2017-08-28, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Nu talar vi om fallet Madsen där dom är ensamma på en ubåt.
Jag menar det är Mord för en norma person hade ringt efter hjälp om det vore en olycka.
Knappt nån skulle jag vilja säga skulle stycka kroppen allra minst om en olycka först har ägt rum.
Även om man vore kapabel till att stycka så skulle man inte göra det alltså utsätta sig bli misstänkt för mord.Sen varför överhuvudtaget stycka någon när en olycka har skett?

Det är Mord och ingen olycka sen får ju ni andra tycka vad ni vill eller gå på psykopatens skitsnack.

Du kanske menar att du personligen inte tror på en olycka ombord utan lutar dig mot ett mord.

Vilket ju inte är samma sak som att en styckning automatiskt skulle föregås av ett mord.

Bäst att hålla begreppen isär så att vi vet vad vi pratar om.
Citera
2017-08-28, 11:32
Medlem
Alltså det är väl ändå mkt som tyder på att mordet KAN ha varit planerat ändå?

Jag tänker såhär;
- Om morden på japanskan, kvinnan på caféet och Emilie Mang är hans verk.
- Han är psykopat och narcissist som tror sig stå över gemene man och polisen och därför kan göra i princip vad som helst och komma undan med det.
- Han har en "kvinnlig" skyltdocka invirad i kedjor hängandes i taket i sin hangar.
- Han är helt såld på vattentanken där strippan simmat i.
- Enligt vittnena i båten som mötte ubåten till havs vid 19.55 så försökte PM imponera på KW. Han var tänd på henne.
- Han har misslyckats med raketprojektet och vill inte visas till åtlöje när det kommer fram att hans rivaler lyckats?
- Han har nämnt i sin biografi att han vill hamna mitt i ett "kriminaldrama".

Det var någon annan i tråden som skrev ngt intressant. PM lever på kickar. I 15-20-års åldern mördar han japanskan och kvinnan på caféet. Därefter blir det tekniken som tar över och han styrs av publicitet och känslan att han är bäst på det han kan. Sen blir han ovänn med massa folk och sponsorer drar sig kanske ut? Då blir han kanske mer destruktiv i sin sexuellallitet vilket i sin tur drar tillbaka honom till att begå sexuella (sadist?) mord?

Vad som dock gör att jag tvivlar på detta spår är att upplösningen är så sjukt kasst. Om han hade planerat mordet och styckningen sen innan så borde han kommit på ett bättre alibi. Inte att han lämnat av KW i land och ubåten fått tekniska problem och sjunkit.

Å andra sidan så är han ju psykopat, narcissist och tror sig stå över polis och rättsväsende. Han tror sig kunna komma undan med i princip vad som helst.

Vad tänker ni kring detta?
Citera
2017-08-28, 11:33
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Nu talar vi om fallet Madsen där dom är ensamma på en ubåt.
Jag menar det är Mord för en norma person hade ringt efter hjälp om det vore en olycka.
Knappt nån skulle jag vilja säga skulle stycka kroppen allra minst om en olycka först har ägt rum.
Även om man vore kapabel till att stycka så skulle man inte göra det alltså utsätta sig bli misstänkt för mord.Sen varför överhuvudtaget stycka någon när en olycka har skett?

Det är Mord och ingen olycka sen får ju ni andra tycka vad ni vill eller gå på psykopatens skitsnack.

Faktum kvarstår: att påstå att en styckning är likställt med mord är en lögn. Förmodligen även i detta fall då det med största sannolikhet var så att KW redan var död när PM utförde styckningen. Men det är klart; säkra kan ingen av oss vara.
Citera
Avslutad
Vad sa GW om slumpen?
En styckmördad kvinna i Öresund, och en styckmördare på fri fot.
Hur många styckmördare finns det?
Citera
Medlem
PhDSalanders avatar
Rubrik från Bt.dk: Såhär kommer polisen att lösa ubåtsmysteriet: Ett särskilt ställe i ubåten är högst intressant

Någon som har konto till deras plusartikel och kan/vill lägga upp en del av den?

http://www.bt.dk/krimi/saadan-vil-politiet-loese-ubaads-mysteriet-et-bestemt-sted-i-ubaaden-er-saerlig
Citera
2017-08-28, 11:34
Medlem
Citat:
Nej säger jag det kan inte ha varit en olycka.
Man beter sig inte som Madsen har gjort om det vore en olycka.

Psykopaten har klarat sig bra, har fått vissa att tro på hans story om o,ycka det är så psykopater arbetar.

Fast just Madsen har ju även tidigare betett sig på ett sätt som ingen normalfuntad människa gör.

Och grejen med honom är väl just den att han inte är som vi andra är. Han försvarade sina projekt in i sista andetagen.
Citera
2017-08-28, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Du kanske menar att du personligen inte tror på en olycka ombord utan lutar dig mot ett mord.

Vilket ju inte är samma sak som att en styckning automatiskt skulle föregås av ett mord.

Bäst att hålla begreppen isär så att vi vet vad vi pratar om.

