2017-08-29, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
Ja han kan ha gått den vägen mot woodys för att sedan gå mer mot hyttfabriken. Dumpat väskorna och sedan kommit fram mot Dollarstore. Sedan är det grusvägen rakt mot Sannahed/Hällabrottet.

Det är ju här man hade hoppats att polisen hade startat en utredning så att de kunde kollat hans dator. Chattade han med någon? Sökte han på speciella platser etc.
Vad var det sista han sysslade med innan han klev av tåget? Jag tror att där ligger mycket av svaren. Sökte han på sjöar? Självmord eller chattade han med någon som han stämde träff med? Avtalade han något möte?

Ja vad himla dumt att de inte kollade hans dator så fort de fick den i sin hand,(dagen efter lãr det ju ha varit)
Citera
2017-08-29, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
jo det klart .men tänkte du på att han (om det var han ) , sprang undan upp i Sannahedsskogen enligt några flickor ,så han måste ha gömt sig rätt fort efter promenaden över åkrarna (där var nog inte så mycket folk just på de åkrarna vid den tiden ....
Tänk om han faktiskt blev jagad utav några , så att han var tvungen att släppa sina väskor ?
Eller om möjligtvis den där psykosen gjorde att han kände sig jagad , och det gjorde att han i det läget inte orkade bry sig om väskorna med den tyngd de innebar.Och släppte dem därför...

Ja men då lutar det nog åt att han faktiskt gick och gömde sig ,och oturligt nog gömde sig för länge ,så att han dog på kuppen ....
Kan ju faktiskt vara så ...tyvärr

Och då är ju frågan ,kommer han någonsin hittas ? Säger som dej Ohprost : - Var är han ?

EDIT : Men hur många ger skjuss till Mjölby ? Det tar ju faktiskt en timme med bil till Motala ,och sen 20 minuter till till Mjölby ,nee du ,inte många personer som vill skjussa folk till Mjölby , bara sådär .
Är det här "Sannahedsobservationen" som dök upp under de första dagarna av försvinnandet? Frågade om den på ett väldigt tidigt stadie i HP för jag tyckte att den kunde ge en hint om åt vilket håll han gått men jag fick tyvärr inget gehör överhuvudtaget. Det ansågs nog inte som viktigt för då var McDonalds och kojan i Köping det hetaste spåret.
Citera
2017-08-29, 20:41
Medlem
Citat:
Ja vad himla dumt att de inte kollade hans dator så fort de fick den i sin hand,(dagen efter lãr det ju ha varit)

Vi vet ju faktiskt inte om polisen har kollat Patriks dator eller inte, det är ju inte så att polisen har någon lagstadgad informationsplikt gentemot Flashback. Dock misstänker de inget brott i samband med hans försvinnande och då läggs det inte speciellt mycket resurser på fallet.
Citera
2017-08-29, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69
Är det här "Sannahedsobservationen" som dök upp under de första dagarna av försvinnandet? Frågade om den på ett väldigt tidigt stadie i HP för jag tyckte att den kunde ge en hint om åt vilket håll han gått men jag fick tyvärr inget gehör överhuvudtaget. Det ansågs nog inte som viktigt för då var McDonalds och kojan i Köping det hetaste spåret.

Ja och nu i det här läget så kan ju just det vara väldigt viktigt om man skall överhuvudtaget finna honom.

Alterego69, minns du om det var samma kväll som han försvann,som de där flickorna såg honom, eller var det så att han fördrivit sin natt inne i skogen och kom ut på förmiddagen när de såg honom,kommer du ihåg?
Senast redigerad av evaveva 2017-08-29 kl. 20:51.
Citera
2017-08-29, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snusmoped
Vi vet ju faktiskt inte om polisen har kollat Patriks dator eller inte, det är ju inte så att polisen har någon lagstadgad informationsplikt gentemot Flashback. Dock misstänker de inget brott i samband med hans försvinnande och då läggs det inte speciellt mycket resurser på fallet.

Så de bryr sig inte om att mamman berättade för dem att han sa till henne på tåget att han längtade hem ,och att det då är väldigt konstigt att han helt plötsligt ger sig iväg på andra upptåg.Det borde väl räcka för att kunna kolla en bortslängd dator ute på en åker.
Det är väl tillräckligt weird,för att kunna kollas upp.
Senast redigerad av evaveva 2017-08-29 kl. 20:54.
Citera
2017-08-29, 21:02
Medlem
Citat:
Så de bryr sig inte om att mamman berättade för dem att han sa till henne på tåget att han längtade hem ,och att det då är väldigt konstigt att han helt plötsligt ger sig iväg på andra upptåg.Det borde väl räcka för att kunna kolla en bortslängd dator ute på en åker.
Det är väl tillräckligt weird,för att kunna kollas upp.

