Flashback bygger pepparkakshus!
2017-08-28, 21:49
Medlem
FiffelMonas avatar
Fyfan, det här var bland det värsta pk-citatet i år. Hon måste få en flashback Award för något.

Att se det som en tillgång att ungar som ska börja i skolan och kanske har kass svenska ska undervisas av några med långt ifrån perfekt svenska... Det är så galet uttalande att hon borde få sparken. Vilken jäävla lallare! De kanske kan jobba som rastvakter eller något, men jag tycker fan inte ens att man hör hemma som lärare i en invandrartät skola om man inte behärskar vårat språk. De kan få städa och vara diskare, men inte fan ska de vara lärare.
Senast redigerad av FiffelMona 2017-08-28 kl. 21:52.
Citera
2017-08-28, 21:56
Medlem
Konstigt att det är en turk som klagar. Det är la bra att barnet kan hemspråket bättre än svenska, så högre kvalitet på svenskundervisningen behövs inte. Dessutom är svenska ur mode. Fokus bör vara på större språk som engelska och kinesiska så barnen blir konkurrenskraftiga iframtiden.
Citera
2017-08-28, 21:57
Medlem
Detta är det absolut sjukaste jag någonsin läst.
Forsell bör hanteras skyndsamt och separeras från barnen. Fyfan vilken farlig och hemsl människa.
Citera
2017-08-28, 21:59
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag hade en termin i högstadiet - på 80talet - en teckningslärare som pratade dålig svenska. Hon var amerikanska så vi fick öva vår engelska. I det fallet var språket inget hinder, dels pga ämnets karaktär och dels pga lärarens språk, som var ett språk vi alla faktiskt pluggade och behövde öva på.
Ja, det är sant. Allt är inte svart eller vitt här i världen.

Om en engelsman eller en amerikan kommer till Sverige och undervisar svenskar i gympa eller teckning eller syslöjd eller vad fan det nu är fråga om så är det inga problem. Dessa individer kommer från civiliserade länder och de talar ett språk som dels ingår i vår språkgrupp (germanska språk) och dels är ett språk som det ändå är obligatoriskt att lära sig i svenska skolan.

Ser inget som helst problem med att vissa engelskspråkiga personer (som kan hantera svenska någorlunda) verkar inom inom utbildningsväsendet i vårt land.

Att däremot göra ett folkutbyte är både grymt och kriminellt. Att utrota ett helt folk med tusenårig historia från jordens yta är ett brott "som aldrig mer skulle få upprepas".

Finns ingen som är så fängslad som den som inte ens vet om att han är i fängelse.
Citera
2017-08-28, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Fyfan, det här var bland det värsta pk-citatet i år. Hon måste få en flashback Award för något.

Att se det som en tillgång att ungar som ska börja i skolan och kanske har kass svenska ska undervisas av några med långt ifrån perfekt svenska... Det är så galet uttalande att hon borde få sparken. Vilken jäävla lallare! De kanske kan jobba som rastvakter eller något, men jag tycker fan inte ens att man hör hemma som lärare i en invandrartät skola om man inte behärskar vårat språk. De kan få städa och vara diskare, men inte fan ska de vara lärare.

Håller helt med, det går ju inte en dag innan gårdagen överträffas av ännu en vansinnighet. Det hade varit intressant att se om hon lever som hon lär. Har hennes egna barn samma förmåner som dessa två barn?

Det enda sättet att få henne sparkad är nog att uppmärksamma föräldrarna till barnen på denna skola om detta skeva uttalande. När det kommer till ens egna barn är man inte längre så politiskt korrekta.
Citera
2017-08-28, 22:01
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Okej. Har ju i och för sig inget med S att göra. Samma skit med M, C, L och KD.

Finns det verkligen inga juridiska hinder för detta? Skulle man kunna anställa en fransman som gymnasielärare utan att han kan ett ord svenska? Vart går gränsen? Är inte svenska språket som används i de av våra skatter finansierade skolor? Går det även bra om man pratar kass svenska? Jag har mött invandrare som kan göra sig halvt förstådda men inte mycket mer...räcker det om man kan uttrycka sig lite halvhjärtat för att få jobba som lärare? Finns ingen standard? Ett språktest vore ju hur enkelt som helst.

