2017-08-28, 20:53
Bannlyst
Någon som har lust att sammanfatta vad de små barnen sysslat med idag?

Tack på förhand!
Citera
2017-08-28, 20:57
Medlem
Har varit tyst ett tag, hur går det för våra barn på torget? Hoppas alla hinner få sina canadagoose jackor till vintern.
Citera
2017-08-28, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
De har redan spritt ut sej över Södermalm. De är ÖVERALLT i mitt närområde. Går sakta i små grupper och tittar sej storögt (förlåt, snedögt) omkring.
Om dom försvinner från Medis så finns de ändå här. Nära mej.

Du kan trösta dig med att detta öde kommer förr eller senare att drabba oss alla
Citera
2017-08-28, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokyBacon
Någon som har lust att sammanfatta vad de små barnen sysslat med idag?

Tack på förhand!

Hörde att nån i vit skjorta o mörka byxor från nån politisk organisation eller nåt var där och lekte skepp kommer lastat med barnen.

-Ett skepp kommer lastat.
-Med vadå?
-Ensamkommande barn.

-Var ska skeppet gå?
-Till Afghanistan.

Men barnen började gråta så man lekte Tahruss med varandra istället.
Citera
2017-08-28, 21:10
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag fick snabbt en tanke att polisen kanske redan har plockat lite folk, men så funkar det ju inte i vårt land. Du och jag hade såklart plockats om vi hade haft en halv joint i fickan, men alla är inte lika inför lagen.

Faktum är att det faktiskt har hänt. Från säker källa (ja jag vet att någon här säkert kräver det men vill inte outa någon) kommer info om att det både sups och röks olagliga substanser under nätterna när "ockupanterna" tror att dom inte är iakttagna. Ja då går det bra att plocka in dom men inte för att samma person vistas olagligt i landet.
Citera
2017-08-28, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Jag har läst på deras facebok #vistårinteutmenskakämpa eller vad den heter och då stod det att dom håller på och samlar namnunderskrifter och ska invadera riksdagshuset den 12 september och barrikera sig där. Ska gå in och kolla igen och se om det stämmer.

Kollade nyss igen och kunde inte hitta om dom skulle barrikera sig men nåt är på gång och namninsamling pågår för fullt som dom ska överlämna till regeringen den dagen riksdagen öppnar.
Lite komiskt och man undrar om Fridolin står i spetsen och ska överföra bunten? Löfven borde ha fullt upp med att hålla sig kvar och att städa runt omkring sig i kansliet. Jag hoppas verkligen att dom kommer föra ett djävla liv och helst ha med sig både lakan och attrapper med bombälten. Alla ni som vill skriva på har till den 3 september på er..

Om dom kommer, omkommer dom, för att citera Lucky Luke.

Allvarligt talat, ifall de har seriösa planer på en "ockupation" i riksdagshuset och är korkade nog att öppet skryta om det på Facebook så kan de räkna med at riksdagens säkerhetsfolk plus biffiga poliser är redo och tar emot dem.
Citera
2017-08-28, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Så ensamkommande har egentligen fruar och barn. Ni asylaktivister hur många svenska pojkar på 14år är gifta med barn? Hur ligger utredningen till?

https://mobile.twitter.com/Migrationsverk/status/834372139419582464?ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=htt p%3A%2F%2Fwww.friatider.se%2Friksdagen-ska-utreda-flyktingbarn-som-vill-ta-hit-fru-och-ba rn

https://samtiden.nu/2017/02/hanif-bali-m-ska-kontrollera-om-ensamkommande-far-bidrag-att-flyga-hit-fruar-och-barn/
Också intressanta är sosseministerns svar när det var ett rabalder när dessa "barn" sökte socialhjälp för att hämta hit sina småflickor till fruar med embryon till barn, var att han sa inte att oj då har de ju ljugit om asylskälen och skall hem, nä då sa Yggeman (tror jag) sossarna numera gruppledare att "okey ja vi skall titta på om de kan få resorna betalda..." Nu tycker jag alla sossar skall fundera vad för person som blivit avsatt som minister men som skall med igen i landets styrning om S vinner...
Senast redigerad av beaver_se 2017-08-28 kl. 21:19.
Citera
2017-08-28, 21:20
Medlem
vonStahlheins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Jag har läst på deras facebok #vistårinteutmenskakämpa eller vad den heter och då stod det att dom håller på och samlar namnunderskrifter och ska invadera riksdagshuset den 12 september och barrikera sig där. Ska gå in och kolla igen och se om det stämmer.

