2017-08-29, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Han är antagligen inte alls bortforslad. Han gick ju som sagt av frivilligt! Försök att lägga känslorna åt sidan. När jag mår som sämst så vill jag vara ifred, därför tror jag att han vandrat till en ödelagd plats. Väl där så kan det ha hänt en olycka eller så har han själv avslutat sitt liv.

Någonting som vi iallafall har lärt oss nu , är att VI MÅSTE våga prata med folk -våga fråga dem om de mår dåligt ,är ledsna osv. ,för att saker skall kunna lösas .så det inte blir så här att en person på kuppen av att den inte vill störa ,måste tvinga sig själv att försöka vandra hemmåt utan varken tillräckligt med pengar ,eller funktionsduglig mobil ....Eller hur ?!
Senast redigerad av evaveva 2017-08-29 kl. 19:03.
Citera
2017-08-29, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Det var ju en ung man som jobbar på Stalan (arbetsplats för funktionsnedsatta) som sa sig absolut ha sett honom utanför antingen Dollarstore eller Woodys (obs:et var skrivet inne på MPS sida ,,bara nån dag efter försvinnandet .)
Den mannen hade inne på sin facebooksida ,enbart bilder på sig själv eller på bilar ,eftersom han verkar vara mycket intresserade utav just bilar .(för mig en lite udda sida ,som man blir lite förundrad över ) Minns inte tyvärr ,den killens namn )

Ja men det är en kille.. det borde funnits fler som sett honom om han gått från stationen bort mot Dollarstore.
Vi var ju inne på att någon plockat upp honom som han ev. stämt träff med. Ja kanske, eller så fick han en spontan lift med någon som lovade han skjuts till Mjölby. Ja man kan ju spekulera hur mycket som helst men skulle han gått omkring en eftermiddag i/reunt Hallsberg borde fler ha sett honom tycker jag.
Citera
2017-08-29, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
Ja men det är en kille.. det borde funnits fler som sett honom om han gått från stationen bort mot Dollarstore.
Vi var ju inne på att någon plockat upp honom som han ev. stämt träff med. Ja kanske, eller så fick han en spontan lift med någon som lovade han skjuts till Mjölby. Ja man kan ju spekulera hur mycket som helst men skulle han gått omkring en eftermiddag i/reunt Hallsberg borde fler ha sett honom tycker jag.

jo det klart .men tänkte du på att han (om det var han ) , sprang undan upp i Sannahedsskogen enligt några flickor ,så han måste ha gömt sig rätt fort efter promenaden över åkrarna (där var nog inte så mycket folk just på de åkrarna vid den tiden ....
Tänk om han faktiskt blev jagad utav några , så att han var tvungen att släppa sina väskor ?
Eller om möjligtvis den där psykosen gjorde att han kände sig jagad , och det gjorde att han i det läget inte orkade bry sig om väskorna med den tyngd de innebar.Och släppte dem därför...

Ja men då lutar det nog åt att han faktiskt gick och gömde sig ,och oturligt nog gömde sig för länge ,så att han dog på kuppen ....
Kan ju faktiskt vara så ...tyvärr

Och då är ju frågan ,kommer han någonsin hittas ? Säger som dej Ohprost : - Var är han ?

EDIT : Men hur många ger skjuss till Mjölby ? Det tar ju faktiskt en timme med bil till Motala ,och sen 20 minuter till till Mjölby ,nee du ,inte många personer som vill skjussa folk till Mjölby , bara sådär .
Senast redigerad av evaveva 2017-08-29 kl. 19:15.
Citera
2017-08-29, 19:21
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Någonting som vi iallafall har lärt oss nu , är att VI MÅSTE våga prata med folk -våga fråga dem om de mår dåligt ,är ledsna osv. ,för att saker skall kunna lösas .så det inte blir så här att en person på kuppen av att den inte vill störa ,måste tvinga sig själv att försöka vandra hemmåt utan varken tillräckligt med pengar ,eller funktionsduglig mobil ....Eller hur ?!

Ja det har du rätt i. Undrar om de som mötte honom när han gick av tåget tyckte att han såg nedstämd ut? Ingen har ju vittnat om några konstigheter. Otroligt svårt att se på folk hur de mår ibland. Många som är nere på botten har ju ett riktigt pokerface!
Citera
2017-08-29, 19:22
Medlem
Citat:
jo det klart .men tänkte du på att han (om det var han ) , sprang undan upp i Sannahedsskogen enligt några flickor ,så han måste ha gömt sig rätt fort efter promenaden över åkrarna (där var nog inte så mycket folk just på de åkrarna vid den tiden ....
.

