Citat:
Ursprungligen postat av
evaveva
Det tror jag är en trådsanning faktiskt,för när jag pratade med Patriks mamma,berättade hon att han mitt i situationen då han skulle gå av (enligt honom,,,,ej så som det borde gjorts=suttit kvar), då sa han till henne att Oj nu är batteriet på rött,jag behöver ladda mobben.
Där har du det stora problemet,att,om han tagit sig in till pressbyråns kiosk,hade han ju kunnat be om att få låna ett utav deras uttag för att få ladda.
Så trots att mamman tillförde samtalstid då, så funkade inte mobilen pga urladdat batteri.
Och den tid som det tar att ladda en mobil, hade han inte kunnat komma ifrån i vilket fall,,,,,om han velat kunna nå någon överhuvudtaget.
Så han måste ha känt sig otroligt ensam i just den stunden.Utan möjlighet till någon som helst kommunikation i det utsatta läget.
Det där verkar vara en efterkonstruktion. När jag hade kontakt med pappan så visste han inte om mobilen stängts av av Patrik själv eller om han kanske tappat den. Det där om att batteriet var slut trodde han inte, då han inte hade hört något om det. Han sa att det var pengarna som var slut, men att mamman tankade på.
Borde inte pappan ha fått hört det?
Förstår att Patrik var deppad. Tror inte att det berodde på att han hade gått in i väggen eller tagit ut sig utan snarare för att han skulle skiljas från sina vänner som han levt så tight ihop med. Att dela rum och studentkorridor med flera, kramas, festa, skratta, gråta och bara umgås. Sen tar det plötsligt slut.