2017-08-29, 09:55
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Det har ju pappa Jörgen förklarat på sidan som nu är öppen.
Förtydligande:
Det citatet från FB-sidan var skrivet 18/8.
Citera
2017-08-29, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Är det inte samme "Robert Karlsson" som i tidigare grupper?
Otrevlig typ, hotfull bild med clowner x 3 med vapen.
Finns inget sätt att klämma åt ett sådant svin?

Bästa sättet att stoppa den typen av dårar är att inte hjälpa dom med att sprida länkar etc. Men tyvärr förstår många inte det och via länkningar ger honom precis den uppmärksamhet han inte borde få.
Citera
2017-08-29, 11:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Bästa sättet att stoppa den typen av dårar är att inte hjälpa dom med att sprida länkar etc. Men tyvärr förstår många inte det och via länkningar ger honom precis den uppmärksamhet han inte borde få.

Du har alldeles rätt!
Jag har själv sagt det tidigare i tråden att uppmärksamhet är det de vill ha, ge dom inte den. Men nu blev jag så irriterad, så jag bröt min egen regel.
Måste vara någon som känner sig väldigt "liten" som måste brösta upp sig på det här sättet.
Citera
2017-08-29, 12:43
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Om man kollar Google Earth så ser man mycket vatten vid Hynnebergsvägen (Nybetong i Kumla)

Någon som vet hur pass stora vatten det är och är dom avsökta?
Ligger lite söder ut mellan Hällabrottet och Sannahed.

Edit: såg nu att det tydligen heter Hjortsberga / Hjortsbergakilen. Verkar vara ett brott som folk badar i, med klart och fint vatten och stora hemska stenar som botten.
Senast redigerad av Livingmyownlife 2017-08-29 kl. 13:14.
Citera
2017-08-29, 13:41
Medlem
Ärligt talat så tror jag aldrig vi kommer finna Patrik

Tänk när han gick där på perrongen så gick han sin egen död till mötes ,går knappt att ta in ...

(spekulation)

EDIT : Förstår fortfarande inte varför han inte frågade någon om vidare tågturer ,eller sen senare om han nu fick psykos ,någon vem som helst om vatten eller en läsk ,att dö på grund utav vätskebrist trodde jag man inte ville göra i första taget ?
Eller tog han vatten ur ett vattenfyllt brott ?
Det är så mycket man undrar över ?
Hur detta i modern tid överhuvudtaget kunde hända ?
Så vi är funtade så ,vi människor .ATT utan mobil är vi som stenåldersmänniskor ?
Senast redigerad av evaveva 2017-08-29 kl. 14:39.
Citera
2017-08-29, 14:51
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Ärligt talat så tror jag aldrig vi kommer finna Patrik

Tänk när han gick där på perrongen så gick han sin egen död till mötes ,går knappt att ta in ...

(spekulation)

EDIT : Förstår fortfarande inte varför han inte frågade någon om vidare tågturer ,eller sen senare om han nu fick psykos ,någon vem som helst om vatten eller en läsk ,att dö på grund utav vätskebrist trodde jag man inte ville göra i första taget ?
Eller tog han vatten ur ett vattenfyllt brott ?
Det är så mycket man undrar över ?
Hur detta i modern tid överhuvudtaget kunde hända ?
Så vi är funtade så ,vi människor .ATT utan mobil är vi som stenåldersmänniskor ?

Jag tror inte heller att han lever, det har gått för lång tid nu.

Troligtvis är det nog ändå så att om man mår bra och inte har någon form av psykiska problem så orkar man/vågar man gå fram till någon och be om hjälp. Kanske ringa på en dörr och be om att låna telefon osv. Det gör man inte alltid om man har ångest eller så. I det här fallet kanske inte mobilen hade hjälpt heller.

Men visst är vi alldeles för beroende av mobilen idag. Jag och min sambo lämnade våra hemma när vi skulle på hockeymatch, bilen gick sönder och sent på kvällen ringde vi på klockan på ett litet upplyst hus i mörkret. Det stackars unga paret vågade knappt öppna, de hade haft inbrott veckan innan och trodde vi skulle råna dem eller något. Sedan dess är mobilen alltid med och laddad!
Citera
2017-08-29, 14:57
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Jaha,då dök alltså inte Patrik upp igår på sin utbildning på Malmö musikhögskola.?
Då är det nog kört,

Är det HELT SÄKERT att han inte dök upp på skolan?
BorTsett från att både FB o Blogg ligger kvar som inget har hänt...
Kanske konstig fråga för en del
Citera
2017-08-29, 15:43
Medlem
Ja vad man önskar att han gjort det .Kan man inte ringa in och fråga om han dök upp ?

