2017-08-28, 12:13
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Rykten jag har hört var läkarna helt oskyldiga.
Chefen för rättsläkarstationen Milan Valverius sa att det är omöjligt dom styckat Da Costa på stationen.
Fallet Da Costa finns det inte lika mycket bevis som fallet med Psykopaten Madsen.
Hittade man inte fingervatryck på plastpåsen som Da Costas likdelar låg i? Detta tillhörde väl inte någon av läkarna heller.Har för mig det var så om jag nu inte minns fel.

Läkarna var förmodligen lika oskyldiga som Christer Petterson.

Som jag minns fanns inte ett enda bindande bevis, vilket det gör här.
Håller med dig om C.P.
Citera
2017-08-28, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDonovan
Kan det gå att fastställa en trolig dödsorsak utan alla kroppsdelar?

T.ex. att de hittar spår av skallben och hjärnsubstans på ett verktyg, och att han inte berättat om detta.

Följdfråga... om det går... är det då helt omöjligt att kriminalteknikerna skulle kunna hitta detta ombord på ubåten trots att den varit helt vattenfylld?

Låt säga att det inte går att fastställa dödsorsaken, polisen lyckas inte fastställa något motiv, mordvapen och andra bevis saknas osv. I så fall blir det väl väldigt svårt att döma endast utifrån vad vi tycker en normal människa borde ha gjort ifall det var en olycka ombord?

Obducenten som intervjuades i morgon-TV sa att det inte går att fastställa dödsorsak om man inte har alla kroppdelarna på plats. Åtminstone huvudet och halsen vill hon ha.

Sen svarade hon även på en direkt fråga ifall det går att fastställa dödsorsaken utan att ha kroppen. Något förvånad svarade hon "nej" på den frågan ;-)
Citera
2017-08-28, 12:14
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Rykten jag har hört var läkarna helt oskyldiga.
Chefen för rättsläkarstationen Milan Valverius sa att det är omöjligt dom styckat Da Costa på stationen.
Fallet Da Costa finns det inte lika mycket bevis som fallet med Psykopaten Madsen.
Hittade man inte fingervatryck på plastpåsen som Da Costas likdelar låg i? Detta tillhörde väl inte någon av läkarna heller.Har för mig det var så om jag nu inte minns fel.

Läkarna var förmodligen lika oskyldiga som Christer Petterson.

Det fanns en handuk med bla da Costas hårstrån och spår av någon annan som inte matchade läkarnas. Har för mig att handduken också slarvades bort sedan.
Citera
2017-08-28, 12:15
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Nej jag tycker inte det men många andra verkar tycka det som tror på Psykopatens försök att få oss att tro på en olycka.

Med andra ord, eftersom du skrev som du skrev; en normal funtad människa hade ringt och anmält om det vore en olycka, men PM verkar inte vara normal och kan då ha skitit i att anmäla en sådan olycka. Men samtidigt anser du att så skulle han aldrig ha gjort. Hur ska du ha det?
Citera
2017-08-28, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Så tänker du och jag, men så behöver ju inte HAN tänka. Han är rådkraftig och risktagande, och van att förlita sig på sig själv.

Han skulle aldrig sänka sitt livsverk för en olyckas skull utan något mycket mer allvarligt än så och vad skulle det kunna vara må tro??"
Citera
2017-08-28, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Med andra ord, eftersom du skrev som du skrev; en normal funtad människa hade ringt och anmält om det vore en olycka, men PM verkar inte vara normal och kan då ha skitit i att anmäla en sådan olycka. Men samtidigt anser du att så skulle han aldrig ha gjort. Hur ska du ha det?

Jag menar inte att Madsen är utvecklingsstörd han är psykopat men kan självklart skilja på rätt och fel och hur hans handlande får konsekvenser.
Citera
2017-08-28, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Han kanske inte reagerade alls om det var så att umgänget upphörde när reportaget var färdigt och om han blev besviken efteråt när det publicerades om han tyckte något felvinklades eller förstorades är det inte säkert att han tog kontakt med aktuell journalist utan svalt förtreten och tänkt att han inte ska prata med just den journalisten mer men måhända blivit mer misstänksam?
Journalisten som skrev boken om honom uttryckte ju att de umgicks mycket under arbetet med boken blev goda vänner under tiden han jobbade med boken, men umgicks de därefter, när boken var klar och publicerad?
Journalister kanske inte har samma referensram till "goda vänner" som vare sig folk i allmänhet eller Peter Madsen?

Men låter det inte konstigt att det varje gång (!) blev konflikter med journalister? Hur kan det komma sig att dessa journalister inte kontaktade sina kollegor inför en intervju för att höra sig för vilka samtalsämnen som skulle undvikas? Man har sagt att KW var en så bra människokännare att hon minsann inte skulle göra Madsen upprörd under vattnet. Men är ALLA andra journalister så pass mycket sämre än KW, eftersom ingen av dem hade lyckats intervjua Madsen utan att göra honom upprörd?

OM man dessutom VET att ALLA andra journalister innan en har hamnat i en konflikt med den intervjuade, hur kan det komma sig att man bestämmer sig för en ubåtstur ensam med denna människa som inte lyckas hålla sams med någon?
Citera
2017-08-28, 12:22
Medlem
Citat:
Han skulle aldrig sänka sitt livsverk för en olyckas skull utan något mycket mer allvarligt än så och vad skulle det kunna vara må tro??"

Tja...en styckad kropp. Det är ganska allvarligt. Gissning är att han hoppades på att göra sig av med spår genom att sänka den.
Citera
2017-08-28, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Samtidigt kan man ju fråga sig (dig) varför KW skulle ha varit "viktig" för PM?

En journalist bland många andra. Dessutom tycks inte Madsen ha tyckts fästa sig särskilt på människor. Eventuellt frun som han "älskade" - vad det än nu betyder för honom.

KW var viktig för sina släktingar och sina kompisar. Inte för dem han intervjuade.
jag menar mer att Pm såg henne som vilket objekt som helst och han behandlande henne därefter. Inte som ett levande väsen. De flesta människor skiljer på levande och döda "ting". Styckningen visar det.
Senast redigerad av Mint100 2017-08-28 kl. 12:29.
Citera
2017-08-28, 12:26
Medlem
Citat:

Fast han hade ju sänkt redan innan en annan ubåt. Han kanske var osams med sina kompisar och detta kanske var hans sätt att visa långfingret åt hela gänget och samtidigt demonstrera att det var han och ingen annan som bestämde.
Citera
2017-08-28, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Som jag minns fanns inte ett enda bindande bevis, vilket det gör här.
Håller med dig om C.P.

Kan ha fel är inte säker på om det var Da Costa fallet man fann fingeravtryck på säcken.Har för mig likdelarna låg i en plastsäck.
Citera
2017-08-28, 12:31
Avslutad
Citat:
Jag menar inte att Madsen är utvecklingsstörd han är psykopat men kan självklart skilja på rätt och fel och hur hans handlande får konsekvenser.
VA ??? påstår DU att du förstår rätt och fel, och att DU inte tror PM är psykopat eller utvecklingsstörd eller hur menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in