2017-08-29, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Kollade in Leif GW idag. Han sa att många mördare - inte de som mördar pga en plötslig vredesattack utan de som "gillar att mörda" - oftast börjar med döda ting som de har någon form av relation till. Så småningom går de över från saker till människor. (Inte exakt hans ord, givetvis, men det var andemeningen i det han sa.)

Så jag kan ju inte låta bli att tänka på Madsen och hans båtar. Han kanske tog det till "the next level" just den där kvällen med Kim. Eller så har han helt enkelt aldrig åkt fast tidigare.

PM har ju "dödat" hittills 2st ubåtar dvs. sänkt dem.

Det kanske var så att av två onda ting - sänka ubåten och döda KW - var den sistnämnda ändå en bagatell om man jämför med "hur det måste ha känts för Nautilus när Madsen sänkte den till havets botten"..
Citera
2017-08-29, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
En sak som utmärker troll, är att de konstant skriver en massa lögner, precis som du gör.
Där ljög du. Har du data på ditt epsilon?

Citat:
Du får ändra dina inlägg, men jag får inte ändra mina?
Har jag aldrig påstått. Ljug inte. Kan du nu motivera ditt epsilon, eller är det bara ad hominem du är ute efter nu?
Citat:
Snacka om troll!
Likt att snacka om sannolikheter men sedan aldrig följa upp när det påpekas för en att man påstått något mycket konkret, utan i stället skriva tomma inlägg och inlägg med idel påhopp?

Har du belägg på de sannolikheter du statuerade tidigare?
Citera
2017-08-29, 00:49
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Fast, vad är det du inte förstår? Du kan "förklara" hela dagen om hur det "gått till". Det är inte vad jag frågar efter. Jag ville ha förklaringen till varför du väljer ett a priori mer osannolikt förlopp än ett mer sannolikt sådant och dessutom som det förefaller ett förlopp som stämmer mindre med vad vi vet än andra tänkbara förlopp?
Det implicerar inte mord. Igen, om det är bilden jag tänker på är den redan avklarad i tråden. Rätt långt tillbaka. Oskyldigt, berodde på perspektiv och vad man kan hålla i sig i tornet, såvitt jag förstod.

Jag vet inte vilka män du brukar umgås med, men i min erfarenhet är det i alla fall mycket, mycket vanligare att en man som blir ensam med en främmande eller nybekant kvinna någonstans börjar säga opassande saker, tafsa på henne, och eventuellt tvingar sig på henne om hon säger nej, än att han slår kvinnan. Självklart finns det (tyvärr) många män som slår kvinnor, men detta brukar då vara fruar/flickvänner och döttrar/styvdöttrar. Inom relationer där kvinnorna inte vågar anmäla, för att de är helt beroende av mannens försörjning.

Men om jag går på mina egna erfarenheter, så har jag många gånger i min yrkesroll (faktiskt flera olika yrkesroller, inklusive reporterns) hamnat i en situation där en man blir arg på mig, men jag har ALDRIG varit med om att han har slagit mig. Tafsningar och sexuella inviter har jag däremot varit med om många gånger och ett par våldtäktsförsök också som ung. Jag har många gånger stött på attityden, att först klarar vi av det här arbetsmässiga, och sedan blir det lite vin och rajtantajtan...
Citera
2017-08-29, 00:52
Medlem
Tenk om han er kannibal
Citera
2017-08-29, 00:54
Medlem
trngws avatar
Citat:
Där ljög du. Har du data på ditt epsilon?

Har jag aldrig påstått. Ljug inte. Kan du nu motivera ditt epsilon, eller är det bara ad hominem du är ute efter nu?
Likt att snacka om sannolikheter men sedan aldrig följa upp när det påpekas för en att man påstått något mycket konkret, utan i stället skriva tomma inlägg och inlägg med idel påhopp?

Har du belägg på de sannolikheter du statuerade tidigare?

Beläggen framgår av inlägget.
Hade du förstått såväl inlägget som beläggen i det hade du också kunnat formulera meningsfulla argument och frågor, istället för som nu, komma med helt irrelevanta påståenden och frågor.
Så, kom med lite relevanta argument eller frågor istället, så ska jag svara dig! Till dess får du ägna dig åt ditt trolleri utan min vidare inblandning.
Citera
2017-08-29, 00:57
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenpo
Det var en bild jag också reagerade på. Han tycks stå liksom omotiverat nära henne, så att hennes huvud helt skymmer hans, och om han nu inte direkt omfamnar henne har han ändå bägge armarna kring henne, med händerna på relingen (eller vad det ska heta).

