2017-08-30, 01:50
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja det är givetvis inte bra att man har kommit fram till 2 helt olika lösningar för det betyder ju att en av dom har fel. Personligen så tror jag att GW har fel den här gången, han har haft fel förr.

Jag är benägen att hålla med, men frågan är: Ska vi bry oss om PK:s utsaga om PU:s tillstånd den aktuella morgonen? Vad säger vi om den? PU var trots allt enligt egen utsaga inne på förhör 1998, dock har PU ännu inte svarat på frågan varför han var inne på förhör 1998 - och nu går det inte längre att skylla på semestertider ...
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-30 kl. 01:52.
Citera
2017-08-30, 02:12
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag är benägen att hålla med, men frågan är: Ska vi bry oss om PK:s utsaga om PU:s tillstånd den aktuella morgonen? Vad säger vi om den? PU var trots allt enligt egen utsaga inne på förhör 1998, dock har PU ännu inte svarat på frågan varför han var inne på förhör 1998 - och nu går det inte längre att skylla på semestertider ...

Ja det värsta är ju att utsagan om PU's tillstånd den aktuella morgonen är så magstark att man inte kan bortse från den helt. Men man får följa magkänslan helt enkelt, själv tror jag att Helena's baneman har agerat helt ensam.
Citera
2017-08-30, 02:18
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Jag har i några dagar lusläst inlägg av P.U, P.R m.fl bakåt i tråden. Sanningen finns hos dom. Min slutsats är att ett flertal, ganska många, användare VET vem "pilot" är. Även vem eventuell medhjälpare är. Jag viker inte en tum från "min" pilotman. Det finns tre eller fyra som VET och är involverade på ena eller andra sättet, och även skriver i tråden, men de tiger.
Helenas föräldrar tiger, Helenas systrar tiger, polisen tiger. Det hyssjas som fan. Skulle min syster blivit mördad och man räknar in allt efterspel med denna katt och råttalek som pågår, så hade jag fanimej läckt namnet på fanskapet. ALLA verkar vara LIVRÄDDA.
Så länge folk är så skitnödiga kommer det aldrig ut vem som är pilot. Ynkedom.
Pilot har skaffat sej en kompakt mur,både framför och bakom sej. Det är så tragiskt. Finns ingen som helst anledning att sitta här och spekulera. INGET kommer fram om inte folk tar bladet från munnen. Fy fan säger jag.

Håller med!
Det har jag länge funderat,varför inte åtminstone någon av Helenas systrar bara anonymt läcker namnet!
Det är obegripligt!
Jag hade då definitivt gjort det,om inte annat för att aset ska få sitt namn känt och tvingas leva med det straffet!
Detta är såååå sjukt och skumt.Vad ÄR denna(både från Familjen och allmänheten )tystnad eg????
Senast redigerad av Donnabella6 2017-08-30 kl. 02:28.
Citera
2017-08-30, 02:31
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Håller med!
Det har jag länge funderat,varför inte åtminstone någon av Helenas systrar bara anonymt läcker namnet!
Det är obegripligt!
Jag hade då definitivt gjort det,om inte annat för att aset ska få sitt namn känt och tvingas leva med det straffet!
Detta är såååå sjukt och skumt.Vad ÄR denna(både från Familjen och allmänheten tystnad eg????

Du vet väl inte om någon av Helena's systrar redan har läckt ut namnet på "pilot" i tråden eller inte, eller hur? Problemet är som bekant att den som läcker namnet är anonym, vilket innebär att vi aldrig kan veta om det är någon av systrarna som har gett oss den rätta infon eller om det är PW eller någon annan med insikt i utredningen. Den som säger sig veta vem "pilot" är kan även vara ett troll som Twiggy. Och lika gärna som GM kan skriva i tråden kan Helena's anhöriga eller hennes närmsta vänner göra det, vad som är så svårt för oss "ovetande" är att kunna skilja på vilken information som är pålitlig och vilken info som skrivs i syfte att skada.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-30 kl. 03:20.
Citera
2017-08-30, 02:37
Medlem
yessyys avatar
Ny i tråden. Har försökt att läsa det mesta och jag tycker att PU känns rätt misstänksam? Är också nyfiken på GWs teori, kan det vara PU och MR han syftar på? Har antagligen redan nämnts men hur såg deras relation ut?

