Citat:
Ursprungligen postat av
Pajosv
Men, alltså... Det är inte alls "weird"...
Vi har en 22-årig myndig vuxen man som åker tåg och ringer till sin mor. I samtalet med sin mor säger han att han längtar hem. Han kliver av på en station och "ger sig iväg på andra upptåg".
Jag ser inget konstigt i det här. Denne 22-åriga vuxna mannen kan faktiskt ha fått en annan idé, och åkt någon annanstans, vilket han inte är skyldig att redovisa för omvärlden.
Det är inte skäl för att ringa polisen. Hur skulle ett sådant samtal låta:
Mamman: "Hej. Min 22-årige son åkte tåg och sa att han längtade hem. Men han har inte kommit hem än.
Polisen: Nähe... Okej???
Mamman: Han kanske ger sig iväg på andra upptåg.
Polisen: Och???
Mamman: Kan ni inte kolla hans dator för att se vad han googlat på?
Polisen: Varför?
Mamman: Han har inte kommit hem än, han kanske ha råkat ut för något.
Polisen: Han hör nog av sig snart...
Men snart ??......3 månader har gått utan att ett livstecken finns + att om inte hans resväska och rygga stått /legat som de gjorde hade de nog inte undrat lika mycket ,eller hur ?
Hur många gånger när du är ute och reser ställer du din RES-väska utmed en mindre asfalterad väg och lägger din rygga mitt ute på en åker ? hmm....Är det inte just RES-Väskan man har med sig för att resa med ?
...plus att visst brukar folk man känner (i alla fall familjemedlemmar ) , höra av sig efter två veckor på Mallorca !? eller liknande avstickare ....det här är liiiiite väl hemligt och annorlunda , för att vara en vanlig avstickare ,kan jag tycka ,vad tycker Ni ?
Normalt brukar man ju vilja höra av sig en enkel signal för att tala om för de nära att man är okej ,trots att man inte vill bli varken hämtad eller eftersökt ,men att de vet att man mår bra ,brukar höra till vanlig hyfs .
Varför tycker Ni det här är en baggis ,en vanlig grej som ingen egentligen borde ta notis om ?
Hans föräldrar är hur oroliga som helst ,de känner ju grabben ,och OM det nu skulle vara så att han tröttnat på dem ,hade han nog noga talat om det för dem innan han gav sig iväg .
EDIT :
Så det enda som kan ha hänt är ; förutom överfall och blivit jagad av dessa , eller till slut bortförd utav dessa män med en bil , så är det att han tappade fattningen när han inte fann något endaste tåg som gick vidare mot Malmö ,insåg att han gått av vid Hallsbergs station (lär han ju ha läst på stationshuset ) , inte fick tag på kvinnan som kunde ha lånat honom sin mobil igen , eftersom hennes (även hans ) tåg farit vidare ner mot Mjölby , då gav han upp och vandrade vidare ut på åkern utan en aning om vad som skulle ske härnäst. Uppgiven kan man säga att han var ....
Sen när han kom ut på den där vägen morgonen efter hade han kanske behövt någon i luren som kunde trösta och stötta honom i den urusla situation han var .
Resväskan väck ,ryggan borta ,ja vad ska man göra då utom att gråta en skvätt . Inte kul alls ...
Så visst ,om han nu gick vidare på den där vägen ,och tyvärr närmade sig Hällabrottet ,så jao ...?????