ED: Ser att detta redan anses slutdiskuterat, så förlåt i så fall.
I helvete att detta är slutdiskuterat. Och du behöver absolut inte be om ursäkt för nånting för det är det ingen annan som gör!

Som sagt så har PM absolut ingen anledning att lägga armen om KW på det viset eftersom att det finns gott om plats för båda i tornet. Sen är det också kommentarer från de som de mötte att KW sa ingenting och att PM pratade på ett sätt som om han ville "imponera" på KW. Också en sak som får en att fundera i sexuella banor när det gäller motiv. Men just när han lägger armen om henne är jäkligt skumt.
Citera
2017-08-29, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag vet inte vilka män du brukar umgås med, men i min erfarenhet är det i alla fall mycket, mycket vanligare att en man som blir ensam med en kvinna någonstans börjar säga opassande saker, tafsa på henne, och eventuellt tvingar sig på henne om hon säger nej, än att han slår kvinnan. Självklart finns det (tyvärr) många män som slår kvinnor, men detta brukar då vara fruar/flickvänner och döttrar/styvdöttrar. Inom relationer där kvinnorna inte vågar anmäla, för att de är helt beroende av mannens försörjning.
Javisst. Du har helt rätt och jag misstror dig inte här. Men det är också ungefär vad jag själv menar: detta är a priori, innan vi vet något om fallet. Men vi har massa detaljer om PM som person, samt det speciella med själva platsen. Män av båda svinpälskategorierna du nämner brukar lämna spår, dvs omgivningen vet nog vad det är för en typ. Vi har väl tyvärr alla någon sådan i bekantskapen.

Men, det vi känner till är alltså att PM gärna brusar upp, att han då kan slänga saker efter en, att han kommer på kant med journalister och att ingenting verkar ha hänt tidigare, och han är lite väl gammal (men inte omöjlig) som förstagångslustmördare.

Detta gör att vi måste modifiera vår initiala hållning och rätta oss efter beläggen. Det som också kan vara relevant är kvoten mellan mord i stundens inlevelse och lustmord är. Troligtvis är lustmord en storleksordning mer sällsynt (utger mig inte för att ha siffror här, och jag är inte ute efter att "ha rätt", utan hellre "tänka rätt").

Allt detta kan inte bortses ifrån. "Lustmord" är väl också, kantänka, en rätt luddig term. Om han dödat henne av misstag och sedan passat på att förgripa sig på kroppen? Då har vi ju en blandning av modus operandi så att säga.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men om jag går på mina egna erfarenheter, så har jag många gånger i min yrkesroll (faktiskt flera olika yrkesroller, inklusive reporterns) hamnat i en situation där en man blir arg på mig, men jag har ALDRIG varit med om att han har slagit mig. Tafsningar och sexuella inviter har jag däremot varit med om många gånger och ett par våldtäktsförsök också som ung. Jag har många gånger stött på attityden, att först klarar vi av det här arbetsmässiga, och sedan blir det lite vin och rajtantajtan...
Det är jättevanskligt att utgå från egna erfarenheter. Man brukar säga "anekdoter är inte data" och vidare är PM ju en väldigt speciell människa.

Dessutom: du tror inte att det är ett rätt stort avstånd mellan tafsningar och lustmord? Kanske är sexuellt ofredande mycket mer vanligt än kvinnomisshandel, men när brotten blir grövre blir det omvänt? Hur många lustmord har vi egentligen? Ganska få. Som tur är verkar det vara långt mellan att vara en äcklig tafspelle och en lustmördare. Avståndet mellan att brusa upp och klappa till någon, vilket resulterar i offrets död, är dock inte precis okänt som fenomen...
Citera
2017-08-29, 01:00
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------------

Osäker på vad du menar här ..kanske inte läst inläggen . Eller Skämtar ..Om vi förutsätter att det getts korrekta uppgifter
SÅ snackar vi en seglats 2 personer --Den ena går i land och
Blåjuger --- av mycket att döma efter att ha sänkt U -båten själv.
Raket Madsen ---har blivit U -båts Madsen och NU " STYCKARE " Madsen.

den andra Flyter i land delvis. trots kättingar med punkteringshål...
Det är ingen " Raketforskning " att komma till slutsatsen att ngn Trixar lite för mycket.
Demokratin --Allmänintresset är att detta klaras upp + de anhöriga vill hålla begravning.

