2017-08-28, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Sibel Sinsek & Nusa Sinseks sjuåriga barn har precis börjat årskurs 1. Det visar sig att lärarna till barnen inte kan svenska.

Inslaget med mammorna som är upprörda (med all rätt).
https://mittmedia.solidtango.com/vid...jarnaangskolan

Det är naturligtvis helt obegripligt hur det kan vara lärare som inte kan svenska. Det tycker dock inte Ulrika Forsell skolchef.
http://www.dt.se/dalarna/borlange/la...ararna-svenska /betalvägg

Är det okej att lärare i svenska skolor inte kan svenska?
Kan detta vara den nya svenska modellen som kommer breda ut sig till fler skolor?

Om det var så vi "ville ha det" så skulle detta framgå tydligt i Läroplanen. Men det gör det ju inte.
Citera
2017-08-28, 22:17
Medlem
Detta är helt sjukt å måste få ett stopp! Lärarna måste självklart kunna prata bra svenska! Stackars barn som måste delta i denna galenskap!
Citera
2017-08-28, 22:19
Medlem
HighwayDelights avatar
Borlänge, säger ju allt..
Tjärna Ängar, Jakobsgårdarna (Jax) är fan som Rosengård, och se hur bra det gått för Malmö, kaos där med!

Ja, välkommen till det nya Sverige..Vansinne!
Citera
2017-08-28, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Ulrika Forsell kan ju vara en sarkastisk Flashbackare och smyg SDare.

"– Jag ser det som en tillgång. Det är så samhället ser ut och det är så vi vill ha det, ett rikt kulturellt samhälle".

Hon kallar sig själv för "vi". Är det fler PK-chefer som kallar sig "vi" istället för "jag"? Vilken personlighetsstörning är detta?
Citera
2017-08-28, 22:22
Medlem
Frejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det är väl t o m så att numera är frånvaron av svenskakunskaper nyckeln in i samhället. På så sätt är det ju framsynt av Ulrika i Borlänge att hålla ungarnas svenskakunskaper på bottennivå.

Ja det är så sjukt så jag finner inte ord för det.
Citera
2017-08-28, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Tveksamt om ens 25% av lärare i landets fattiga kommuner har någon behörighet. De här två skulle inte ens hänga med på uppropet på en komvuxlektion på svenska.
Pratade med en kvinna som har barn på lågstadiet i Dalarna. Lärarens kompetens? Hon är egentligen personlig assistent.
Citera
2017-08-28, 22:25
Bannlyst
Haha. Hahaha va?
Vaaaa? Hahaha. Är det sant?
Citera
2017-08-28, 22:26
Medlem
ynkes avatar
Kan tänka mig att Barbara Spectre gnuggar händerna nu. Folkmordet löper enligt de utvaldas protokoll. Har barnen tur kanske de får lära sig jiddisch istället för arabiska.
Citera
2017-08-28, 22:26
Medlem
ModerRotas avatar
Det är så här det börjar....
Citera
2017-08-28, 22:27
Medlem
Gosifs avatar
Det här hade säkert förekommit i skolorna i MENA
Citera
2017-08-28, 22:31
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det här är även ett problem i låg, mellan och högstadiet.

Hörde om en behörig lärarinna som måste ha varit från Iran. Hon översatte barnens skoluppgifter i Google translate från persiska.
Resultatet lär ha varit mycket märkligt. Dessutom så missförstog hon läroplanen och var tvungen att ge barnen 30 sidor läxa över ett lov. Barnen klagade över att de inte förstog.
Föräldrarna som ringe rektorn fick svaret att: 1. Hon var behörig. 2. Ingen annan har klagat. 3. Samt att personen inte var bekväm med situationen och den kritik som framförts kunde tolkas som rasistisk.

Resultatet var att ca 30% av eleverna i klassen bytte skola.
Troligtvis de med föräldrar som bryr sig.

Det är sådant som inte bådar gott för framtiden...
Google translate ger översättningar som skulle kunna generera en Monty Python-sketch.

Vansinnet genomgår olika stadier...absurd tragikomik är en fas, den sista av dessa faser är väpnad kamp - det är då allt detta perverterade ormstyre skall gå under.

Om man inte kan freda sina egna barn inför Ulrika och de köpta polisförrädare som står på idioternas sida, dessa reptiler som kommer för att ta ens egna barn till hjärntvätt och nedbrytning...om man inte bryr sig tillräckligt för att vända vapnet mot sin förtryckare när det går åt helvete med sina egna barn - vad förtjänar man då?

https://www.youtube.com/watch?v=lzrOSnxChhk
Citera
2017-08-28, 22:31
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Jag såg det på nyheterna. Jag trodde det var ett skämt. Men det var det inte. Detta är det nya Sverige. Våra barn ska utbildas av Babianfolk som inte kan svenska. Bra ekvation. Billigt och bra att anställa Skäggisar på egna landets framtids bekostnad. Parodi tamigfan!

Hur fan tänker man? Detta ska ju blåsas upp i media utav helvete - detta är ju fruktansvärt. Lärarna kan INTE SVÄÄÄNNNSSSKKKAAA!

Svenska stavas som "svenska" och inte som "svänska". Men jag håller med dig, det är sjukt att lärarna inte kan svenska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in