Citat:
Ursprungligen postat av
Sgt.Bland
Ja ett sexuellt motiv är mitt nummer ett helt klart.
Baserat på vad? Festande med prostituerade?
Citat:
Ursprungligen postat av
Sgt.Bland
Att PM skulle ha slagit ihjäl KW för att de "kom ihop sig" verkar ju jäkligt långsökt.
Långsökt varför? Vi vet att han gör just det med folk, och att det kan flyga verktyg då.
Speciellt journalister. Vi verkar samtidigt ha noll vittnen som talar om olämpligt sexuellt beteende, bara om "syndiga" fester (vilket jag inte missunnar någon).
Jag är bara nyfiken på vilken betydelse folk sätter bakom skrivelser som "helt klart", "det sannolika är" eller "jag är övertygad om", följt av något som i bästa fall iaf inte är uteslutet.
Beläggen är inget smörgåsbord, du måste ta hänsyn till allt du vet om fallet innan du bygger en idé, och dylika idéer bör inte framläggas med någon större säkerhet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sgt.Bland
Sen håller jag inte alls med GW om att PM kommer att erkänna gradvis.
Håller med? Det är ingen åsikt, utan GWs a priori-kännedom. Han kan visa sig ha
fel, men då är saken avgjord. Alltså inte "håller inte med" utan "delar inte den uppfattningen". Frågan är vad du har för belägg för din uppfattning? Rätt kan du ju ha, jag påstår inte att sexualmotivet är stolligt (till skillnad från trollinläggen från vissa andra), men varför denna "säkerhet" som av allt att döma är baserad på magkänsla eller vill-att-det-ska-förhålla-sig-så-scenario?
Citat:
Ursprungligen postat av
Sgt.Bland
Jag tror inte PM kommer att erkänna nånting överhuvudtaget. PM erkänner ju inte ens griftefridsbrott och sist advokaten uttalade sig så ville ju PM bli släppt omedelbart. PM kommer ALDRIG på tusen år erkänna att han har mördat KW. Den enda svensk jag kommer på som har erkänt nåt liknande är Anders Eklund. Men där var bevisen oerhört starka samt att AE är en pajas. PM kommer ju naturligtvis aldrig att tala sanning om vad som hänt utan kommer att hävda "olycka" och "begravning" ända in i döden. På kort sikt finns det bara moralisk vinst att göra för honom och då väljer han att ljuga istället förståts.
Observera vad jag inte säger i detta inlägg. Du kan mycket väl ha alla rätt, dina idéer är knappast stolliga eller uteslutna, men jag vågar påstå att GW nog känner till fler fall än du.