2017-08-30, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Han kanske håller fast vid att han visserligen dumpade kroppen men att den måste ha fastnat i en båtpropell och därmed blivit styckad. Helt hopplöst att försöka övertyga domstolen om detta, men är man envis så...
Hade den fastnat i en propeller hade torson med all säkerhet varit söndertrasad . Nog rätt enkelt att se om den är delad med kniv tex.
Citera
2017-08-30, 23:50
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jajamen. Benen kapade under knäna, armarna vid axlarna och huvudet så att halsen saknades.

Ja det är märkligt det där med underbenen.
Under knäna på översta tredjedelen av undebenen är tibia som tjockast och även fibula , smalbenet, måste delas. Man brukar ofta kapa här vid underbensamputationer för att få en protes att sitta bättre på benstumpen än om man kapar i knät. Ger en bättre gångförmåga och rörelseförmåga med benprotes. Med det är betydligt jobbigare och bökigare.
Undrar varför han gjorde så?
Senast redigerad av Solglittret 2017-08-31 kl. 00:46.
Citera
2017-08-30, 23:50
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Har själv kapat av mänskliga extremiteter och styckat kroppar - är än så länge inte inlåst och hoppas slippa också framöver.

Citat:
Har varit, inte nu längre..

Hej på dig "chefen" ! (Nej, jag känner ej dig personligen)

I mitt tidigare liv så ingick det i min utbildning även att jag kunde jobba som ett biträde/assistent till obducenten, så det ingick ett "ett antal" i utbildningen. Skall sägas att jag aldrig sökte en sådan tjänst.

Hur som, Peters arbete var ju lite annat :

-Mycket trång "arbetsplats" och dålig arbetsställning till att utföra själva "jobbet".
-Dåligt med ljus och ventilation.
-Har knappast verktygen som det egentligen behövs, utan får improvisera.
-Har knappast de anatomiska färdigheterna, det tror jag även när själva bålen är "avklippt" under knäna. Tror även han har försökt först vid lårhalsen, men givit upp.
-Gjort under tidspress..

Men han lyckades med sin avsikt..

Jag tror att detta har tagit en bra bit tid, säg 4 timmar minst ifrån att Kim avled.

Vad tror du ?
Senast redigerad av Snapcount 2017-08-30 kl. 23:54.
Citera
2017-08-30, 23:52
Medlem
Något jag minns att jag läst är att när han blev räddad av en privatbåt och dom undrade hur det var svarade han att ALLA ombordvarande mådde bra. Vilka var ALLA var det hans olika personligheter då som han syftade på
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Har du någon källa? Jag har läst just detta, men inte sett att någon har presenterat en bra källa. Fy fasen. Mördad (olycka?) är en sak, men att sedan bli uppskuren och delad på.

Det där är väl lite udda? Själv tycker jag ju att ett mord ska straffas avsevärt högre än att stycka en död människa. För mig är en levande människa mer värd (a priori) än en död. Jag kanske skulle tycka annat om jag jobbade på ett försäkringsbolag men nu gör jag ju inte det.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-08-30 kl. 23:57.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Och du har hatt. Märkligt är det.

Mamman, 55 år kanske, typ, är garanterat nästan helt grå ofärgad, Kim, kan ha laborerat med hårfärg, det är vanligt bland kvinnor......dags att släppa hårfärg, eller?
Citera
2017-08-30, 23:57
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Ja, obducenten och allmänläkaren är väl något av dom mest absurda följetånger, förutom Quick, som någonsin skådats i swedistan.. media piskade upp en enorm orkan av beskyllningar mot dom. Motsvarande pågår ju nu oxå där madsen utmålas som ett monster medan Kim får framstå dom någon typ av journalistisk moder Teresa. Men ingen vet ju faktiskt någonting av vad som verkligen hände. Man får väl använda lögndetektor och sanningsserum på madsen för att få fram någonting vettigt. Eller kittla honom under fötterna tills han talar.

Jo, vi vet en massa saker som har hänt. Vi vet att PM och KW åkte ubåt tillsammans. Vi vet att PM lever och att KW är död. Hon har styckats. Hon har dumpats i havet. Hennes torso var punkterad. PM var närvarande när hon dog. PM "begravde" henne i havet. Bara för att ta några exempel på saker som vi vet verkligen hände.

Madsen har inte på något vis utmålats som monster, inte vad jag sett i alla fall. Media har varit ovanligt sakliga i sin rapportering. Det är i forum som detta som PM såväl som KW utmålas som allt möjligt.
Citera
2017-08-30, 23:58
Medlem
Citat:
Nej jag kan inte heller komma på något i u-båten som skulle gjort det. Om någon stor maskindel lossnat och krossat hennes fötter?

Tror faktiskt inte han kapade delar för att försvåra identifiering.
Han kände till att bålen inte flyter upp lika lätt om man gör hål för gasbildningen.
PM borde vara väl förtrogen med att DNA kan spåras från kroppsdelar. Hon syntes sist på hans båt, kommer hon inte hittas blir hon efterlyst. Minsta lilla kroppsdel som återfinns kommer att testas mot hennes DNA oavsett om den går att identifiera visuellt.
Identifierings problemet har inte styrt styckningen, tror jag.

