2017-08-30, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Detta är kanske den brinnande punkten där Madsen räknade totalt fel:

- Regner du med at få den op igen?

- Det ved jeg ikke. Det vil jeg håbe, men det er sket før for Søværnet tilsvarende. Det koster lige så meget som båden. Det ved jeg ikke, om kommer til at ske. Jeg ved heller ikke, hvad vanddybden er i området. Ubåden er ansvarsforsikret, og hvis den skal fjernes… Så langt kan jeg ikke tænke nu.

Detta är kanske den punkten i intervjun som avslöjas hans innersta tankar och förhoppningar. Dvs. att eftersom det är så jäkla dyrt att få upp båten (han säger att det skulle kosta lika mycket som båten = 2milj.) och båten inte är försäkrad så kanske man helt enkelt låter båten ligga där den ligger..

Sen hade Madsen otur även i och med att torson flöt i land.

Och ytterligare otur i och med att restaurangområdet var kameraövervakad. Märkligt att Madsen inte visste detta förresten..
Det visste han säkert. Men eftersom detta inte är ett planerat brott så hoppade grodorna ut innan han hann tänka efter. Jag menar, han har ju kommit med små historier nu i minst fyra fall.
Citera
2017-08-30, 11:04
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Det där låter påhittat. "Worked with Peter at sea", jobbade ihop till sjös. Vadå, PM har väl aldrig jobbat till sjös annat än i sina egenbyggda farkoster och där är knappast med någon besättning som inte också varit med och byggt. I så fall borde man säga att man jobbat på projektet, jobbat ihop eller något sådant och inte specifikt till sjös.

Det låter för tokigt för att vara sant att PM skulle vädra någon besatthet över den novellen om han nu skulle ha läst och tyckt om den. Nä, det där känns som bullshit.
Om det är sant hoppas jag han tar kontakt med polisen. Jag skulle inte bli förvånad om det är sant. Hur kan man bara komma på något sådant?
Citera
2017-08-30, 11:13
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.O.G
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kulturmarxism
http://sv.metapedia.org/w/Kulturmarxism
http://www.friatider.se/joda-visst-finns-det-en-kulturmarxism
https://nordic.altright.com/metapolitisk-ordlista/kulturmarxism/

Har du ens läst hennes texter? Det framgår helt klart att hon var Kulturmarxist och utpräglat vänster. Det är också förklaringen till varför hennes resereportage på gymnasienivå nu hyllas i etablerade medier, "en grinig journalistisk röst har tystnat".

Jag läste någonstans att hon hade fattat något grundläggande fel också i sitt reportage från Uganda... Folket där blev inte glada...
Citera
2017-08-30, 11:17
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.O.G
Låt mig då förtydliga eftersom du missuppfattat: Kim Wall hade naturligtvis samma människovärde som alla vi andra. Och hon förtjänade verkligen inte sitt öde. Däremot, och här tror jag många håller med mig, så saknar inte världen ytterligare en vänsterjournalist. De finns i överflöd.

Huruvida Kulturmarxism är en konspirationsteori eller ej, enligt klotterplanket Wikipedia, är ointressant då du menade att begreppet inte fanns. Begreppet finns alltså i allra högsta grad och det finns ytterst många seriösa professorer och andra som använder sig av begreppet.

Lägg nu ner politiksnacket och läs istället hennes semesterreportage, så får du en god insyn i hennes naiva världsbild.

"Naivt" var ordet, sa Bull. Jag läste hennes reportage om moderna vampyrer, och det var väldigt barnsligt. Hon var så uppenbart intresserad själv av vampyrfilmer och TV-serier, som många unga flickor är ("Twilight" etc.). Men hon var 30... Då var Peter Madsens krönikor i tidningen "Ingenjören" både bättre skrivna rent stilistiskt, och mycket viktigare för världen.
Senast redigerad av Merwinna 2017-08-30 kl. 11:22.
Citera
2017-08-30, 11:17
Medlem
http://ekstrabladet.dk/112/her-sejles-hund-ud-i-jagt-paa-ligdele/6798324

Så nu hoppas vi på att vovvarna kan känna av något. Men det är stora farvatten att söka. Men det är två hundar. Så jag antar att när den ena hunden är trött, så åker de in och hämtar hund nr 2 så den första får vila.
Citera
2017-08-30, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, det handlar mest om att han måste hålla masken så inte någon tror att han gjort något med henne. Han VET vad han gjort, han vet mycket väl att han är ute på hal is. Men så länge han håller masken kanske de inte förstår att han är en kallblodig mördare. Om han beter sig som att det enda jobbiga som skett är att ubåten sjönk så kommer man inte bärga båten. Han har ju inte vetat vilket pådrag det varit för att leta efter ubåten förrän han kommer upp i räddningsbåten.

Det är först när han tas in till kriminaltekniska och de letar spår på honom, som han begriper att han inte lyckats slå blå dunster i ögonen på polisen. Så han måste fundera ut en ny historia än den att han släppt av Kim på torsdagkvällen. Och det är den historian han nu håller fast i.