Kan inte det ha varit den där blottaren som sedan greps?
http://kumlainfo.se/blottare-gripen-i-kumla/ Var han i en likande ålder? Någon som vet eller var det en gammal gubbe?
Citera
2017-08-29, 20:04
Medlem
Men ska man någonstans vara lite förnuftig så har säkert polisen koll på vad som händer i fallet och skulle de misstänka något brott här så skulle de väl dra igång med en utredning?
Eftersom det inte sker så tolkar jag det på att de anser att det är ett frivilligt försvinnande. Följdfrågan är då, varför?
Om det är så finns det kanske bara 2 scenarion: 1 Självmord. 2 Dragit och befinner sig på okänd plats.
Ja och en tredje olycka av något slag.
Tänker att man kanske kan spekulera i uteslutningsmetoden så vi kanske om det är möjligt kommer något närmre ett tänkbart scenario.
1 Självmord.. där återgår jag till det jag skrivit tidigare. Han borde ha setts av flera på en eftermiddag. Men vem vet.
2 Dragit. Inte helt omöjligt men någon borde ha läckt info eller så borde han ha setts.
3 Olyckan? Nja borde ha sett eller observerats av någon tycker jag.

Men det som stör alla tankar är de där förbannade väskorna. Tycker de fäller alla teorier som jag har om de inte blev stulna. Tror inte att P skulle lämnat dem självmant. Och har svårt att tro han planerat allt detta så noggrant oavsett vilken punkt han befinner sig.
Citera
2017-08-29, 20:08
Medlem
Citat:
Kan inte det ha varit den där blottaren som sedan greps?
http://kumlainfo.se/blottare-gripen-i-kumla/ Var han i en likande ålder? Någon som vet eller var det en gammal gubbe?

Ja blottaren heter L*nnart och är en äldre man enligt det som skrivits.
Citera
2017-08-29, 20:13
Medlem
Citat:
Men ska man någonstans vara lite förnuftig så har säkert polisen koll på vad som händer i fallet och skulle de misstänka något brott här så skulle de väl dra igång med en utredning?
Eftersom det inte sker så tolkar jag det på att de anser att det är ett frivilligt försvinnande. Följdfrågan är då, varför?
Om det är så finns det kanske bara 2 scenarion: 1 Självmord. 2 Dragit och befinner sig på okänd plats.
Ja och en tredje olycka av något slag.
Tänker att man kanske kan spekulera i uteslutningsmetoden så vi kanske om det är möjligt kommer något närmre ett tänkbart scenario.
1 Självmord.. där återgår jag till det jag skrivit tidigare. Han borde ha setts av flera på en eftermiddag. Men vem vet.
2 Dragit. Inte helt omöjligt men någon borde ha läckt info eller så borde han ha setts.
3 Olyckan? Nja borde ha sett eller observerats av någon tycker jag.

Men det som stör alla tankar är de där förbannade väskorna. Tycker de fäller alla teorier som jag har om de inte blev stulna. Tror inte att P skulle lämnat dem självmant. Och har svårt att tro han planerat allt detta så noggrant oavsett vilken punkt han befinner sig.

Har du tänkt på en sak...
Att de där väskorna låg där de låg,har gjort att man letat hela tiden åt det hållet
iofs har ju några enstaka sett honom också vid Dollarstore och Woodys...
Citera
2017-08-29, 20:13
Medlem
Citat:
Ja blottaren heter L*nnart och är en äldre man enligt det som skrivits.
Vet du vad flickorna såg? Såg de bara någon som sprang in och gömde sig eller såg det verkligen P beskriven?
Citera
2017-08-29, 20:20
Medlem
Citat:
Vet du vad flickorna såg? Såg de bara någon som sprang in och gömde sig eller såg det verkligen P beskriven?

De sa att de såg en ljushårig ung kille som såg rädd ut, som enligt dem var otroligt lik Patrik.
Citera
2017-08-29, 20:27
Medlem
Citat:
Har du tänkt på en sak...
Att de där väskorna låg där de låg,har gjort att man letat hela tiden åt det hållet
iofs har ju några enstaka sett honom också vid Dollarstore och Woodys...

Ja han kan ha gått den vägen mot woodys för att sedan gå mer mot hyttfabriken. Dumpat väskorna och sedan kommit fram mot Dollarstore. Sedan är det grusvägen rakt mot Sannahed/Hällabrottet.

Det är ju här man hade hoppats att polisen hade startat en utredning så att de kunde kollat hans dator. Chattade han med någon? Sökte han på speciella platser etc.
Vad var det sista han sysslade med innan han klev av tåget? Jag tror att där ligger mycket av svaren. Sökte han på sjöar? Självmord eller chattade han med någon som han stämde träff med? Avtalade han något möte?
Citera
2017-08-29, 20:31
Medlem
Citat:
De sa att de såg en ljushårig ung kille som såg rädd ut, som enligt dem var otroligt lik Patrik.
Vet du vid vilken tid de såg honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in