Jag tror på mord och styckning för att bli av med bevis plus att han är sjuk och gillar stycka.
Eller jag vet att det är Mord skulle jag nästan vilja säga.
Citera
2017-08-28, 11:35
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det kan ju ha varit en olycka. Men även "bara" en olycka ombord på Nautilus - och dessutom inte med en besättningsman utan med en utomstående journalist, ung kvinna dessutom - skulle ha gjort så stor skada för M, att han bestämde sig för att röja undan spåren och hoppas att han skulle komma undan helt och hållet.
Jag tror faktiskt det skulle kunna vara så enkelt. Sen verkar han inte vara den brightaste analytikern som gör att det går åt pipsvängen i slutändan.
Jag tror att det är första gången han varit i en besvärande situation med en död kropp, och inte att han skulle vara en raffinerad lustmördare? Jag tror inte han har intellektet att han skulle kommit undan med det.
Citera
2017-08-28, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men vad är det med dig? Det är väl inte du som bestämmer vad som får skrivas här? Du kan ju bara hoppa över dom inlägg som inte intresserar dig.
Självklart, men detta är ett diskussionsforum och "på förekommen anledning" behöver trådar likt denna även diskutera metoder. Framförallt behöver ju exempelvis moderatorerna ha en uppfattning om när en "teori" hör hemma i "konspirationer och alternativa teorier" snarare än här. Här bör ju verkligheten diskuteras och mord/olycksfallet bör diskuteras utefter vad som är känt, inte vad som faller folk in. Tycker du själv att vissa (inte du, men inga namn nämnda) skribenter bara är ute efter reaktioner på helt inkoherenta scenarier? Och att sagda skribenter inte bryr sig om sina egna idéer, tänker inte klart uppenbart trasiga idéer och tycker det är viktigare att komma med nytt hittepå i stället för att stöta och blöta idéer som tål kritik?
Citera
2017-08-28, 11:38
Medlem
Fallet är solklart. Man styckar inte någon som fallit offer för olycka. Få människor klarar det.
Citera
2017-08-28, 11:40
Medlem
JohnDonovans avatar
Kan det gå att fastställa en trolig dödsorsak utan alla kroppsdelar?

T.ex. att de hittar spår av skallben och hjärnsubstans på ett verktyg, och att han inte berättat om detta.

Följdfråga... om det går... är det då helt omöjligt att kriminalteknikerna skulle kunna hitta detta ombord på ubåten trots att den varit helt vattenfylld?

Låt säga att det inte går att fastställa dödsorsaken, polisen lyckas inte fastställa något motiv, mordvapen och andra bevis saknas osv. I så fall blir det väl väldigt svårt att döma endast utifrån vad vi tycker en normal människa borde ha gjort ifall det var en olycka ombord?
Citera
2017-08-28, 11:41
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Nej säger jag det kan inte ha varit en olycka.
Man beter sig inte som Madsen har gjort om det vore en olycka.

Psykopaten har klarat sig bra, har fått vissa att tro på hans story om olycka det är så psykopater arbetar.

Även före allt vart kännt var det folk som trodde på Psykopaten att han släppt av Wall.
Men jag och Leif Gw Persson visste på en gång att han dumpat henne i havet.
Madsen ljög återigen när han sa begravde kroppen i havet, han bara råkade utelämna likdelarna som han styckat.

Vi får nog vänta med att diskutera detta, tills vi vet vilken typ av olycka M hävdar att det var. Och om det går att belägga från vad som är kvar av liket. Om det är så att hon fastnat i roterande maskindelar t.ex., så är han som a) befälhavare och b) ägare till farkosten i högsta grad ansvarig. Var han dessutom belagd med förbud att ta med sig utomstående passagerare i ubåten, så skulle följderna bli ännu värre om han gjorde det ändå och en dödsolycka hände.

Ett annat scenario: han kanske tvärbromsade/gjorde en tvär gir i onödan, så att hon föll och slog huvudet i något hårt. (Jag vet i och för sig inte hur tvärt en ubåt kan röra sig, men på ytan i alla fall lär den väl kunna knycka till så att någon ramlar.) Hon kan också ha befunnit sig ovanpå skrovet, ramlat i och när han fiskade upp henne och försökt konstgjord andning så var det för sent. Hon var drunknad.

Ytterligare ett scenario som kanske kan gå som olycka: han vill gå ner i undervattensläge, hon vill inte, han går ner ändå, hon får cellskräck och blir hysterisk och försöker öppna luckan eller komma åt spakarna, han blir tvungen att slå till henne för att hon inte ska orsaka en olycka. När han sett till att båten är stabil tittar han till henne, och då är hon död...

Men om hon bara ramlade i stegen och föll så olyckligt att hon dog, så hade det varit smartare att ringa på hjälp. För ramla i en stege kan man ju göra utan att det behöver vara något fel på stegen, sådana olyckor sker ibland helt enkelt.
Senast redigerad av Merwinna 2017-08-28 kl. 11:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in