2017-08-27, 23:07
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nä, så man förstår vad det betyder.
Tittade (fast jag vet att det är meningslöst, men hoppas ändå...) i NA och MPS, men inget där.
Patriks mamma har tackat för dagens sök.

Vet Du varför det söktes vid Speedwaybanan?
Det har väl inte uppkommit nya tips om presumtiva Patrik i Örebro?
De tidiga observationer som gjordes i Örebro avskrevs ju, som "icke trovärdiga!".
"NA" - menar Du Nerikes Allehanda eller betyder det någonting annat i det här sammanhanget?
Senast redigerad av NinaBe 2017-08-27 kl. 23:11.
Citera
2017-08-27, 23:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Vet Du varför det söktes vid Speedwaybanan?
Det har väl inte uppkommit nya tips om presumtiva Patrik i Örebro?
De tidiga observationer som gjordes i Örebro avskrevs ju, som "icke trovärdiga!".
"NA" - menar Du Nerikes Allehanda eller betyder det någonting annat i det här sammanhanget?

Örebro? Nu hänger jag inte riktigt med.

Nej , har ingen aning om varför MPS utgick från Speedwaybanan. Men du frågar så jag misstänker att du vet något?

Misstänker dock att det är någon vittnesuppgift som kan ligga bakom. Speedwaybanan ligger ju mellan Hallsberg och Hällabrottet ungefär, så kanske de två vittnesuppgifter vi hört om kan ha haft någon betydelse. Men har ju också fått veta att det är på anhörigas begäran MPS söker och jag har ingen aning om vad de utgår ifrån.

Ja, förlåt. Med NA menar jag Nerikes Allehanda.
Citera
2017-08-27, 23:54
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Jag tänkte mest, att Du verkar vara väl "inbodd" i staden och känner till den så väl, att rykten mer nått Dig än, att Du skulle umgås i ryktesspridarnas "gäng!"

Som jag nämnde tidigare har i alla fall inte jag sett mer exakt var och hur noga Sannahed / Hällabrottet genomsökts.

Det är många, som struntar blankt i vad mediumen säger.
Jag ville bara tydliggöra varifrån ryktet om droghandeln kom.
Sedan dess har den eventuella affären "förbättrats/ försämrats" vartefter.

Det vore intressant, att veta om någonting spännande framkom vid gagens sök!

Jag är inte från Hallsberg (som tur är), bor just nu en bit mer norrut men vart mycket i trakterna till o från då jag har en del släkt i områdena.
Hallsberg har alltid haft riktigt dåligt rykte i Örebro län. Mycket droghandel görs där, mycket bråkiga flyktingar hamnar där. Om ni sett Hallsberg förstår ni med varför dom är bråkiga, finns inte ett skit o göra. Så inte omöjligt med "drogryktena" jag har inte hört något sånt från de jag känner där. Men som flera skrivit, tipsa polisen o be dom söka brunnar i ormhult eller var det nu var
Förövrigt såg jag de första dagarna efter försvinnandet polis med hund söka i hällabrottet så även polisen måste haft tips att gå på där.
Citera
2017-08-27, 23:57
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Örebro? Nu hänger jag inte riktigt med.

Nej , har ingen aning om varför MPS utgick från Speedwaybanan. Men du frågar så jag misstänker att du vet något?

Misstänker dock att det är någon vittnesuppgift som kan ligga bakom. Speedwaybanan ligger ju mellan Hallsberg och Hällabrottet ungefär, så kanske de två vittnesuppgifter vi hört om kan ha haft någon betydelse. Men har ju också fått veta att det är på anhörigas begäran MPS söker och jag har ingen aning om vad de utgår ifrån.

Ja, förlåt. Med NA menar jag Nerikes Allehanda.