Om jag reser till USA och skaffar mig någon sorts lärarutbildning och sen när jag ska söka jobb pratar som en illegal immigrant från Mexico - inte i helvete får jag väl då jobb inom den skattefinansierade skolan? Vad har omvärlden för regler? Vilka har Sverige?

Stäng den satanstyrda skolan, den är en del av ockupationsmaktens maskineri. Sluta samarbeta med kollaboratörerna. Bojkotta landsförrädarna, upphör att samarbete med fienden. Om du vägrar detta så duger du blott till bränsle i helvetesbrasan.

Det här är även ett problem i låg, mellan och högstadiet.

Hörde om en behörig lärarinna som måste ha varit från Iran. Hon översatte barnens skoluppgifter i Google translate från persiska.
Resultatet lär ha varit mycket märkligt. Dessutom så missförstog hon läroplanen och var tvungen att ge barnen 30 sidor läxa över ett lov. Barnen klagade över att de inte förstog.
Föräldrarna som ringe rektorn fick svaret att: 1. Hon var behörig. 2. Ingen annan har klagat. 3. Samt att personen inte var bekväm med situationen och den kritik som framförts kunde tolkas som rasistisk.

Resultatet var att ca 30% av eleverna i klassen bytte skola.
Troligtvis de med föräldrar som bryr sig.

Det är sådant som inte bådar gott för framtiden...
Citera
2017-08-28, 22:01
Medlem
HC47s avatar
De är alltså behöriga lärare, trots att de inte kan behärska språket? Eller missar jag något?
Citera
2017-08-28, 22:03
Medlem
Proras avatar
Hur skulle George Orwell kunna göra satir av ett uttalande av en skolchef som anser att frånvaro av kompetens är en tillgång? Citatet är säkert kraftigt förvanskat, antagligen anser hon egentligen att frånvaron av språkkunskaper kompenseras av ickesvenska kulturella erfarenheter (som det så fint heter), men det är helt fel. Det svenska språket är A och O för att kunna undervisa i vår skola. Naturligtvis ska du behärska dina ämnen, men att ge avkall på något av dessa kriterier är ett svek mot eleverna.
Citera
2017-08-28, 22:09
Medlem
Så där är det ju överallt. Man gapar av förvåning när man ser vilka spån till förskollärare som arbetar med barnen. IQ befriade knappt talföra personer. Jag förstår knappt vad de säger. Samma sak i skolorna. Bedrövligt.

Alla lärare borde kunna tala svenska flytande och grammatiskt rätt. Sedan om man hör att vederbörande inte är född i sverige är oväsentligt, men att tala korrekt med ett mycket bra bra ordförråd med bred svenska borde vara krav! Men så är ej fallet.
Citera
2017-08-28, 22:10
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
De är alltså behöriga lärare, trots att de inte kan behärska språket? Eller missar jag något?

Jo men visst. Svenska språket är av underordnad betydelse. Hänger du inte med? Inte hört talas om det Nya Spännande Sverige?
Citera
2017-08-28, 22:10
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Tveksamt om ens 25% av lärare i landets fattiga kommuner har någon behörighet. De här två skulle inte ens hänga med på uppropet på en komvuxlektion på svenska.

Detta land.. Hur långt ska det gå innan det tippar åt rätt håll? Tack Göran, Fredrik, Stefan och alla era medarbetare. Ett sunt samhälle hade satt ned foten för länge, länge sedan.

Edit: stavning
Senast redigerad av FiffelMona 2017-08-28 kl. 22:15.
Citera
2017-08-28, 22:15
Medlem
Badios avatar
Citat:
Inte behörighet, men det var ju kris så då fick det bli som det blev.
Citat:
Rektorn förklarar att skolan inför skolstarten befann sig i en krissituation, vilket är varför klassen i årskurs ett tilldelades två klassföreståndare utan svensk lärarlegitimation.
Citat:
Men alla lärare på skolan har inte svenska lärarlegitimationer. Tjärnaängskolan har i nuläget fyra lärare som saknar svensk behörighet förklarar Ann-Britt Andersson.

– Vi har ett antal lärare med behörighet, och flera års erfarenhet, från sina hemländer som behöver komplettera sin utbildning i svenska för att få en svensk lärarlegitimation. De håller på med studier på sidan av arbetet för att få den behörighet som de saknar, säger Ann-Britt Andersson.
http://www.dt.se/dalarna/borlange/re...asta-losningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in