2017-08-29, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Sarkastisk bara för att du själv inte kom på det va? Eller har du något nytt att komma med annat än att tugga om gammalt skåpmat?

Ekstrabladet.dk: Politiet er sikre på, at der kun var de to om bord på ubåden". Om du inte kan danska så betyder det att "polisen är säker på att det bara var de två ombord på ubåten".
Citera
2017-08-29, 14:46
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ekstrabladet.dk: Politiet er sikre på, at der kun var de to om bord på ubåden". Om du inte kan danska så betyder det att "polisen är säker på att det bara var de två ombord på ubåten".

Poliser kan oxå ha fel. Hur har dom kommit fram till den slutsatsen föresten?
Citera
2017-08-29, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Detta är ju nästan exakt det som är mitt förstaval som motiv. Som tur är har du klarat dig ifrån värre saker själv men tyvärr gjorde ju inte KW det utan situationen har ballat ur på nåt sätt. Men inledningsvis så tror jag att du ligger ruskigt nära vad som hänt. PM är en välkänd flörtare, han försöker imponera på KW, han står med händerna på relingen om henne ... och sen går det som det går. Inget konstigt här egentligen, ett ganska vanligt våldtäktsmord av många i statistiken. Påminner en del om EK-fallet i Göteborg.
Skillnaden är med tex någon som står i en buske och hoppar ut och våldtar och med den här typen som inledningsvis bygger upp flirtande respons. Hon verkar ju vara flirtig som person så hans självgodhet har antagligen uppfattat det som att hon flörtade med honom för att hon ville något mer. Oavsett så har detta gjort att han inte kan stoppa sin tvångstankar och attraktion till henne. Han "vill ha henne"...sedan ändras den "postiva" åtrån till ren aggression/ alternativt drogar henne och förgriper sig på henne.
Senast redigerad av greyhoundbus 2017-08-29 kl. 15:35.
Citera
2017-08-29, 14:48
Medlem
Citat:
Det får du faktiskt fråga dom.
Citera
2017-08-29, 14:50
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Min postning hade ingenting med "gott om plats" att göra, utan hur PM brukar stå.

Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Va???

Hint: jag talar inte juridik och även om jag så gjorde så skulle vi översätta icke uppsåtligt mord som dråp när vi talar svenska.

Min fråga är så jävla enkel att man måste vara ett komplett mähä om man inte kan svara på den: de som hävdar sexualmord/lustmord/offensiv styckning, vad är *skälen*? Hur skiljer ni på detta och på tillfälligt vredesutbrott som råkat ha ihjäl Wall? Är den frågeställningen för svårt att begripa?

Det är för i helvete inte *jag* som talat sannolikheter, utan fåntrattar som mycket explicit talar om sannolikheter, som jag ifrågasätter. Jävla pundhuvud säger jag bara!

Jag tror t.ex. att Merwinna åtminstone förstår vad jag menar. Om hon håller med eller inte är en annan sak och det är beläggen jag söker.

Jag kan tänka mig båda alternativen. Men har väl inget större belägg för "lustmord". Har iofs lika lite belägg för vredesutbrott.

Men vi vet ju att han gillade strippor och lite annat skumt. Han hade till och med haft någon dansare eller liknande på sin verkstad där dom "badat". Så det gör mig lite inriktad på att han försökt ragga upp henne där på båten men hon börjat skrika så han helt enkelt dödat henne.
Citera
2017-08-29, 14:51
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:

Vittnesuppgifter samt teknisk bevisning skulle jag tro. Det var ingen annan ombord än dessa två. Polisen säger att dom är helt säkra och då borde vi inte tro att det var andra folk ombord.
Citera
2017-08-29, 14:52
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Det får du faktiskt fråga dom.

Alltså. Du har själv ingen aning. Bara tuggar om vad andra skriver. Men ponera att polisen har fel. Inte första gången det händer.. inte sista heller
Citera
2017-08-29, 14:54
Medlem
Citat:
Alltså. Du har själv ingen aning. Bara tuggar om vad andra skriver. Men ponera att polisen har fel. Inte första gången det händer.. inte sista heller
Nej, jag "tuggar" inte om vad andra skriver. Vad har jag gjort dig egentligen? Varför är du så sur?
Citera
2017-08-29, 14:57
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Vittnesuppgifter samt teknisk bevisning skulle jag tro. Det var ingen annan ombord än dessa två. Polisen säger att dom är helt säkra och då borde vi inte tro att det var andra folk ombord.

Skulle tro att det vore lätt för madsen att ta med någon mer utan att någon visste om det. Hur skulle man kunna bevisa motsatsen från befintlig bevismaterial? Alltså att ingen annan befann sej i ubåten.
Senast redigerad av jori9900 2017-08-29 kl. 14:59.
Citera
2017-08-29, 14:58
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Nej, jag "tuggar" inte om vad andra skriver. Vad har jag gjort dig egentligen? Varför är du så sur?

Sur?? Jag är inte sur! Jag vill veta sanningen!
Citera
2017-08-29, 14:59
Medlem
JohnDonovans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Om man skulle testa att försöka döda någon genom att kasta ett verktyg på denne i en trång ubåt, så tror jag att man fick göra väldigt många försök, innan det lyckas.
Det tilltänkta offret kan ju även parera.

Det räcker att det första försöket lyckas.

Dessutom så har han tidigare sänkt en annan ubåt. Knappast normalt beteende.

Jag tror han är en person som tar beslut i affekt och sedan ser till att genomföra besluten, även efter att han lugnat ner sig. Väldigt farlig person med andra ord, och det slutade ju med att en kvinna styckades och dumpades från en ubåt mitt i natten.

Vi har även KvB som uttalar sig i Wired angående att raketprojektet kan vara en jättebluff, även om han förnekar det och ger förklaringar om varför det inte kan vara en hoax eftersom de jobbar så hårt med det. Men är det någon förutom de inblandade som vet hur hårt de verkligen jobbat med det?

Det var kanske just det som Kim granskade.

Rakethoaxen.

Pengar som försvunnit. Hans tillvaro stod på spel. Försnillar-Madsen riskerade att bli av med raket, ubåt och sin titel. Då svartnade det för ögonen och han fick till en bra träff med den tunga skiftnyckeln. Osv.
Citera
2017-08-29, 15:00
Medlem
Citat:
Sur?? Jag är inte sur! Jag vill veta sanningen!
Det vill vi alla. Men då får vi hålla oss det som är känt eller åtminstone inte helt verklighetsfrånvända sagor och påhitt.
Här har varit både ryssar, koreaner, spionhistorier och fan vet allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in