Kollade nyss igen och kunde inte hitta om dom skulle barrikera sig men nåt är på gång och namninsamling pågår för fullt som dom ska överlämna till regeringen den dagen riksdagen öppnar.
Lite komiskt och man undrar om Fridolin står i spetsen och ska överföra bunten? Löfven borde ha fullt upp med att hålla sig kvar och att städa runt omkring sig i kansliet. Jag hoppas verkligen att dom kommer föra ett djävla liv och helst ha med sig både lakan och attrapper med bombälten. Alla ni som vill skriva på har till den 3 september på er..
Kan bli hur skoj som helst. Skulle tro att regeringen har viktigare saker att bry sig om just nu, lite skandaler och hot ommistroendevotum och så. För övrigt brukar det väl vara någon sorts ceremoni när riksdagen öppnar? Tillåts baaaaarnen stolpa in där hur som helst och störa.
Man hopas ju verkligen att de försöker barrikadera sig. Då vore det väl fan om de inte blir avhysta snabbt som fan.
Citera
2017-08-28, 22:01
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonStahlhein
Är det lugnet före stormen, kanske? Sitter de och kokar ihop ngn ny aktion?
Eller blev de byxis av att skånepolisen gjorde sitt jobb på familjelägret och därför börjar få kalla fötter? Den som lever får se.

YB Södermalm som backar demonstranterna gick ut och försvarade polisen i Skåne. Blev väl en depression bland ockupanterna, vem ska man lita på.

Citat:
Ursprungligen postat av YB Södermalm
Med tanke på att många folkvalda politiker är där och stödjer manifestationen så saknas nog den politiska viljan nu

https://mobile.twitter.com/YB_Sodermalm/status/895665711309361152

Citat:
Ursprungligen postat av YB Södermalm
Det är viktigare att Svenska kyrkan respekterar att svensk lag åtföljs och efterlevs

https://mobile.twitter.com/YB_Sodermalm/status/901506125178306560

Det går snabbt i dårarnas paradis.
Citera
2017-08-28, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Om dom kommer, omkommer dom, för att citera Lucky Luke.

Allvarligt talat, ifall de har seriösa planer på en "ockupation" i riksdagshuset och är korkade nog att öppet skryta om det på Facebook så kan de räkna med at riksdagens säkerhetsfolk plus biffiga poliser är redo och tar emot dem.
När jag läste för ett tag sen tyckte jag det stod att dom skulle slå sig ned där och sitta hela dagen. Nu kunde jag inte hitta det i all den röriga faceboktråden så dom kanske har ändrat sig? I vilket fall är namninsamlingen i full gång vilket är säkert.
Citera
2017-08-28, 22:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Polisen kommer inte göra ett skit som vanlig, någon man klarade av lösa i Ådalen 1931, klara man inte av lösa i Stockholm 2017. Sjukt! Har man ens vattenkanoner och gummikulor i beredskap? Har ens polisen utrustning för att använda napalm emot dem?

Om man vore lita smarta så skulle man passar på att gripa skäggbarnen och samla ihop dem i ett interneringsläger, när det är dags för deportering så behöver man inte lägga så mycket resurser på att leta efter dem.

Helst hemliga interneringsläger där de får lära sig moralen och etiken i här och givetvis svenska.
Citera
2017-08-28, 22:25
Medlem
https://www.svd.se/advokat-jag-skams-over-vad-sverige-nu-gor

Citat:
Den här artikeln handlar om de konkreta konsekvenserna av att skriva upp ett barn i ålder, och den tvivelaktiga myndighetsutövningen som orsakar ålders*uppskrivningen. Detta är svenska myndigheters födelsedagspresent till flyktingbarn på den 18-årsdag vi själva skapat, skriver advokat Emilie Hillert.

kommentar av #Vistårinteut:are :

Jag tänker på alla de skadestånd som den svenska staten kommer att avkrävas på efter alla dessa myndighetsövergrepp som de ensamkommande utsätts för i denna stund. Det är inte försvarbart ur någon synvinkel. Låt afghanerna stanna! De flesta är välintegrerade och har lärt sig språket snabbt. De är redan en enorm tillgång i vårt samhälle. Och detta trots att de flesta bara har varit i Sverige i ett par år!

Fy fan skadestånd ???? Räcker inte alla miljarder som dessa små djävlar har kostat oss ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in