Rent juridiskt är det inte riktigt så enkelt som att polisen kan gå in i någons dator eller liknande bara för att en orolig mamma påstår något. Som tur är!
Citera
2017-08-29, 21:07
Medlem
Citat:
Ja och nu i det här läget så kan ju just det vara väldigt viktigt om man skall överhuvudtaget finna honom.

Alterego69, minns du om det var samma kväll som han försvann,som de där flickorna såg honom, eller var det så att han fördrivit sin natt inne i skogen och kom ut på förmiddagen när de såg honom,kommer du ihåg?
Precis i början av försvinnandet läste jag någonstans att en ung person sett någon som passade in på hans beskrivning och som gått längs Sannahedsvägen. Det var allt som stod. Kan ha läst det i NA (lokala tidningen) eller någon annanstans och därför frågade jag i HP om nån visste mer om observationen, om åt vilket håll personen gått osv. Jag läste om det nån av de första dagarna men det stod inget mer än så.
Citera
2017-08-29, 21:56
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Det har ju pappa Jörgen förklarat på sidan som nu är öppen.

Ja, jag läste det efter min kommentar här.
Citera
2017-08-29, 22:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69

Ja, känns synd att det I HP spårade så mycket på helt andra ställen än nära Hallsberg.
Det mest logiska är väl ändå, särskilt i början att kolla upp observationer där han klivit av. Tänk om deras resurser hade lagts på Hallsbergsområdet istället.
Citera
2017-08-29, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, känns synd att det I HP spårade så mycket på helt andra ställen än nära Hallsberg.
Det mest logiska är väl ändå, särskilt i början att kolla upp observationer där han klivit av. Tänk om deras resurser hade lagts på Hallsbergsområdet istället.
Ja, det blev en hysteri utan dess like och tyvärr försvann intresset för närområdet just då. Även jag trodde ett tag på observationerna kring Köping och Västerås. Det lät ganska troligt för stunden men sen gick allt bananas. Nej, om man ändå kunde få reda på var P möjligen observerades i Sannahed så man kan kolla det området lite närmare i alla fall.
Citera
2017-08-29, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Med risk för att låta som en "foliehatt" så kändes det ibland som att någon/några i HP-gruppen hade en agenda för att snabbt rikta fokus långt bort från Hallsberg, både gällande alla snabba observationer i Köping och andra städer. Att dessutom många tips gällande observationer skoningslöst avfärdades för att den observerade personen inte haft blommiga skor och liknande kändes också märkligt. Som att en vuxen man inte ens är kapabel att byta skor...

Nu vet vi ju visserligen inte ens om det var Patrik som observerades (sannolikt inte), men Sekten om de övriga var snabba med avfärda de mer rimliga spekulationerna medan de istället förespråkade atthyra in gatumusikanter med mera för att locka fram Patrik...
Citera
2017-08-30, 10:31
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Det tror jag är en trådsanning faktiskt,för när jag pratade med Patriks mamma,berättade hon att han mitt i situationen då han skulle gå av (enligt honom,,,,ej så som det borde gjorts=suttit kvar), då sa han till henne att Oj nu är batteriet på rött,jag behöver ladda mobben.
Där har du det stora problemet,att,om han tagit sig in till pressbyråns kiosk,hade han ju kunnat be om att få låna ett utav deras uttag för att få ladda.
Så trots att mamman tillförde samtalstid då, så funkade inte mobilen pga urladdat batteri.

Och den tid som det tar att ladda en mobil, hade han inte kunnat komma ifrån i vilket fall,,,,,om han velat kunna nå någon överhuvudtaget.

Så han måste ha känt sig otroligt ensam i just den stunden.Utan möjlighet till någon som helst kommunikation i det utsatta läget.

Det där verkar vara en efterkonstruktion. När jag hade kontakt med pappan så visste han inte om mobilen stängts av av Patrik själv eller om han kanske tappat den. Det där om att batteriet var slut trodde han inte, då han inte hade hört något om det. Han sa att det var pengarna som var slut, men att mamman tankade på.

Borde inte pappan ha fått hört det?

Förstår att Patrik var deppad. Tror inte att det berodde på att han hade gått in i väggen eller tagit ut sig utan snarare för att han skulle skiljas från sina vänner som han levt så tight ihop med. Att dela rum och studentkorridor med flera, kramas, festa, skratta, gråta och bara umgås. Sen tar det plötsligt slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in