2017-08-29, 01:40
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
När en del går ut på altanen och tittar ut så står de rakt upp och ner.

När en del andra går ut på altanen så ställer de sig mer eller mindre alltid med händerna på altanräcket.

Skillnaden? Ingenting mer än olika vanor.

Du har svårt att lägga in någon vidare meningsfull viktning i att PM lägger upp armarna på räcket runt ubåtstornet om du inte vet om han brukar göra det i andra fall också. Kan mycket väl vara så att han brukar stå precis sådär även när han är ensam i tornet. Fördelen med armarna på räcket är att det är stabilare, då PM vet att ubåtar inte är särskilt stabila i övervattensläge på grund av annan skrovkonstruktion och annan placering av mass-centrum och lyftkraft-centrum.
Ser ju ut att vara gott om plats i tornet för båda två utan att behöva lägga armen om någon. Tror inte att PM tänkte på lyftkraft när han gjorde det iaf. Och sen får man se vad KWs mobil kan ge också för den syns på denna bilden.

http://imbo2.tv2.dk/users/editorial/images/25d084d2-9f67-4638-8963-1ce809b411e1.jpg?t%5B%5D=crop%3Awidth%3D842%2Cheig ht%3D474%2Cx%3D953%2Cy%3D4 83&t%5B%5D=maxSize%3Awidth%3D620&t%5B%5D=compress% 3Alevel%3D82&accessToken=1e08f53437fd7962fb160716b a648b32aef0650e9f9395b92b1bd9a82b390bac
Citera
2017-08-29, 01:40
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Men fotografen var ju inte med på ubåten.......
Du citerar ett delstycke av mitt inlägg och missförstår nog. Fotografen var, efter vad som sagts, med vid intervjun som skedde vid verkstaden. Så det som sades då , vad hennes frågor handlade om och hur PM reagerade får vi kanske veta.
Citera
2017-08-29, 01:42
Medlem
Vilken kvinnosyn har PM? En grav personlighetsstörning verkar finnas. Kanske är PM psykopat? Om han är det så kommer han inte att bidra mycket med vad som hänt KV så att familjen får ett bra avslut. Han kommer att hålla kvar kontrollen.
Det är bara genom kontroll han känner makt. Utan den "är han förlorad" PM kan ha känt sig kränkt av KW. En kränkt psykopat är en farlig psykopat. Värdelös, utdömd, lämnad ...igen... Orättvist behandlad. En psykopat har bara medkänsla med sig själv...
Kanske han känt sig sviken och förrådd av mamman som "lämnade honom". En liknande känsla är ngt han kan ha gått med länge. En känsla som bara blev starkare och starkare tills den till slut exploderar.
Han fick bo hos pappan. Han såg kanske pappan som den goda. Samtidigt var det kanske olidligt att bo hos pappan. Om misshandlade sonen psykiskt och fysiskt. Fadern kanske hade en svår personlighetsstörning han också. En sådan svår dubbelhet som kan utlösa både mentalsjukdom och neuropsykiska tillstånd.
Lustmord el snuffmowie tror jag inte på. En psykopat anser sig ofta ha en högre moral än andra. De är den goda som älskar och dyrkar kvinnan och de är ofta impotenta. Så trillar madonnan ned från piedistalen. Fallet blir hårt. Hon blir fördömd. Hon är smutsig och måste tvättas ren eller omintetgöras.

Finns det verkligen inte fler folk här på Flashback som jobbat med, eller träffar på, psykopater och som kan komma med seriösa relevanta inslag i möjliga scenario?
Senast redigerad av arcenciels 2017-08-29 kl. 01:53.
Citera
2017-08-29, 01:44
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Intressant, den länken fungerar inte längre, maa-ikke-publiceres står det nu, polisen som beordrat det troligtvis, av vilket skäl frågar man sig då?

