2017-08-28, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Jag tror dessutom inte att den här turen var planerad sen innan. Vid turen så börjar det skymma vid 20.45 och det var helt mörkt 21.15. Detta betyder då att de inledande uppgifterna om att turen endast skulle vara 19.00-21.00 stämmer, eftersom att man inte får eller ens kan på ett bra sätt framföra ubåten i mörker. Men på två timmar hinner du ju knappt ut ur hamn med den här plåtburken!!! Dessutom finns det ju vittnen som har sett ubåten i positioner som pekar på att den inte skulle ha en chans att ens hinna tillbaka till hamn till 22.30!!! Inte en chans att KW skulle planera att åka omkring i en ren dödsfälla som den här ubåten är i mörker. Och dessutom i blus och kjol!!! Jag tror att det var helt och hållet PMs ide att de skulle ta en snabbtur med ubåten och det beslutades samma kväll. Han blev sugen att lägga in en stöt på KW helt enkelt.

Intressant. När var det hon anmäldes försvunnen? Hur lång tid tar det att stycka en kropp?

Låt oss anta att det skedde en olycka. Då borde ju den rimligtvis skett innan 22:30. Åtminstone om det var så att PM planerade att lämna av KW. Och då kan man ju undra varför åker PM runt med en U-båt i flera timmar? Närmare bestämt åtminstone 12 timmar, då han verkar plockas upp kring 11:00 på dagen. Någon gång under dessa 12 timmarna måste han ju bestämt sig för att i så fall stycka kroppen och dumpa den. Varför kan det tagit så lång tid? Tvätta U-båten? Möjligt.

Om det inte var så att PM planerade att släppa av KW vid 22:30. Planerade han att släppa av henne öht? Om det fanns folk som såg U-båten vara på platser där den inte skulle hunnit tillbaka, såg de även KW på U-båten? Kan KW reagerat när det började bli mörkt ute, och PM kanske inte kunde svara på när hon skulle komma tillbaka? Men i så fall...varför hörde KW inte av sig till pojkvännen? Eller saknade telefonen täckning?
Citera
2017-08-28, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Jag kan förstå vad du menar. Personligen tror jag dock att det rör sig om dråp, då rekvisita för direkt uppsåt antagligen saknas för att mord ska komma på fråga. Men, vi vet egentligen alldeles för lite i dagsläget för att kunna tolka detta.

Visst är det möjligt att döma enbart på indicier, men som jag skrev tidigare, så krävs det ganska mycket för att man skall kunna göra det. Även i Danmark förmodar jag. Återstår att se även vad detta anbelangar.
Fast nu verkar ju inte danskarna separera dråp och mord i sin rättsskala. Så det blir då rimligen straffpåföljden som kommer att avgöras av vad rätten anser sig kunna styrkas.
Citera
2017-08-28, 22:43
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golga
De kom nog inte ihop sig om ngt, det var lustmord. Jag tror han mördade Emilie Meng också, och då är saken klar. I kväll upptäckte jag att Madsens bror bor i Skelskör, då man kör vidare genom Korsör (där Emilie försvann). Just på de vägarna siktades den vita pickupen som liknar Madsens, som senare vände och åkte tillbaka mot Köpenhamn via Borup, där liket dumpades. I Boruptrakten bor även folk med det fätt ovanliga namnet Langkjaer, så Madsen kan ha en koppling dit. Fan, jag vill ha fast honom. Sluta fokusera på vad som hände och inte hände i ubåten och börja reda ut ALLA tänkbara kopplingar till Emiliemordet. Ser man på det rent geografiskt så finns hur många kopplingar som helst.
Borup är ju även känt för sina ufo fantasier dom byggde en domedagsbunker 6 meter ner i marken och lade på 25 ton bly som tak.
Så madsen hittar nog bra på dom vägarna.
Citera
2017-08-28, 22:46
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Jag tror på mord och styckning för att bli av med bevis plus att han är sjuk och gillar stycka.
Eller jag vet att det är Mord skulle jag nästan vilja säga.

Sannolikheten för att det är mord är låg.
Sannolikheten för att det är en olycka är ännu lägre.
Sannolikheten för att det är dråp är hög som en skyskrapa.
Citera
2017-08-28, 22:52
Medlem
Tack Scip! Det gör han då säkert. Nu hittade jag en Langkjaer till i Skaelskör. Namnet är inte så vanligt så kanske det är den andra brodern? Man kör alltså dit via Korsnäs, där Emilie försvann. Peter Peter, snart är du fast för detta också.
Citera
2017-08-28, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inget är belagt HUR det gått till. Men jag har en känsla av att allt är så enkelt som jag beskrev. Dessutom får jag en stark känsla att liknande har hänt tidigare och att polisen har några till fall som kommer lösas. Under förutsättning att dna har kunnat hittas och sparas.

