2017-08-29, 10:24
Medlem
Liberty75s avatar
Tänker på hur arg man kan bli som förälder om någon kritiserar/attackerar ens barn, speciellt kritik som är orättfärdig och omotiverad.

Ubåtarna var Madsens barn. I hans tycke var alla människor långt mindre kunniga än han och därmed blev kritik alltid orättvis. Tror inte det behövdes mycket för honom att flamma upp när han försvarade och beskyddade "sina barn."
Citera
2017-08-29, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Håller med.
Kan man ha hittat hennes saker i u-båten?
Att man inte längre letar efter huvud, ben och armar kan antingen bero på att man redan hittat allt eller att man tror att det inte går att hitta mer.
Nej. Hennes kläder har man ju bett allmänheten hålla koll efter ifall de flyter upp på nån strand. OM man skulle hitta en kroppsdel kan jag garantera att media är på plats omgående. Vad beträffar mobiltelefoner etc så KAN dessa ha funnits i ubånten. Polisen säger att man hittat fynd i båten som skickats till analys (förutom blod då). Men vad fynden består i har man inte gått ut med.
Citera
2017-08-29, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men varför skulle Djursing som betrakta sig själv som Madsens vän och försvarade honom in i det sista överdriva en sådan sak?

Jag tänker också på vad hans bror berättade i intervjun dvs. att Madsen enbart ville prata om teknik.

Kanske lessnade han när han märkte att KW tjatade om andra saker som han inte hade något intresse av att fördjupa sig i?

Och eftersom Madsen. inte är som vi andra då kanske han började kasta saker runtomkring sig i ren desperation?

Eller sen våldtog han henne helt enkelt och styckade av henne bara av farten för att slippa henne ombord.
Man styckar inte "av bara farten". Det tar flera timmar och mycket svett och möda. Och fysisk kraft.
Citera
2017-08-29, 10:31
Medlem
Tur att det aldrig blev någon raket för då hade danska polisen fått leta efter styckad reporter i rymden istället. För dör man i "olycka" i en rymdfarkost så är det vedertaget att stycka och "begrava" den döda i cosmos... Det hade blivit en jävligt dyr förundersökning
Citera
2017-08-29, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Om det är en olycka som PM påstår borde han ju rimligtvis inte slängt ut väskan, den behövd väl inte bli begravd? Men å andra sidan påstod ju PM i sin första berättelse att han släppt av henne i hamn och med den historien som första variant får vi nog ta förgivet att u-båten var tom på hennes saker. Det var så han byggde upp version ett.

Skulle vara intressant att få tag i kläderna, dessa kan tala om för oss om hon styckades naken eller med plaggen på. Visst den tekniska undersökningen i båten känner jag inte till men just i styckmord brukar kläder oftast vara på och fånga upp delar av blodet.

PM telefon vill jag förstås mest åt.

Men är det inte så att man visst kan komma åt innehållet i både KW:s och PM:s telefoner utan att hitta själva apparaterna? Allt finns väl i molnen nuförtiden?
Citera
2017-08-29, 10:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej. Hennes kläder har man ju bett allmänheten hålla koll efter ifall de flyter upp på nån strand. OM man skulle hitta en kroppsdel kan jag garantera att media är på plats omgående. Vad beträffar mobiltelefoner etc så KAN dessa ha funnits i ubånten. Polisen säger att man hittat fynd i båten som skickats till analys (förutom blod då). Men vad fynden består i har man inte gått ut med.

Var kommer informationen inom din parentes från?
Citera
2017-08-29, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Var kommer informationen inom din parentes från?
Att de hittat blod? Men kära du, det stod ju i alla tidningar. Visst, man kan inte tro allt, men förhoppningsvis ljuger inte tidningarna om sånt.
Citera
2017-08-29, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iblisazazel
Tur att det aldrig blev någon raket för då hade danska polisen fått leta efter styckad reporter i rymden istället. För dör man i "olycka" i en rymdfarkost så är det vedertaget att stycka och "begrava" den döda i cosmos... Det hade blivit en jävligt dyr förundersökning

Där ser man. Det går alltid att se något positivt i allt elände :-)

Jag tror tyvärr att även den här förundersökningen lär bli jävligt dyr. Bara att bärga ubåten har inte gått på hackor. Och vi är bara i början..
Citera
2017-08-29, 10:40
Medlem
En grej jag funderar på är det likfynd man trots allt har. Det är ju torson. Då utgår jag ifrån att det är inklusive vagina och anus. Om han har våldfört sig på henne kan dom kanske hitta något där som binder honom, typ rester av sperma om man har "tur"... Då blir snacket om olycka ännu mera osannolikt
Citera
2017-08-29, 10:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iblisazazel

Det hade varit det perfekta sättet att bli av med kroppen, om han haft tillgång till sin raket och kunnat skjuta upp den i omloppsbana runt jorden... och sedan säga att han inte lyckades få ner den. Men han kunde antagligen inte klara detta ensam.

En annan tanke: hur påverkar egentligen syrenivåerna ombord på ubåten? Jag antar att de är lägre än i vanligt luft? Kan man bli lättretad av att vara i dålig luft, det kan man förmodligen? Få sämre omdöme? Kan det vara så att Madsen byggt upp en tolerans mot låga syrenivåer (precis som idrottare gör på höghöjdsträning), och att Kim som inte hade denna tolerans dog? Detta skulle ju verkligen förklara "vållande till annans död under särskilt försvårande omständigheter". Och särskilt om han redan hade förbud att ta ner passagerare under ytan.
Senast redigerad av Merwinna 2017-08-29 kl. 10:47.
Citera
2017-08-29, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man styckar inte "av bara farten". Det tar flera timmar och mycket svett och möda. Och fysisk kraft.

I detta fall betyder "bara av farten" = i direkt anslutning till mordet/dråpet/olyckan. LGW påstod ju att man "normalt" inte styckar kroppen direkt. Detta är alltså inte ett "normalfall". PM klarade av att sätta igång styckningsarbetet utan att ha sovit på saken (mer än en tupplur i så fall..).
Citera
2017-08-29, 10:44
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Opplysningen om at bena var kuttet av under knærne har kun stått i den artikkelen. Hvorfor?

Det var en av de sakerna som enbart mördaren kunde veta. Därför ville polisen såklart inte ha ut det, men det var för sent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in