Finns denna sida cachad på Google eller någon annanstans? Den artikeln innehåller alltså information man inte vill att allmänheten ska få kännedom om.
Ja den vill vi gärna läsa!
Citera
2017-08-29, 01:45
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ser ju ut att vara gott om plats i tornet för båda två utan att behöva lägga armen om någon. Tror inte att PM tänkte på lyftkraft när han gjorde det iaf. Och sen får man se vad KWs mobil kan ge också för den syns på denna bilden.

http://imbo2.tv2.dk/users/editorial/images/25d084d2-9f67-4638-8963-1ce809b411e1.jpg?t%5B%5D=crop%3Awidth%3D842%2Cheig ht%3D474%2Cx%3D953%2Cy%3D4 83&t%5B%5D=maxSize%3Awidth%3D620&t%5B%5D=compress% 3Alevel%3D82&accessToken=1e08f53437fd7962fb160716b a648b32aef0650e9f9395b92b1bd9a82b390bac

Själva mobilen ligger på havets botten om jag fattat rätt. Men man kanske kan göra masttömning osv.
Citera
2017-08-29, 01:55
Medlem
Citat:

Min postning hade ingenting med "gott om plats" att göra, utan hur PM brukar stå.
Citera
2017-08-29, 01:56
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Vilken kvinnosyn har PM? En grav personlighetsstörning verkar finnas.
Fadern kanske hade en svår personlighetsstörning han också. En sådan svår dubbelhet som kan utlösa både mentalsjukdom och neuropsykiska tillstånd.

Finns det verkligen inte fler folk här på Flashback som jobbat med, eller träffar på psykopater och som kan komma med seriösa relevanta inslag?
Du är inte så insatt i psykiatri, va? Tillåt mig citra WP vad neuropsykiatri är. INTE kombination av svår barndom och dum pappa:
"Neuropsykiatri är ett medicinskt forskningsområde som studerar sambandet mellan nervsystemet och psykiska sjukdomar samt deras behandlingar. Neuropsykiatrin ägnar sig därför även åt psykiska tillstånd som uppstår till följd av andra sjukdomar (till exempel organiska psykoser eller hjärnskador)[1] eller intag av substanser (till exempel toxiska psykoser). Därmed följer att neuropsykiatrin har en annan förklaringsmodell än till exempel socialpsykiatrin som tar fasta på psykosociala orsaker, eller psykoanalysen som förklarar sjukdomar genom att härleda dem till barndomstrauman.
Citera
2017-08-29, 01:57
Medlem
Max3xs avatar
Långt reportage i rysk tv (textat på eng): https://www.youtube.com/watch?v=1D7cN86fQdw
Citera
2017-08-29, 02:04
Medlem
Citat:
Jag analyserar de fakta som kommer fram istället för att bara gissa sig fram med hjälp av erfarenhet som GW. Att bara gå på statistik kan vilken idiot som helst göra ju. Sen vill jag nog påstå att sexuellt motiv är vanligare mellan personer som inte känner varann än att bara bli arg på någon. Man kan ju iofs ta med att KW var journalist i beräkningen och då blir det nog vanligare med icke sexuellt motiv att mörda någon. Men då borde man ju också ta med i beräkningen om KW var en granskande journalist eller någon som skrev personporträtt också. Nja, tillåt mig att tvivla på att det handlar enbart om att PM har blivit arg på KW.

PM har absolut ingen anledning att lägga armen om KW på det viset. Ser för fan nästan ut som ett ofredande ju. Där finns ju gott om plats för båda i tornet ändå.

Får se om GW börjar följa detta fallet närmare istället för att bara gissa sig fram?
Jag förstår inte vad du menar. Skit i GW, det var ett sidospår. *JAG* gissar minsann inte om jag inte uttryckligen säger så ("det skulle kunna vara", etc). Det är ju DU som gissar och du gissar INTE enligt parsimoniska linjer, utan på rena självuppskattningar. GW gissar inte heller, han gör ansatser. Samma sak, men att man har på fötterna, man använder metoder och principer för sin "gissning". Det är alltså inte samma sak som att sitta på krogen och "gissa" över en öl med polare. Nåväl, vet inte varför GW kom in i det hela (förutom att han metodiskt har kommit fram till samma a priori-syn som flera av oss andra och säkerligen ändrar sin utsaga i ljuset av ny evidens).

Återigen är det inte att du tvivlar (ja, jag tillåter dig tvivla), utan *varför*. Du har inte motiverat saken.

Hur särskiljer du på dråp eller lustmord i detta fall? Dvs, vad talar MER för lustmord än för dråp, givet att dråp är vanligare (inte vanligare än mord enligt en tomte i tråden, men bra mycket vanligare än lustmord), att dråp typiskt händer vid tillfälliga vredesutbrott och PM är känd för just sådana vredesutbrott. Detta ställer du mot din tolkning av en bild...och bilden vinner?