Vi är överens, noll belägg! Du, jag och andra, kan ha känslor/ ideer för hur det gått till....
Citera
2017-08-28, 22:57
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Då ska du få dig en snabbkurs nu. Termen "utom rimligt tvivel" är likadan i Danmark. Man skiljer inte på dråp/mord utan det finns bara "Forsætligt drab" (uppsåtligt) med påföljd 5-livstid. Uagtsomt drab (vållande) ger en påföljd upp till 8 år i Danmark. Och griftefridsbrott finns i Danmark också men jag har glömt möjlig påföljd nu.

Dessa rubriceringarna är väl de som är mest aktuella i detta fallet.

Tack.
Intressant att man inte skiljer på dråp/mord. Problemet med juridiken överlag är ju att den är nationellt betingad - även inom EU.
Citera
2017-08-28, 23:00
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Fast nu verkar ju inte danskarna separera dråp och mord i sin rättsskala. Så det blir då rimligen straffpåföljden som kommer att avgöras av vad rätten anser sig kunna styrkas.

Ja. Och det där med "styrkas" är ju det som är det intressanta för mig personligen i sammanhanget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Intressant, den länken fungerar inte längre, maa-ikke-publiceres står det nu, polisen som beordrat det troligtvis, av vilket skäl frågar man sig då?

Finns denna sida cachad på Google eller någon annanstans? Den artikeln innehåller alltså information man inte vill att allmänheten ska få kännedom om.
Det enda väsentliga i den artikeln var just vittnesuppgiften om kedjan och det docklika utseendet. En gissning är att vittnet är påtvingad tystnadsplikt och därmed måste artikeln bort, även om just *de* uppgifterna inte var så märkliga. Polisen själv har ju berättat om tyngder, att kroppen är styckad med flit, etc.

Så, om det inte är av rent tekniska orsaker, så är det med största sannolikhet bara förundersökningssekretess (eller dess danska motsvarighet). Som sagt, det centrala i artikeln var precis det som zugfahrer citerade ur den. Så du har inte missat något.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Sannolikheten för att det är mord är låg.
Sannolikheten för att det är en olycka är ännu lägre.
Sannolikheten för att det är dråp är hög som en skyskrapa.

Grov felanalys, som jag ser det. En olycka, följd av kaos och dråp, har hög sannolikhet. Ren olycka, följd av panik hos PM, lägre sannolikhet, men fullt möjlig!

Vi är överens om låg sannolikhet för mord.
Citera
2017-08-28, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDonovan
Personer som varit i kontakt med honom vittnar om att han har svårt att kontrollera sitt temperament, att han slänger verktyg omkring sig (ev. mot andra), att han kommer i konflikt med "alla" journalister.

Ställ detta mot att ingen, så vitt vi vet, har nämnt något om att han skulle ha tafsat, våldtagit eller gått över gränser sexuellt med andra kvinnor (eller män för den delen). Att umgås med strippor, hålla på med BDSM eller vad han nu än hittat på är vare sig olagligt eller ovanligt.

Att däremot sänka minst en ubåt för att ingen annan ska få nyttja den och kasta verktyg på folk får väl anses som ett väldigt extremt beteende.

Jag tror att de kom ihop sig pga något som Kim visste eller som han trodde hon visste, och som kanske skulle komma ut i reportaget. Han vill skydda något. Det ledde till bråk, osv...
Ja, precis. "Olyckan" PM refererar till kan vara olyckan där han råkade ha ihjäl henne i ett kort vredesutbrott. Denna gång träffad verktyget kanske något vitalt, etc...

Jag förundras över folks förmåga att hitta på egna idéer, deklarera att de är trovärdiga, ergo de ska tros på. Sexuellt motiv är ju en sådan idé, och det är väl ändå den rimligaste av alla "idéer" förutom det vi vet: hon är styckad, han har ett humör. Transor, tredje personer ombord eller snodda lik från rättsmedicin, etc, är givetvis idiotidéer gripna ur luften med noll stöd. Ändå har folk mage att säga "det är lika troligt som"...
Citera
2017-08-28, 23:07
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Han har gjort över 600 turer med sina olika ubåtar. Jag tror nog han haft rätt blandat med passagerare på alla dessa turer.
En för honom okänd kvinna som ensam passagerare, inte säkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in