Citat:
Ursprungligen postat av
oelek
Nej säger jag det kan inte ha varit en olycka.
Man beter sig inte som Madsen har gjort om det vore en olycka.
Psykopaten har klarat sig bra, har fått vissa att tro på hans story om olycka det är så psykopater arbetar.
Även före allt vart kännt var det folk som trodde på Psykopaten att han släppt av Wall.
Men jag och Leif Gw Persson visste på en gång att han dumpat henne i havet.
Madsen ljög återigen när han sa begravde kroppen i havet, han bara råkade utelämna likdelarna som han styckat.
Vi får nog vänta med att diskutera detta, tills vi vet vilken typ av olycka M hävdar att det var. Och om det går att belägga från vad som är kvar av liket. Om det är så att hon fastnat i roterande maskindelar t.ex., så är han som a) befälhavare och b) ägare till farkosten i högsta grad ansvarig. Var han dessutom belagd med förbud att ta med sig utomstående passagerare i ubåten, så skulle följderna bli ännu värre om han gjorde det ändå och en dödsolycka hände.
Ett annat scenario: han kanske tvärbromsade/gjorde en tvär gir i onödan, så att hon föll och slog huvudet i något hårt. (Jag vet i och för sig inte hur tvärt en ubåt kan röra sig, men på ytan i alla fall lär den väl kunna knycka till så att någon ramlar.) Hon kan också ha befunnit sig ovanpå skrovet, ramlat i och när han fiskade upp henne och försökt konstgjord andning så var det för sent. Hon var drunknad.
Ytterligare ett scenario som kanske kan gå som olycka: han vill gå ner i undervattensläge, hon vill inte, han går ner ändå, hon får cellskräck och blir hysterisk och försöker öppna luckan eller komma åt spakarna, han blir tvungen att slå till henne för att hon inte ska orsaka en olycka. När han sett till att båten är stabil tittar han till henne, och då är hon död...
Men om hon bara ramlade i stegen och föll så olyckligt att hon dog, så hade det varit smartare att ringa på hjälp. För ramla i en stege kan man ju göra utan att det behöver vara något fel på stegen, sådana olyckor sker ibland helt enkelt.