Tack!
Det stod, att det skulle sökas i Örebro / Kumla!
Nej då! Jag vet inte vad, som hänt med P, när, var ,hur eller varför.
Jag försöker bara få ihop de olika observationerna.
Ett "rykte" säger ju, att pappan skulle kontakta personer, som eventuellt kan ha sett P, men avfärdades till en början. De skulle plötsligt höras.
Det var ungefär dit jag ville komma i mitt resonemang. OM det var de uppgifterna, som kontrollerades i dagens sök!
Citera
2017-08-28, 00:01
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Jag är inte från Hallsberg (som tur är), bor just nu en bit mer norrut men vart mycket i trakterna till o från då jag har en del släkt i områdena.
Hallsberg har alltid haft riktigt dåligt rykte i Örebro län. Mycket droghandel görs där, mycket bråkiga flyktingar hamnar där. Om ni sett Hallsberg förstår ni med varför dom är bråkiga, finns inte ett skit o göra. Så inte omöjligt med "drogryktena" jag har inte hört något sånt från de jag känner där. Men som flera skrivit, tipsa polisen o be dom söka brunnar i ormhult eller var det nu var
Förövrigt såg jag de första dagarna efter försvinnandet polis med hund söka i hällabrottet så även polisen måste haft tips att gå på där.

Det är mycket möjligt, att det enbart var polisen, som hade sök med hundar.
Jag tog för givet, att poliserna med hund gick med "MPS!" Förlåt om det blev virrigt!
Citera
2017-08-28, 08:22
Medlem
men när folk säger brunnar i Ormhult ,då undrar man ju VILKA brunnar ?
Finns ju ett antal olika sorters brunnar ,eller hur !

Jag tror inte missing peoples drar upp locket på varje vattenbrunn,avloppsbrunn och gödselbrunn i hela Ormhult .....
Senast redigerad av evaveva 2017-08-28 kl. 08:29.
Citera
2017-08-28, 09:17
Medlem
Det jag hörde talas om är ju att P. hade stämt träff med två stycken killar han kände sen tidigare ,men att det kom två till ,äldre personer också ,så 4 stycken mötte upp .

Sen när allt gick snett körde de till ett tillhåll som ligger i Ormhult och slängde ner honom i en gödselbrunn .
Detta tillhåll är någon slags stuga .

Detta är rykten jag läst ,vet ej om de är sanna så detta får bli en spekulation.

Någon som hört detsamma ?
Senast redigerad av evaveva 2017-08-28 kl. 09:19.
Citera
2017-08-28, 09:44
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Det jag hörde talas om är ju att P. hade stämt träff med två stycken killar han kände sen tidigare ,men att det kom två till ,äldre personer också ,så 4 stycken mötte upp .

Sen när allt gick snett körde de till ett tillhåll som ligger i Ormhult och slängde ner honom i en gödselbrunn .

Detta är rykten jag läst ,vet ej om de är sanna så detta får bli en spekulation.

Var har Du läst det och när?
Har Du kontaktat polisen?
ALLA tips är ju välkomna dit!

Du har ju undrat hur någon kan vilja P någonting ont eller lura honom för så gör "man" inte!
Det KAN ju ha varit P, som lurat andra!

Det där med gödselbrunn kom ju ifrån ett medium!
Har Du inte blandat ihop det mesta, som kan blandas ihop???
Senast redigerad av NinaBe 2017-08-28 kl. 10:01.
Citera
2017-08-28, 11:05
Medlem
Citat:

Det där är väl en spekulation rakt igenom..?
Citera
2017-08-28, 11:37
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:

Var har du läst detta, på nätet? Det har väl knappast stått i någon tidning?
Citera
2017-08-28, 12:04
Medlem
zippzons avatar
Citat:

det där var väl vad ett "medium" skrev i HP tråden ?
eller kommer jag ihåg fel
Citera
2017-08-28, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
det där var väl vad ett "medium" skrev i HP tråden ?
eller kommer jag ihåg fel

Gödselbrunnen i, vad-det-nu-hette, var ett medium iaf.

*minnet bra, men väldigt kort*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in