2017-08-30, 23:14
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Därför kanske inte Madsen blir dömd heller

Det är liiteannat läge. Det är något antal som sett KW och PM tillsammans i ubåten och de har även hittat blodspår från henne i båten.
Citera
2017-08-30, 23:14
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Appopå styckning.. hade inte vi ett suspekt styckincident för många år sedan i sveige?... det var väl allmänläkaren och obducenten som styckade en prostituerad kvinna.. det hela hadde väl något av sexualsadistisk karaktär över sej vill jag minnas? Dom var visst även dömda tidigare, allmänläkaren för incest med mindreårig dotter och den andra kommer jag inte ihåh.mysiga herrer begge två... Finns det kanske paralleller med detta fall?

Det enda som är faktamässigt sant av det du skriver är att offret vid det brottet var styckat, huvudet har aldrig återfunnits. Ingen av läkarna var eller är dömda för något brottsligt. Medietrycket var stort och rätten skrev extra-kommentarer i den friande domen som förstörde deras liv. Idag tror många att de inte hade något alls med fallet att göra.

Det har funnit en del styckmord i Sverige - ibland återfunna i koffertar. Av de 7-8 kvinnor som i mordern tid är morddömda hade två dekapiterat sina offer. I ena fallet en make vars huvud grillades i ugnen och i andra fallet en kvinlig rival. Alla kroppsdelar återfanns. Bägge gångerna verkar det - som vid fallen med manliga mördare - ha gjorts för att lättare göra sig av med och gömma den döda kroppen.

Varför PM skulle stycka KW är helt obegripligt tycker jag. Han blir ju misstänkt nr.1 ändå. Och så hittas det blod i u-båten även om den blivit sänkt. Det borde bli väldigt intressant att höra hans förklaring så småningom.
Senast redigerad av Solglittret 2017-08-30 kl. 23:42.
Citera
2017-08-30, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
För i princip alla, så är det uppenbara att rapportera in olyckan, efter att man själv undersökt behovet av att ge akuthjälp.

Men vi har två huvudspår att spekulera i.

1) Hur "normalt" tänker PM. Vi kan inte förutsätta att han är tokig. Men vi kan inte heller förutsätta att han tänker som normala människor eftersom vi redan har bevis för att han har ett väldigt speciellt sätt att förhålla sig till andra.

2) Skulle olyckan kunna ge straffrättsliga problem? Dvs skulle PM kunna anses vållande för att ubåten var farligt byggd, eller för att PM orsakade olyckan?

Jag tror definitivt att en olycka är möjlig och har långt bättre än 0 % sannolikhet. Men jag tror att i så fall är det en spektakulär olycka eller att han slagit till KW så hon ramlat in i någonting och brutit nacken eller liknande. Dvs det måste vara en olycka som skulle ge PM riktigt, riktigt, feta problem som omöjliggjort hans möjligheter att söka sponsorer - annars borde han omöjligen fattat ett så dåligt och oetiskt beslut som att stycka och dumpa kroppen.

Du är inne på riktigt viktiga funderingar. Det fetade skulle med all säkerhet betyda att fick ett tvärt slut på att "leva pojkdrömmar". Han skulle "förnedras" genom att båtens hela utförande nagelfors, och funderade troligtvis under natten fram och tillbaka. På småtimmarna fattar han ett beslut, att försöka få det till i första hand att släppt av henne, och i andra hand, en "olycka" följd av sjöbegravning.

Det intressanta är om skadade sig svårt/mycket svårt eller rent av dog av "olyckan" ( jag värderar inte här hur den gått till, utan försöker återge efter PM tankegång). Och, till sist, vad kan polisen såga av det han har påstått hände?
Citera
2017-08-30, 23:17
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Men styckningen är irrelevant för debatten om hur många excentriska personer är bra för samhället. Steve Jobs skulle fortfarande ha uträttat storverk, även om han hade avslutat med ett styckmord.

Ja, det ena utesluter inte det andra..
Citera
2017-08-30, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Håller med. Mamman ser ut som en vikingakvinna, medan Kim var mörk i färgerna och lite asiatisk i dragen. Någon som vet hur fadern ser ut?

Om det är fadern som är med på mammans faceook så är han mörkhårig, nästan svart, mamman ljusblond, och dottern Kim rödhårig...
Citera
2017-08-30, 23:24
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Äe det inte lättare att stycka i en knäled än att göra som P M gjorde
under knät?

