Citat:
Jag tror dessutom inte att den här turen var planerad sen innan. Vid turen så börjar det skymma vid 20.45 och det var helt mörkt 21.15. Detta betyder då att de inledande uppgifterna om att turen endast skulle vara 19.00-21.00 stämmer, eftersom att man inte får eller ens kan på ett bra sätt framföra ubåten i mörker. Men på två timmar hinner du ju knappt ut ur hamn med den här plåtburken!!! Dessutom finns det ju vittnen som har sett ubåten i positioner som pekar på att den inte skulle ha en chans att ens hinna tillbaka till hamn till 22.30!!! Inte en chans att KW skulle planera att åka omkring i en ren dödsfälla som den här ubåten är i mörker. Och dessutom i blus och kjol!!! Jag tror att det var helt och hållet PMs ide att de skulle ta en snabbtur med ubåten och det beslutades samma kväll. Han blev sugen att lägga in en stöt på KW helt enkelt.
Intressant. När var det hon anmäldes försvunnen? Hur lång tid tar det att stycka en kropp?
Låt oss anta att det skedde en olycka. Då borde ju den rimligtvis skett innan 22:30. Åtminstone om det var så att PM planerade att lämna av KW. Och då kan man ju undra varför åker PM runt med en U-båt i flera timmar? Närmare bestämt åtminstone 12 timmar, då han verkar plockas upp kring 11:00 på dagen. Någon gång under dessa 12 timmarna måste han ju bestämt sig för att i så fall stycka kroppen och dumpa den. Varför kan det tagit så lång tid? Tvätta U-båten? Möjligt.
Om det inte var så att PM planerade att släppa av KW vid 22:30. Planerade han att släppa av henne öht? Om det fanns folk som såg U-båten vara på platser där den inte skulle hunnit tillbaka, såg de även KW på U-båten? Kan KW reagerat när det började bli mörkt ute, och PM kanske inte kunde svara på när hon skulle komma tillbaka? Men i så fall...varför hörde KW inte av sig till pojkvännen? Eller saknade telefonen täckning?
Termen "utom rimligt tvivel" är likadan i Danmark. Man skiljer inte på dråp/mord utan det finns bara "Forsætligt drab" (uppsåtligt) med påföljd 5-livstid. Uagtsomt drab (vållande) ger en påföljd upp till 8 år i Danmark. Och griftefridsbrott finns i Danmark också men jag har glömt möjlig påföljd nu.