Svårt att säga varför han styckade, men jag lutar fortfarande mer åt försvåring av identifiering/hittande är ren transportstyckning. En hel kropp syns bättre / är lättare att "få syn på".
Citera
2017-08-31, 00:00
Medlem
trngws avatar
Citat:
Nej jag kan inte heller komma på något i u-båten som skulle gjort det. Om någon stor maskindel lossnat och krossat hennes fötter?

Tror faktiskt inte han kapade delar för att försvåra identifiering.
Han kände till att bålen inte flyter upp lika lätt om man gör hål för gasbildningen.
PM borde vara väl förtrogen med att DNA kan spåras från kroppsdelar. Hon syntes sist på hans båt, kommer hon inte hittas blir hon efterlyst. Minsta lilla kroppsdel som återfinns kommer att testas mot hennes DNA oavsett om den går att identifiera visuellt.
Identifierings problemet har inte styrt styckningen, tror jag.

Ubåten har ett remsystem för framdrivningen. Stoppar man in ett ben däri lär det nog bli ganska slafsigt.

Men nu vet vi ju att så inte fallet, så det är ju rätt meningslöst att spekulera i.
Citera
2017-08-31, 00:04
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Hej på dig "chefen" ! (Nej, jag känner ej dig personligen)

I mitt tidigare liv så ingick det i min utbildning även att jag kunde jobba som ett biträde/assistent till obducenten, så det ingick ett "ett antal" i utbildningen. Skall sägas att jag aldrig sökte en sådan tjänst.

Hur som, Peters arbete var ju lite annat :

-Mycket trång "arbetsplats" och dålig arbetsställning till att utföra själva "jobbet".
-Dåligt med ljus och ventilation.
-Har knappast verktygen som det egentligen behövs, utan får improvisera.
-Har knappast de anatomiska färdigheterna, det tror jag även när själva bålen är "avklippt" under knäna. Tror även han har försökt först vid lårhalsen, men givit upp.
-Gjort under tidspress..

Men han lyckades med sin avsikt..

Jag tror att detta har tagit en bra bit tid, säg 4 timmar minst ifrån att Kim avled.

Vad tror du ?

Håller med dig om timmarna - bör ha tagit flera timmar att stycka kroppen.

U-båten är ju byggd av pelaren till ett gammalt vindkraftverk och bara 2m i diameter.
Botten av u-båten är rundad - allt är som inuti ett rör. Man har på någon bild lagt trallar på durken för att få en mer platt yta att gå på. Med bredden där man lägger trallarna blir ju som en tangent på rörets cirkel och blir mycket mindre än 2 meter bred.
Att stycka en kropp på den smala durken knästående eller på någon av de smala väggfasta britsarna måste vara jättebökigt. Utan rätt verktyg med dåligt lyse ute på havet...

Och hur ska man få allt rent efteråt? Nu kan han ju haft stora svarta soppåsar ombord och lagt under, liksom lagt kroppsdelarna i när han bar ut dem - men mycket nerkladdat blir det.
Citera
2017-08-31, 00:07
Medlem
trngws avatar
Som jag ser det kan det finnas tre orsaker till styckning.

Lust
Dölja spår efter mord
Transport

Mot bakgrund av allt, så lutar jag åt dessa tre i ovanstående ordning. Att komma på, att ha kunskapen, att ha förmågan och att veta att punktera torson, tycker jag pekar på att PM var förberedd och mer insatt i det hela än vad han, eller någon annan, som inte har ett intresse i styckmord, skulle vara.

Notera, han har hoppat av alla utbildningar han har gått på så snart han har lärt sig tillräckligt för att uppnå sitt mål. Han är således mycket målmedveten och helt ointresserad av någon fakta eller kunskap vid sidan av det han behöver för att nå sitt mål, inte ens närliggande kunskap finner han intressant.

Men att stycka kroppar, och hur de bäst förbereds för dumpning i havet, har han såväl ingående kunskaper om som förmåga att genomföra.

En tillfällighet? Knappast!
Citera
2017-08-31, 00:10
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Håller med dig om timmarna - bör ha tagit flera timmar att stycka kroppen.

U-båten är ju byggd av pelaren till ett gammalt vindkraftverk och bara 2m i diameter.
Botten av u-båten är rundad - allt är som inuti ett rör. Man har på någon bild lagt trallar på durken för att få en mer platt yta att gå på. Med bredden där man lägger trallarna blir ju som en tangent på rörets cirkel och blir mycket mindre än 2 meter bred.
Att stycka en kropp på den smala durken knästående eller på någon av de smala väggfasta britsarna måste vara jättebökigt. Utan rätt verktyg med dåligt lyse ute på havet...

Och hur ska man få allt rent efteråt? Nu kan han ju haft stora svarta soppåsar ombord och lagt under, liksom lagt kroppsdelarna i när han bar ut dem - men mycket nerkladdat blir det.

Plast har en förmåga att bli statiska och bättre är väl att ev ha något som absorberar vätska,
tyg eller papper (kanske plast under det lagret). Kanske inte helt jämförbart men när jag målade ett innertak så lade jag ut skyddsplast under, helt värdelöst. Det var inte många färgblobbor som damp ned men det räckte till när plasten sedan ville fastna i fötterna med statisk elekricitiet och färgklickarna rann omkring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in