En sak till om det där med att "utan mobil är man stenåldermänniska" typ....:
Jo när jag var typ 13 år ,då var man ju tvungen på ett tivoli eller liknade bestämma plats där man skulle ses en viss tidpunkt ,och annat som att om vi kommer ifrån varandra ,då går du till informationsdisken (-Se,den ligger där ! och sen fick man det noga visat för sig ,minns jag )
Men nu bestämmer folk ingenting ,de litar på att i stunden ,då ringer man och bestämmer ,helt idiotiskt ,som Ni ser bl a på zzzzz exempel .

Det var som när jag bestämt med mina gamla föräldrar att de skulle hämta mig i Kumla efter att jag varit på ett möte ,då ser jag att länsbussen kommer ,och tänkte att :-Den tar jag ! istället för att vänta en timme på dem ....men !
Då insåg jag att de har eller har aldrig haft mobil så nope ,det var bara att vänta snällt på dem ,trots fördröjjningen ,för jag kunde ju inte vara så elak att de stått där och väntat och inte vågat åka hem någonsin ,för att först då få ett telefonsamtal ifrån mig att jag kom hem för ca 4 timmar sen ,eller nåt !
Så mobilen kan vara bra och även dålig utifrån människans förmåga att planera och framförallt ha minne av vad som har bestämts ....tänk om ett barn råkar tappa sin mobil i plurret när de är i andra hörnet på en park ,och matar ankor ...då e det kört om man inte bestä'mt en plats "ifallatt " mobilen strejkar .Så det är jätteviktigt att ha det som policy ! Eller hur ?

Detta var vad jag ville säga omkring att Patriks mobil strejkade ,och vad det verkat ha fört mig sig ,suck ...
Citera
2017-08-29, 17:23
Medlem
yessyys avatar
Citat:

Detta var vad jag ville säga omkring att Patriks mobil strejkade ,och vad det verkat ha fört mig sig ,suck ...

Men hans mobil "strejkade" väl inte? Hade man inte kommit fram till att han själv stängde av den vid ankomsten till Hallsberg?
Citera
2017-08-29, 17:29
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Men hans mobil "strejkade" väl inte? Hade man inte kommit fram till att han själv stängde av den vid ankomsten till Hallsberg?

jo men vissa vill tro på att strömmen va slut i mobilen och han letade efter laddare !

själv tror jag ej på den versionen utan att han stängde av mobilen när han klev av tåget självmant

han hade ju även en dator han kunde använt sig av finns säkert gratis wifi nånstans ,men både den och mobilen användes aldrig (vad vi vet iaf),när han väl klivit av i H-berg
Citera
2017-08-29, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy

Det tror jag är en trådsanning faktiskt,för när jag pratade med Patriks mamma,berättade hon att han mitt i situationen då han skulle gå av (enligt honom,,,,ej så som det borde gjorts=suttit kvar), då sa han till henne att Oj nu är batteriet på rött,jag behöver ladda mobben.
Där har du det stora problemet,att,om han tagit sig in till pressbyråns kiosk,hade han ju kunnat be om att få låna ett utav deras uttag för att få ladda.
Så trots att mamman tillförde samtalstid då, så funkade inte mobilen pga urladdat batteri.

Och den tid som det tar att ladda en mobil, hade han inte kunnat komma ifrån i vilket fall,,,,,om han velat kunna nå någon överhuvudtaget.

Så han måste ha känt sig otroligt ensam i just den stunden.Utan möjlighet till någon som helst kommunikation i det utsatta läget.
Senast redigerad av evaveva 2017-08-29 kl. 17:34.
Citera
2017-08-29, 17:36
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Det tror jag är en trådsanning faktiskt,för när jag pratade med Patriks mamma,berättade hon att han mitt i situationen då han skulle gå av (enligt honom,,,,ej så som det borde gjorts=suttit kvar), då sa han till henne att Oj nu är batteriet på rött,jag behöver ladda mobben.
Där har du det stora problemet,att,om han tagit sig in till pressbyråns kiosk,hade han ju kunnat be om att få låna ett utav deras uttag för att få ladda.
Så trots att mamman tillförde samtalstid då, så funkade inte mobilen pga urladdat batteri.

men datorn hade ju bevisligen ström eftersom han satt och surfade med den innan han klev av, varför laddade han inte sin mobil från den då ? i princip alla nyare mobilladdare ,har ju löstagbar usb-sladd !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in