Jo lättast är ju att dela i leden, då behöver man ingen bensåg.

Jag vet faktiskt inte var KWs ben var kapade. Är du säker på att det var i underbenen?
Kan den påstådda olyckan ha kapat av hennes ben från början i så fall? Sedan fullföljer bara PM med att kapa huvud och armar också, då i lederna?
Citera
2017-08-30, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret

Jag vet faktiskt inte var KWs ben var kapade. Är du säker på att det var i underbenen?
Kan den påstådda olyckan ha kapat av hennes ben från början i så fall? Sedan fullföljer bara PM med att kapa huvud och armar också, då i lederna?

Finns mig veterligt inget inne "tillgängligt" i ubåten som skulle kunna leda till kapade underben i en olycka.

Att avlägsna huvud, händer/armar och fötter/underben är däremot en åtgärd som starkt talar för att PM ville försvåra identifiering (och minska risken för att kroppen hittas)
Citera
2017-08-30, 23:31
Medlem
Citat:

ja, vad jag läst , så var de kapade under knäna o tror att killen som fann torson också sa det i ett videoklipp. usch..men jag tror inte på olycka
Citera
2017-08-30, 23:35
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Det enda som är faktamässigt sant av det du skriver är att offret vid det brottet var styckat, huvudet har aldrig återfunnits. Ingen av läkarna var eller är dömda för något brottsligt. Medietrycket var stort och rätten skrev extra-kommentarer i den friande domen som förstörde deras liv. Idag tror många att de inte hade något alls med fallet att göra.

Det har funnit en del styckmord i Sverige - ibland återfunna i koffertar. Av de 7-8 kvinnor som i mordern tid är morddömda hade två dekapiterat sina offer. I ena fallet en make vars huvud grillades i ungnen och i andra fallet en kvinlig rival. Alla kroppsdelar återfanns. Bägge gångerna verkar det - som vid fallen med manliga mördare - ha gjort för att lättare göra sig av med och gömma den döda kroppen.

Varför PM skulle stycka KW är helt obegripligt tycker jag. Han blir ju misstänkt nr.1 ändå. Och så hittas det blod i u-båten även om den blivit sänkt. Det borde bli väldigt intressant att höra hans förklaring så småningom.

Ja, obducenten och allmänläkaren är väl något av dom mest absurda följetånger, förutom Quick, som någonsin skådats i swedistan.. media piskade upp en enorm orkan av beskyllningar mot dom. Motsvarande pågår ju nu oxå där madsen utmålas som ett monster medan Kim får framstå dom någon typ av journalistisk moder Teresa. Men ingen vet ju faktiskt någonting av vad som verkligen hände. Man får väl använda lögndetektor och sanningsserum på madsen för att få fram någonting vettigt. Eller kittla honom under fötterna tills han talar.
Citera
2017-08-30, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
ja, vad jag läst , så var de kapade under knäna o tror att killen som fann torson också sa det i ett videoklipp. usch..men jag tror inte på olycka

Jajamen. Benen kapade under knäna, armarna vid axlarna och huvudet så att halsen saknades.
Citera
2017-08-30, 23:39
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jajamen. Benen kapade under knäna, armarna vid axlarna och huvudet så att halsen saknades.
Har du någon källa? Jag har läst just detta, men inte sett att någon har presenterat en bra källa. Fy fasen. Mördad (olycka?) är en sak, men att sedan bli uppskuren och delad på.
Citera
2017-08-30, 23:40
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Finns mig veterligt inget inne "tillgängligt" i ubåten som skulle kunna leda till kapade underben i en olycka.

Att avlägsna huvud, händer/armar och fötter/underben är däremot en åtgärd som starkt talar för att PM ville försvåra identifiering (och minska risken för att kroppen hittas)

Nej jag kan inte heller komma på något i u-båten som skulle gjort det. Om någon stor maskindel lossnat och krossat hennes fötter?

Tror faktiskt inte han kapade delar för att försvåra identifiering.
Han kände till att bålen inte flyter upp lika lätt om man gör hål för gasbildningen.
PM borde vara väl förtrogen med att DNA kan spåras från kroppsdelar. Hon syntes sist på hans båt, kommer hon inte hittas blir hon efterlyst. Minsta lilla kroppsdel som återfinns kommer att testas mot hennes DNA oavsett om den går att identifiera visuellt.
Identifierings problemet har inte styrt styckningen, tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in