Är inte "har vredesutbrott" mycket närmare "aggressiv handling mot person" än vad "lägga armen om" har till fekking jävla lustmord? DETTA är relevanta spörsmål, detta är vad som har diskussionsvärde, dvs hur värderar man det vi känner till via media. Då går det inte att säga saker som "i min bok", eller "1+1=2" eller påstå att någon idé "bara går på statistik, som vilken idiot som helst kan göra". Om du vet 1A om statistik, det enda man behöver veta om statistik om man inte kan statistik är, att om du INTE utgår från statistik, då har du tamigfan skäl till detta som *klår* statistiken. Annars är det ju bara svammel.

Igen: din idé är inte uträknad på något vis. Den är inte tillnärmelsevis stollig. Däremot saknar den belägg. Bilden är inget belägg, tolkningen av den är ju ifrågasatt och det behöv bilder uppifrån tornet för att veta var t.ex. reglage sitter där man behöver vila händerna. Hon kan ju för allt vi vet var otympligt i vägen.

Problemet är att du överskattar sannolikheten för något när du får ihop det till ett fullt scenario. En halv saga tror ingen på. En hel saga, med början och slut och röd tråd är lättare att tro på och denna egenskap kan lätt förväxlas med sannolikheten för själva sagan. Det felet anser jag att du gör.

Det är därför jag inte tar ställning som du. När jag talar om dråp/olycksmord så försöker jag göra det tydligt att det är vad som passar med data, inte "teorin" som alla bör rätta sig till. Däremot behöver man förhålla sig till den. Det kan hända att sannolikheten för denna är under 50%. Det är t.o.m. troligt. Men, det betyder inte att någon annan idé har större sannolikhet. En idé som är riktig med 20% sannolikhet kan fortfarande vara den i särklass mest sannolika idén.

Jag ber dig sannolikgöra din idé, inte förklara varför denna idé är komplett eller möjlig. Ingen ifrågasätter det.
Senast redigerad av DjILY 2017-08-29 kl. 02:07.
Citera
2017-08-29, 02:22
Medlem
kardashanarsels avatar
Låt säga att hon lurade honom att öppna upp sig om fester och sånt
Han bjuder henne på kokain
Hon tvärvänder i sitt sätt och vill bli strandsatt
Hon hotar att skriva om det
Eller att hon kom på honom med något hemligt i ubåten
Han stryper henne
Citera
2017-08-29, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Långt reportage i rysk tv (textat på eng): https://www.youtube.com/watch?v=1D7cN86fQdw

Interessant det med at ubåten skulle brukes til narkosmuggling
Citera
2017-08-29, 02:26
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Problemet är att du överskattar sannolikheten för något när du får ihop det till ett fullt scenario. En halv saga tror ingen på. En hel saga, med början och slut och röd tråd är lättare att tro på och denna egenskap kan lätt förväxlas med sannolikheten för själva sagan. Det felet anser jag att du gör.
Vad fan snackar du om? Vi har med en dåre att göra och du snackar om sagor som ska hålla hela vägen??? Erfarenheten säger också att hela sanningen aldrig kommer att komma fram så gissa är ju det man får göra. Olycka är helt uteslutet med tanke på omständigheterna, isf kontaktar man räddningstjänst. Något lustmord tror jag heller inte på, för stor risk att åka dit för att ta risken. Kvar återstår då två motiv enligt mig, jobbig journalist eller ett sexuellt närmande som ballar ur. Jag håller sexuellt motiv klart före att bara bli arg av annan anledning.

Sen finns det ju också ett mellanting som jag gissar på att PM kommer att köra i rättegången och det är vållande. Vållande till annans död har ett maxstraff i Danmark på 8 år och det kan tänkas att PM kör på det och påstår att han ville komma undan straff helt genom att göra sig av med kroppen och ljuga om att han satte av henne levande. Detta känns ju något tunt för mig men är ändå inte helt otroligt osannolikt, kanske. Om åklagaren har bra på fötterna för mord så kommer det att gå före men om bevisningen är dålig så kan rätten gå på den åtalades linje ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in