Spontant så känns det ju som en ensam gärningsman (KM?) dock. Undrar också varför systrarna inte har läckt info om pilot...kan de ha blivit tillsagda av polisen att hålla tyst? Isåfall betyder det väl att polisen har något på gång (hoppas)
Citera
2017-08-30, 02:39
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Du vet väl inte om någon av Helena's systrar redan har läckt ut namnet på "pilot" i tråden eller inte, eller hur? Problemet är som bekant att den som läcker namnet är anonym, vilket innebär att vi aldrig kan veta om det är någon av systrarna som har gett oss den rätta infon eller om det är PW eller någon annan med insikt i utredningen. Den som säger sig veta vem "pilot" kan även vara ett troll som Twiggy.

Twiggy får tro vad hen vill.Ett troll är ju någon som leker,dvs inte säger säkert vem dom tror.
Twiggy säger ju vem hen tror.
Sen att jag tror nåt annat är en annan femma.

Jag står fast vid det jag sa i inlägget.
Och Tystnaden från Systrarna och allmänheten är märklig.
Och hade någon av systrarna reggat sig hade det nog kommit in mer info ang gm.
Som Twiggy skrev:Alla verkar rädda!
Citera
2017-08-30, 03:15
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Twiggy får tro vad hen vill.Ett troll är ju någon som leker,dvs inte säger säkert vem dom tror.
Twiggy säger ju vem hen tror.
Sen att jag tror nåt annat är en annan femma.

Jag står fast vid det jag sa i inlägget.
Och Tystnaden från Systrarna och allmänheten är märklig.
Och hade någon av systrarna reggat sig hade det nog kommit in mer info ang gm.
Som Twiggy skrev:Alla verkar rädda!

Ett troll är även någon som sprider desinformation.

Vad det gäller tystnaden så vet du som sagt inte om systrarna har läckt pilots namn redan eller inte. Att det är tyst från allmänheten när det gäller KM är egentligen inte så konstigt, jag tror att han är en riktig doldis, det måste han vara för att lyckas flyga undan radarn i 25 år.
Jag är inte alls så säker på att folk är rädda, jag tror helt enkelt att det inte finns så många personer som verkligen VET någonting om detta och att det är det som är den verkliga anledningen till tystnaden. Det kan vara så illa att det faktiskt bara är KB som vet något om det nu är KM som är "pilot" och vem säger att hon har lust att börja prata? Här i tråden så låter det som att det är så många som vet vad som har hänt Helena osv. och att dessa personer sitter och på viktiga pusselbitar, men så behöver det inte alls vara. Det här kan vara en väldigt tillknäppt historia, där i stort sett endast GM vet vad som har hänt.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-30 kl. 03:17.
Citera
2017-08-30, 03:22
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ett troll är även någon som sprider desinformation.

Vad det gäller tystnaden så vet du som sagt inte om systrarna har läckt pilots namn redan eller inte. Att det är tyst från allmänheten när det gäller KM är egentligen inte så konstigt, jag tror att han är en riktig doldis, det måste han vara för att lyckas flyga undan radarn i 25 år.
Jag är inte alls så säker på att folk är rädda, jag tror helt enkelt att det inte finns så många personer som verkligen VET någonting om detta och att det är det som är den verkliga anledningen till tystnaden. Det kan vara så illa att det faktiskt bara är KB som vet något om det nu är KM som är "pilot" och vem säger att hon har lust att börja prata? Här i tråden så låter det som att det är så många som vet vad som har hänt Helena osv. och att dessa personer sitter och på viktiga pusselbitar, men så behöver det inte alls vara. Det här kan vara en väldigt tillknäppt historia, där i stort sett endast GM vet vad som har hänt.

