Citat:
Ursprungligen postat av
enfindam
Andevärlden existerar på sina egna villkor och låter sig inte testas för att bevisa dess existens.
En helt seriös fråga: Har du multipla personligheter eller har du någon form av sjukdom som kraftigt försämrat ditt minne?
Eller är du bara ett otroligt korkat troll?
Det kanske låter aningen hårt, men jag ser ingen annan förklaring.
1. Du upprepar samma nonsens in i det oändliga, trots att det hundratals gånger av tiotals personer, tydligt har påvisats för dig att du har fel. Förstår du inte det som skrivs eller ignorerar du det bara?
2. Du presenterar dina föreställningar om spöken och mediala förmågor som en objektiv sanning.
När någon efterlyser vetenskapliga belägg för dina påståenden så presenterar du om och om igen anekdoter. När detta sedan påpekas för dig säger du att det inte går att få fram evidens för det du påstår (trots att du alltså presenterar påståendena som objektiva sanningar). Sedan påstår du helt plötsligt att de som säger emot dig hindrar forskningen kring detta, trots att du nyss påstått att vetenskapliga belägg inte går att få fram, vilket ju gör forskningen helt meningslös.
Och så börjar du om från början igen, hela jävla tiden. Oerhört frustrerande att diskutera med en sådan "debattör".
Så om du nu behagar läsa det jag skrivit, kanske du förstår varför jag undrar om du har en allvarlig mental störning?
Annars är det hela mycket enkelt: Medge att det bara rör sig om subjektiv tro som saknar belägg och att det därför inte rör sig om några objektiva sanningar. Som de allra flesta andra troende klarar av.
Jag presenterar för övrigt gärna belägg för mina påståenden om din ohederliga debattstil, om du vill. Det är bara att fråga, det blir inga logiska felslut och anekdoter om du ber mig om bevis.