Citat:
Ursprungligen postat av
Axis.bold.as.love
Okej. Har ju i och för sig inget med S att göra. Samma skit med M, C, L och KD.
Finns det verkligen inga juridiska hinder för detta? Skulle man kunna anställa en fransman som gymnasielärare utan att han kan ett ord svenska? Vart går gränsen? Är inte svenska språket som används i de av våra skatter finansierade skolor? Går det även bra om man pratar kass svenska? Jag har mött invandrare som kan göra sig halvt förstådda men inte mycket mer...räcker det om man kan uttrycka sig lite halvhjärtat för att få jobba som lärare? Finns ingen standard? Ett språktest vore ju hur enkelt som helst.
Om jag reser till USA och skaffar mig någon sorts lärarutbildning och sen när jag ska söka jobb pratar som en illegal immigrant från Mexico - inte i helvete får jag väl då jobb inom den skattefinansierade skolan? Vad har omvärlden för regler? Vilka har Sverige?
Stäng den satanstyrda skolan, den är en del av ockupationsmaktens maskineri. Sluta samarbeta med kollaboratörerna. Bojkotta landsförrädarna, upphör att samarbete med fienden. Om du vägrar detta så duger du blott till bränsle i helvetesbrasan.
Det här är även ett problem i låg, mellan och högstadiet.
Hörde om en behörig lärarinna som måste ha varit från Iran. Hon översatte barnens skoluppgifter i Google translate från persiska.
Resultatet lär ha varit mycket märkligt. Dessutom så missförstog hon läroplanen och var tvungen att ge barnen 30 sidor läxa över ett lov. Barnen klagade över att de inte förstog.
Föräldrarna som ringe rektorn fick svaret att: 1. Hon var behörig. 2. Ingen annan har klagat. 3. Samt att personen inte var bekväm med situationen och den kritik som framförts kunde tolkas som rasistisk.
Resultatet var att ca 30% av eleverna i klassen bytte skola.
Troligtvis de med föräldrar som bryr sig.
Det är sådant som inte bådar gott för framtiden...