Chillllll,du får sista ordet.
Citera
2017-08-30, 05:50
Medlem
Citat:
Ja,skulle vara väldigt bra om "vi" kunde komma fram till en gång för alla :hur säker kan "vi"vara på att svaret hon gav Harley 70,betyder det vissa av oss(mig inkluderad tror)???
För ibland tvekar jag .
Ja helt säker kan man ju aldrig bli. Vad jag förstått så är det fler som frågat och fått samma svar. Det känns ju väldigt märkligt om hon skulle fara med osanning.
Citera
2017-08-30, 06:21
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Ja helt säker kan man ju aldrig bli. Vad jag förstått så är det fler som frågat och fått samma svar. Det känns ju väldigt märkligt om hon skulle fara med osanning.

Ja,att hon skulle fara med osanning vore märkligt,det gör hon absolut inte.
Menade att vi valde tolka det på ett visst sätt.
Vill höra vad folk här inne tror.
Det är ju en avgörande faktor,hur hon menade och vi tolka det.
Citera
2017-08-30, 07:49
Medlem
Rudges avatar
Jag tror att Twiggygirl har något att säga som vi ska ta till oss av.
Jag tror att många passerar utan att bli hörda då de kanske är av "fel" åsikt just för stunden, nya användare eller har svårt att ge uttryck. Det behövs inte mer för att bli kallad troll här eller för att ta ett steg tillbaka igen om man blir bemött så.

Jag har provat och fått erfara det själv.
Skillnaden är då vem som tänker ta ett steg tillbaka eller inte, det som är avgörande är inte substansen i det man säger, utan vem man är.

Titta tillbaka i tråden och se vad MR själv sagt, vad andra sagt om honom och hans förehavanden och tror ni fortfarande att hon är ett troll så "fine"!
Jag vill inte avfärda henne utan är nyfiken på vad hon faktiskt försöker peka på, men inte fullt ut berättar, om jag läser hennes inlägg rätt?

Det kan finnas omständigheter som gör att Twiggy inte kan berätta men känner att h*n måste försöka få andra att titta åt det hållet.

Twiggy har blivit ombedd att sammanfatta i en lista vad som pekar ut MR. En lista man med hjälp av tråden kan sammanställa utan att hon behöver "kasta den stenen".

Jag har tyvärr inte möjlighet att göra det nu i Twiggys plats men hoppas att någon annan kan ta på sig det?

Jag tycker att ni som kämpat på med KM gör en fantastisk insats i tråden. . Mycket pekar på honom, kan ni göra ny, uppdaterad lista?

Det finns många misstänkta filurer i denna historia och jag skulle vilja föreslå att vi skapar en kedja av listor. Om den som känner sig manad listar den de vill belysa så kommer vi att få en färsk uppdatering till hjälp här för oss gamlingar med minnesrubbbingar och för nya i tråden som inte orkat sig igenom tråden.

KM är het men långt ifrån det enda alternativet. Ibland får jag en känsla av det var fullmåne natten då Helena försvann för det var ju så mycket som var på G just den natten.

Välkommen att spekulera nya skribenter. Låt er inte skrämmas av att bli kallade troll om ni har något på hjärtat. Nya vinklar, mer uppgifter, allt är välkommet tycker jag!

Jag ska bidra med min lilla lista senare, på den jag pekat på men blivit "fnyst åt för" från flera håll.

Andras åsikt förändrar ju inte min känsla för den pajsaren, bara känslan för dem som väljer att utesluta andras åsikter. (Inte sagt att KM är oskyldig för det)

Någon som vill anta utmaningen?
Citera
2017-08-30, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Det som talar för M.R som pilot:
Han var på stadt.Min brorsa såg honom.

Du Twiggy.....! Det har aldrig slagit dig att din brorsa försöker flytta över fokus på Rönnlund? Varför det: Tja, kanske för att han själv har något att dölja...?😎
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in