OSKYLDIG Finns ju inte per se .----ÄNNU Inte Dömd Möjligen .. men om Madsen ges möjlighet att ligga lågt gör han detta mot bättre vetande .Sannolikt i en förhoppning att resten av kroppen inte skall hittas +ngn Fyllkärring i en Domstol skall ge kortare straff.
Det kanske är rätt och riktigt att det får gå till så.Men Madsen agerar i så fall uppenbart förnuftsvidrigt i eget intresse mot bättre vetande..( Sociopatiskt mot allmänintresset --- det finns många länder som ger längre straff för det i stället för kortare )
Sedan är det så att i Polisyrket är det ingen okänd företeelse att folk " Blir Skadade i Häktet "
Det hittar man snabbt om man googlar. I Sverige i varje fall.
Vart skulle han klaga om det blev " Boot Party " I källaren.??? .. ???
Det är ju dags att " Man Up " taga ansvar för sina gärningar .
Olyckan ...... jaeeh vilken ??? Berätta om den .. !!!
Begravningen .....berätta om den .. !!! Var ngn stans. ??? Tag hit koordinater
Om det dröjer är det i min bok .OK med det som de stora grabbarna kallar
" Förstärkta förhörsmetoder "
OSKYLDIG är han ju inte om det är rätt uppgifter så långt.

Han är väl oskyldig, eller skall behandlas som sådan till dom faller?
Jag vet att han är upp över öronen skyldig och sitter i skiten, men rätten skall ha sin gång. Till dess skall han behandlas som oskyldig. Så klart.
Citera
2017-08-29, 01:04
Medlem
Citat:
Beläggen framgår av inlägget.
Hade du förstått såväl inlägget som beläggen i det hade du också kunnat formulera meningsfulla argument och frågor, istället för som nu, komma med helt irrelevanta påståenden och frågor.
Så, kom med lite relevanta argument eller frågor istället, så ska jag svara dig! Till dess får du ägna dig åt ditt trolleri utan min vidare inblandning.
Ja, då frågar jag dig, belägg detta (edit: och sluta ljug för i h-vete):
Citat:
Sannolikheten att KW skulle omkommit ombord på ubåten av en olycka, är mindre än epsilon.
Sannolikheten att PM skulle ha dräpt henne är noll, eftersom det kräver ett uppsåtligt dödande med förmildrande omständigheter, och ett sådant ombord på ubåten där han är befälhavare med allt vad det innebär, är otänkbart.
Sannolikheten att PM ouppsåtligen vållat hennes död, t.ex. genom oaktsamhet, är mindre än epsilon.
Således är sannolikheten att PM har mördat henne högre än en skyskrapa.

Allt detta givet kända omständigheter.
Hur kan sannolikheten att han dräpt henne vara noll? Du motiverar genom att säga att det "är otänkbart". Cirkelargument, du förutsätter vad som ska bevisas.
Och hur motiverar du 1) att ouppsåtligt våld har orsakat hennes död har en sannolikhet mindre än epsilon och 2) sannolikheten att PM mördat henne är "högre än en skyskrapa"? Varför blandar du distinkta termer med målande beskrivningar?
Och vad menar du ens med "mörda" i sista meningen? Juridiskt eller bildligt (dvs dödat med flit på något sätt)?

Berätta för mig varför jag inte ska anta att du slänger dig med termer du inte kan belägga?

"Beläggen" jag ska förstå, är de de som är givna i "[allt] detta givet kända omständigheter"? Exakt vilka kända omständigheter tar du hänsyn till och hur kopplar du ihop detta?
Senast redigerad av DjILY 2017-08-29 kl. 01:06.
Citera
2017-08-29, 01:10
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Javisst. Du har helt rätt och jag misstror dig inte här. Men det är också ungefär vad jag själv menar: detta är a priori, innan vi vet något om fallet. Men vi har massa detaljer om PM som person, samt det speciella med själva platsen. Män av båda svinpälskategorierna du nämner brukar lämna spår, dvs omgivningen vet nog vad det är för en typ. Vi har väl tyvärr alla någon sådan i bekantskapen.

Men, det vi känner till är alltså att PM gärna brusar upp, att han då kan slänga saker efter en, att han kommer på kant med journalister och att ingenting verkar ha hänt tidigare, och han är lite väl gammal (men inte omöjlig) som förstagångslustmördare.

Detta gör att vi måste modifiera vår initiala hållning och rätta oss efter beläggen. Det som också kan vara relevant är kvoten mellan mord i stundens inlevelse och lustmord är. Troligtvis är lustmord en storleksordning mer sällsynt (utger mig inte för att ha siffror här, och jag är inte ute efter att "ha rätt", utan hellre "tänka rätt").

