Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
https://www.thetimes.co.uk/article/peter-madsens-party-nights-at-copenhagens-kinky-salon-8mpmqmvzj
Ur artikeln:
"By night, however, Madsen — who had grown up in an abusive household and had had a difficult relationship with his father, who died when he was 17 — was said to find solace in fetish nights, sex parties and sexual experimentation."
Vad menar man här med
"abusive household"? Kanske inte missbruk i substantiell bemärkelse?
saxat ur:
http://www.expressen.se/kvallsposten/brodern-om-madsen-sin-egen-varsta-fiende/
Peter Madsen föddes i fattig familj.
När han var liten separerade föräldrarna och mamman flyttade ut med hans tre äldre bröder. Själv
bodde han kvar med en gammal pappa. När Peter Madsen blev tonåring fyllde hans far 76 år.*
Pappans stora intresse var farkoster, krigsflyg och historia. Det påverkade Peter Madsen.
–
Jag tror inte de pratade om någonting annat än vetenskap. Inte så mycket känslor, mer vetenskap, säger Benny Langkjær Egesø (Peters halvbror).
Peder Madsen gillade inte hur pappan uppfostrade hans bröder.*
Han var väldigt strikt och för Peter var det ok, men jag vet att han fördömde sin far för hur han uppfostrade oss. Han tyckte att det var orättvist.
Är ni nära varandra?
– Att vara nära varandra är ett konstigt ord när man pratar om Peter. Väldigt nära skulle vara om man träffade varandra oftare än en gång i månaden, säger Benny Langkjær Egesø.
– Men jag skulle säga att
jag är den som är närmast av bröderna. Vi levde tillsammans sex år, och efter separationen har jag fortsatt att umgås med Peter för vi var ju bröder. Men det har alltid varit svårt att hitta tid att umgås med Peter och allt han har velat göra är att diskutera teknik. Jag har ofta försökt bjuda in honom till helgdagar som jul och nyår, men det har varit riktigt svårt att få tag i honom och om han kom så blev det en teknisk jul. Det var hans liv. Det summerar hans liv.
Många talar om hans temperament.
Han visar temperament när han är övertygad om hur man ska göra saker, men
man måste vara väldigt nära honom för att få se hans temperament.
Han har ett temperament, men man är aldrig rädd för honom. Det värsta han gör är att kasta i väg en sten.*
-------------------
Sen lästa jag någonstans att
Peters pappa var väldigt svartsjuk och
förbjöd Peter
att träffa sin mamma efter skilsmässan. Det kan man kalla för "abusive behaviour."
Pappas svartsjuka och viljan att äga sin son helt och hållet kan också ha bidragit till varför Peter har blivit så gränslös. I sin egen kärleksrelation tycks han inte vilja varken äga eller bli ägd.
Sen tycks han tvärtom vara VÄLDIGT svartsjuk när det gäller hans projekt. Han tycks betrakta ubåtarna som sin personliga egendom som han bestämmer över oavsett att det har varit en team att bygga båtarna plus att i Freyas fall var det en utomstående finansiär som ägde båten.