Till skillnad från några andra här anser jag inte att det är något konstigt i hans beteende efter räddningen. Så skulle ju vem som helst som försöker dölja ett mord bete sig.

De absolut allra flesta som mördar håller masken efteråt – kan till och med kalla på en ambulans och gråta hysteriskt. Eller delta i sökandet..

För vad vore vitsen med att mörda och stycka om han sen direkt på en fråga erkände eller brast i gråt?

Jag är egentligen förvånad över att han så fort erkände ”begravningen”, men han insåg väl sig ha blivit överbevisad i och med kameraövervakningen på restaurangområdet.

Man skulle vilja veta hans innersta tankar när han tvingas följa polisen till polisbilen, när han helst av allt skulle vilja hoppa i taxin och försvinna. De få metrarna från hamnen till polisbilen måste ha känts som kilometer långa..
Citera
2017-08-30, 11:27
Medlem
Browndawgs avatar
Igen uttalar polisen säg och säger att inga gömda utrymmen hittades på ubåten vid scanning.

Tycker det är häftigt att dom informerar oss löpande. Svenska polisen hade nog inte berättar lika mycket löpande information.

Det är mer transparant i Danmark verkar det som.
Citera
2017-08-30, 11:28
Medlem
Citat:
Till skillnad från några andra här anser jag inte att det är något konstigt i hans beteende efter räddningen. Så skulle ju vem som helst som försöker dölja ett mord bete sig.

De absolut allra flesta som mördar håller masken efteråt – kan till och med kalla på en ambulans och gråta hysteriskt. Eller delta i sökandet..

För vad vore vitsen med att mörda och stycka om han sen direkt på en fråga erkände eller brast i gråt?

Jag är egentligen förvånad över att han så fort erkände ”begravningen”, men han insåg väl sig ha blivit överbevisad i och med kameraövervakningen på restaurangområdet.

Man skulle vilja veta hans innersta tankar när han tvingas följa polisen till polisbilen, när han helst av allt skulle vilja hoppa i taxin och försvinna. De få metrarna från hamnen till polisbilen måste ha känts som kilometer långa..
Jag tror inte han begrep att han skulle direkt till kriminaltekniska för striptease . Och när de började leta efter spår på kroppen blev han nog orolig. Sen raka vägen till häktet. DÄR och då blev han nog nojig. Jag tror han fortfarande hoppas på att bli frisläppt eftersom han vägrar ta in ens att han begått ett brott mot griftefriden. Och det är ju solklart: flyttning och begravt en kropp (där den absolut inte skall begravas). Att han inte ens erkänner det fattar jag ju inte. Han HAR ju erkänt vad han gjort där, och advokaten borde upplysa honom om vad brottet innebär. Mycket mycket märkligt.
Citera
2017-08-30, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Igen uttalar polisen säg och säger att inga gömda utrymmen hittades på ubåten vid scanning.

Tycker det är häftigt att dom informerar oss löpande. Svenska polisen hade nog inte berättar lika mycket löpande information.

Det är mer transparant i Danmark verkar det som.
Nä. Svenska polisen läcker istället om saker som absolut inte skall ut i media.
Citera
2017-08-30, 11:33
Medlem
Docklands avatar
Citat:

Jag ämnar tro PM's önskade statement inför journalister han blev hindrad av polis var att just bekänna olycka och "begravning" så frågan är om han ändrade sin historia om Kims landstigning redan vid initiala förhöret?
Citera
2017-08-30, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klingende.Mynt
Noen som vet hvorfor kloakkmannen alltid går i kamuflasjeklær?

Det har väl här skrivits en del om det, att det bäst passar hans image som befälhavare etc. Och det ligger nog nåt i det.
Det kan ju om inte annat 'se bättre' ut på bild; det ger honom en seriös, lite halvt officiell framtoning som kanske gör det lättare att få sponsring.

Eller så handlar det om något djupare psykologiskt; gick han runt hemma i sin kammooverall?🤔

En annan sak: vilken dress-code gäller på danska häkten, får man bära egna plagg eller gäller häktets kollektion?
Tänker att detta ev kan påverka PM:s situation mentalt, att han har blivit berövad sitt trygga 'skal'.😐
Citera
2017-08-30, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Det har väl här skrivits en del om det, att det bäst passar hans image som befälhavare etc. Och det ligger nog nåt i det.
Det kan ju om inte annat 'se bättre' ut på bild; det ger honom en seriös, lite halvt officiell framtoning som kanske gör det lättare att få sponsring.

Eller så handlar det om något djupare psykologiskt; gick han runt hemma i sin kammooverall?🤔

En annan sak: vilken dress-code gäller på danska häkten, får man bära egna plagg eller gäller häktets kollektion?
Tänker att detta ev kan påverka PM:s situation mentalt, att han har blivit berövad sitt trygga 'skal'.😐
Vad jag förstod av artiklar så får de ha med tillräckligt med kläder som "ryms i en sportbag". Så det är nog fritt val verkar det som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in