Allt detta kan inte bortses ifrån. "Lustmord" är väl också, kantänka, en rätt luddig term. Om han dödat henne av misstag och sedan passat på att förgripa sig på kroppen? Då har vi ju en blandning av modus operandi så att säga.

Det är jättevanskligt att utgå från egna erfarenheter. Man brukar säga "anekdoter är inte data" och vidare är PM ju en väldigt speciell människa.

Dessutom: du tror inte att det är ett rätt stort avstånd mellan tafsningar och lustmord? Kanske är sexuellt ofredande mycket mer vanligt än kvinnomisshandel, men när brotten blir grövre blir det omvänt? Hur många lustmord har vi egentligen? Ganska få. Som tur är verkar det vara långt mellan att vara en äcklig tafspelle och en lustmördare. Avståndet mellan att brusa upp och klappa till någon, vilket resulterar i offrets död, är dock inte precis okänt som fenomen...

Fast jag menar absolut inte "lustmord". Detta är ju något som en sjuk människa, typ sexualsadist, ägnar sig åt. Där mordet är en nödvändig del av sexakten, eller där mannen rentav vill ha en död kvinna att göra den sexuella akten med. Jag menar i alla fall en vanlig, hederlig våldtäkt - om det nu finns något sådant. Efteråt upptäcker gärningmannen att han i stridens hetta har täppt för kvinnans andningsvägar eller tryckt till hennes hals, och att hon är död. Fast han inte önskade hennes död alltså. DET kan jag tro har hänt mellan M och K.

Nej, men män brukar inte göra det mot kvinnor. Utom just de närmaste kvinnorna i hemmet, som sagt. Inte FRÄMMANDE kvinnor. Det dröjer oftast länge innan första slaget kommer, när en man etablerat en kärleksrelation med en kvinna också. Det finns trots allt någon slags spärr där, de flesta fick lära sig som barn att inte slå flickor.
Citera
2017-08-29, 01:15
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Fast, vad är det du inte förstår? Du kan "förklara" hela dagen om hur det "gått till". Det är inte vad jag frågar efter. Jag ville ha förklaringen till varför du väljer ett a priori mer osannolikt förlopp än ett mer sannolikt sådant och dessutom som det förefaller ett förlopp som stämmer mindre med vad vi vet än andra tänkbara förlopp?
Jag analyserar de fakta som kommer fram istället för att bara gissa sig fram med hjälp av erfarenhet som GW. Att bara gå på statistik kan vilken idiot som helst göra ju. Sen vill jag nog påstå att sexuellt motiv är vanligare mellan personer som inte känner varann än att bara bli arg på någon. Man kan ju iofs ta med att KW var journalist i beräkningen och då blir det nog vanligare med icke sexuellt motiv att mörda någon. Men då borde man ju också ta med i beräkningen om KW var en granskande journalist eller någon som skrev personporträtt också. Nja, tillåt mig att tvivla på att det handlar enbart om att PM har blivit arg på KW.

Citat:
Det implicerar inte mord. Igen, om det är bilden jag tänker på är den redan avklarad i tråden. Rätt långt tillbaka. Oskyldigt, berodde på perspektiv och vad man kan hålla i sig i tornet, såvitt jag förstod.
PM har absolut ingen anledning att lägga armen om KW på det viset. Ser för fan nästan ut som ett ofredande ju. Där finns ju gott om plats för båda i tornet ändå.

Citat:
GWs version har ju färre antaganden än dina. Det är poängen. Det är väl lika lite juridik som geologi... Kriminologi är det dock...
Får se om GW börjar följa detta fallet närmare istället för att bara gissa sig fram?
Citera
2017-08-29, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
PM har absolut ingen anledning att lägga armen om KW på det viset. Ser för fan nästan ut som ett ofredande ju. Där finns ju gott om plats för båda i tornet ändå.
När en del går ut på altanen och tittar ut så står de rakt upp och ner.

När en del andra går ut på altanen så ställer de sig mer eller mindre alltid med händerna på altanräcket.

Skillnaden? Ingenting mer än olika vanor.

Du har svårt att lägga in någon vidare meningsfull viktning i att PM lägger upp armarna på räcket runt ubåtstornet om du inte vet om han brukar göra det i andra fall också. Kan mycket väl vara så att han brukar stå precis sådär även när han är ensam i tornet. Fördelen med armarna på räcket är att det är stabilare, då PM vet att ubåtar inte är särskilt stabila i övervattensläge på grund av annan skrovkonstruktion och annan placering av mass-centrum och lyftkraft-centrum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in