2017-08-30, 00:06
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Gokväll. Hoppas verkligen att dagens röntgenundersökning av fähundens ubåt idag gav något resultat. Alternativt att söken i vattnet med hundar gett något Sååååå jäkla patetiskt att höra idiotens advokat säga att han gör ALLT för att hjälpa polisen. Då kan han ju börja med att berätta var han dumpat resten av denna stackars kvinna och berätta hur det gått till. Har funderat på om det vore min dotter som råkat ut för detta - Hur kommer man nånsin kunna gå vidare i livet efter detta som närstående.

Fast de hittade väl torson hyfsat nära där han sagt att han "begravt" henne, det är väl ganska strömt så det är väl risk väl att det helt enket drivit iväg.
Citera
2017-08-30, 00:08
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Gokväll. Hoppas verkligen att dagens röntgenundersökning av fähundens ubåt idag gav något resultat. Alternativt att söken i vattnet med hundar gett något Sååååå jäkla patetiskt att höra idiotens advokat säga att han gör ALLT för att hjälpa polisen. Då kan han ju börja med att berätta var han dumpat resten av denna stackars kvinna och berätta hur det gått till. Har funderat på om det vore min dotter som råkat ut för detta - Hur kommer man nånsin kunna gå vidare i livet efter detta som närstående.

Jo precis. Han började med att ljuga som fan och säga att han släppt av henne i land på kvällen. Sedan säger han att han inte styckat henne utan bara begravt henne till havs. Och menar på nån jävla olycka.

Går ju inte säga att han hjälpt polisen allt han kan då precis.
Citera
2017-08-30, 00:10
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Repeterar: Det är ett helt annat umgänge, och en helt annan miljö, än den du finner på Södermalm i Stockholm.
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vad är det som skiljer menar du?

https://www.collinsdictionary.com/dictionary/english/guardian-reader

noun
British
a reader of the Guardian newspaper, seen as being typically left-wing, liberal, and politically correct
Får jag ställa en medfråga?

Har du bott utomlands? Ditt svar gör det enklare att svara på din fråga.

(du frågade mig samma sak tidigare i tråden, och mitt svar är att jag har bott och arbetat/studerat i sju olika länder utöver Sverige. Jag är en märkvärdig en. =D )
Senast redigerad av 80231 2017-08-30 kl. 00:13.
Citera
2017-08-30, 00:11
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast de hittade väl torson hyfsat nära där han sagt att han "begravt" henne, det är väl ganska strömt så det är väl risk väl att det helt enket drivit iväg.

Jamendåså...
Citera
2017-08-30, 00:16
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Får jag ställa en medfråga?

Har du bott utomlands? Ditt svar gör det enklare att svara på din fråga.

(du frågade mig samma sak tidigare i tråden, och mitt svar är att jag har bott och arbetat/studerat i sju olika länder utöver Sverige. Jag är en märkvärdig en. =D )

Jag har bott i tre, om jag får räkna Norge! Jag har bland annat bott, studerat och arbetat i London. Och jag skulle säga att den gruppen som avses med "Guardian Readers" i England har mer gemensamt med den svenska PK-eliten, än vad svenskar som bor på Södermalm har gemensamt med svenskar som bor i Vellinge. Detta är nämligen ett internationellt fenomen.
Citera
2017-08-30, 00:36
Bannlyst
Madsen om när allt går åt helvete, från 2015:

"Har du været der ? Har du nogensinde været helt ude på kanten ? Har du prøvet at snappe efter vejret ? At miste kontrollen ?"

https://ing.dk/blog/2015-alt-kan-ske-173788
Citera
2017-08-30, 00:37
Medlem
L0110s avatar
Undrar om kommentaren under artikeln stämmer? Nog för att den passar in i spekulationerna vad gäller motiv i allafall

"Eduardo Nascondo • 2 days ago
I worked with Peter at sea. He was obsessed with a novel called "Take Her to the Dark Side the things a woman's body was made for. "
He liked to reenact rape scenes from the book foolishly thinking women get off on that. Well maybe some do. But the book is just sick."

http://www.pajiba.com/pajiba_storytellers/the-insane-murder-investigation-of-peter-madsen-in-the-death-of-kim-wall.php
Citera
2017-08-30, 00:52
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle

"Har du været der ? Har du nogensinde været helt ude på kanten ? Har du prøvet at snappe efter vejret ? At miste kontrollen ?"

Intressant, tack för länk.
Citera
2017-08-30, 00:54
Medlem
Jag tror han kan ha gjort precis vad som helst med henne o är inte alls så säker på att han råkat i panik utan varit mycket beräknande o kan rättfärdiga sitt handlande utan att känna ånger. Funderar även om det kan finnas nån möjlighet att varje ubåt symboliserar ett kvinnligt offer. Upplever den hängande dockan sim gräslig med tanke på var benen är ledade då det stämmer överens med styckningen. Undra om det även passar in på övriga delar som avlägsnats. Då kan man ana att den inte bara har nån form av vetenskapligt syfte utan även finns där som en symbol under arbetet för det som är målet o fantasierna hålls vid liv. Fyyyy vad jag lider m hennes anhöriga. Tänk att aldrig få veta o ev begravs en torso av sin dotter/vän.
Citera
2017-08-30, 01:13
Medlem
Sgt.Blands avatar
Folk har kommenterat bilden där PM gör tummen upp efter att ha blivit "räddad" tidigare i tråden men jag har inte själv sett den förrän nu. PM är kanske ändå psykopat? En hyfsat normal människa hade väl knappast gjort tummen upp efter det som hänt eller? Snubben som tittar på honom ser ju jäkligt förvånad ut iaf. Den bilden kan komma att bli en riktig klassiker när det gäller att spela oskyldig. Den går liksom in i en ny dimension.

http://imbo2.tv2.dk/users/editorial/images/c6f4d67d-5e1d-4a81-b692-7c17da88a4bb.jpg?publicKey=drupal&t[0]=tv2cropping:width=940,height=529&accessToken=f370 d02076fc7257ce4e800d6c815cb587586dd7558b70111ecdf2 1507fd0bda
Citera
2017-08-30, 01:19
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle

Han skriver bra och inspirerande. Så himla synd att det skulle gå så här galet!
Citera
2017-08-30, 01:20
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Folk har kommenterat bilden där PM gör tummen upp efter att ha blivit "räddad" tidigare i tråden men jag har inte själv sett den förrän nu. PM är kanske ändå psykopat? En hyfsat normal människa hade väl knappast gjort tummen upp efter det som hänt eller? Snubben som tittar på honom ser ju jäkligt förvånad ut iaf. Den bilden kan komma att bli en riktig klassiker när det gäller att spela oskyldig. Den går liksom in i en ny dimension.

http://imbo2.tv2.dk/users/editorial/images/c6f4d67d-5e1d-4a81-b692-7c17da88a4bb.jpg?publicKey=drupal&t[0]=tv2cropping:width=940,height=529&accessToken=f370 d02076fc7257ce4e800d6c815cb587586dd7558b70111ecdf2 1507fd0bda

Jag vet inte, jag får intrycket att fotografen eller någon intill fotografen måhända säger något som han besvarar med det där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in