilerna, duscha och använda toan? Det är väl LO som äger Norra Latin nu? Det är ju framtidens lågavlönade arbetskraft och röda röstare vi talar om.

http://www.stoccc.se/lokaler/norra-latin/

Ja under kommande veckor lär Norra Latrin få ta en hel del skit. Blir intressant att se hur de kommer att förhålla sig till dessa hazaris.
Om LO äger verksamheten nu så kan du mycket väl vara inne på något; att de kanske i samråd med strejkarrangörerna har styrt flytten dit för att säkra framtida röster. Enligt uppgift, från polisen, så hade de erbjudits flera alternativ vilka de nobbat. De krävde att få vara där (och givetvis vek polisen åter ned sig), så någon bra anledning lär de ha.

För övrigt stötande och allmänt vämjeligt att alla dessa illegala parasiter skall få demonstrera ett halvt stenkast från den gata där en annan illegal parasit för inte alltför länge sen visade sitt missnöje med att köra lastbil. Fi fan.
Senast redigerad av Rubar 2017-08-31 kl. 01:24.
Citera
2017-08-31, 01:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men du hittade på att de inte skulle få fortsätta att strejka?

Nej, det jag sa var att tillståndet på Medis inte skulle förnyas. Då var planen att de skulle tillbaka och strejka i skolan. Tillståndet att fortsätta strejken på annan plats tillkom efter att jag skrev mitt inlägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in