2017-08-27, 19:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snusmoped
Det är väldigt osannolikt att Patrik hålls fången av någon. Att hålla en person gömd, mot personens vilja, kräver resurser i form av en säker plats samt mat och dryck till den tillfångatagna. Om de dessutom håller honom drogad så kräver det ytterligare resurser.

Jag säger inte att ditt scenario är omöjligt, men det är väldigt, väldigt osannolikt.

Ja, lägg till:
Av vilken anledning? Finns inget vettigt motiv till detta. Patrik har väl inga pengar, arv eller liknande. I de fall där man tagit någon tillfånga, har det varit kopplat till en begärd lösensumma. Tre månader, det är inte logiskt att hålla någon i tre månader, för att sedan begära lösensumma....
Citera
2017-08-27, 19:45
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Varför är just Sannahed - Hällabrottet de bästa ställena, att leta på - anser Du?
Är de traktens "ungdomstillhåll?"

Nej det tror jag inte, är nog inte mycket ungdomar som härjar där.
Jag tror inte på ryktena om knarkhandel som gått fel och han ligger i gödselbrunn eller hur det nu var.. Eftersom det finns inget som styrker det.
Jag tror han antingen håller sig borta frivilligt, börjar dock tvivla då det gått rätt lång tid och han borde gett sig tillkänna att han lever åtminstone.
Mtp depression och "psykosen" och det kranföraren sett tror jag han antingen medvetet irrat sig in i skogarna åt sannahed/hällabrottet för att ta sitt liv. Eller pga psykosen irrat sig in förvirrat kanske gömt sig nånstans. Det finns många djupa brott där han kan ha ramlat i eller medvetet hoppat i och försvunnit.
Citera
2017-08-27, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
tror jag han antingen medvetet irrat sig in i skogarna åt sannahed/hällabrottet för att ta sitt liv. Eller pga psykosen irrat sig in förvirrat kanske gömt sig nånstans.

Det är de två alternativen som jag tänker mig också.
Citera
2017-08-27, 20:43
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Jag tror inte på ryktena om knarkhandel som gått fel och han ligger i gödselbrunn eller hur det nu var.. Eftersom det finns inget som styrker det.
Jag tror han antingen håller sig borta frivilligt, börjar dock tvivla då det gått rätt lång tid och han borde gett sig tillkänna att han lever åtminstone.
Mtp depression och "psykosen" och det kranföraren sett tror jag han antingen medvetet irrat sig in i skogarna åt sannahed/hällabrottet för att ta sitt liv. Eller pga psykosen irrat sig in förvirrat kanske gömt sig nånstans. Det finns många djupa brott där han kan ha ramlat i eller medvetet hoppat i och försvunnit.

Finns lille "P" i Hällabrottet borde "MPS" hund fått upp något spår tycker jag!
Det där med droghandel kom från ett medium först och sedan hörde någon ett "hett rykte" om det .
Jag har en känsla av, att stämt träff med en person i Hallsberg - fler än en dök upp och någonting gick väldigt fel.
"Kvinnan på tåget" lånade ut sin mobiltelefon.
Därefter lär "P" ha ringt ifrån SIN mobiltelefon och avslutat med :"puss och kram!"
Han sade till "telefondamen," att de skulle ses i Mjölby och gick av i Hallsberg!
Går det inga "heta rykten" i Hallsberg om "Världens Story?" (Pappan kallade försvinnandet för :"Världens Story!")
Citera
2017-08-27, 20:55
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Finns det någon som helst möjlighet att polis/MPS/FIKK kan ha sökt igenom dessa diken och missat något? Tre meter, det är mycket det. Där kan väl mycket något gömmas.

I början när de sökte var ju grönskan inte så hög, men jag vet att jag sett vissa diken på våren med vassliknande gräs (eller vad det nu är) som inte vissnat ner på samma sätt som annan växtlighet. Samtidigt måste väl bönderna rensa i dikena regelbundet så att sly och busk inte växer upp??

Precis vad jag känt hela tiden. Tror att området där runt bör kollas ordentligt igen
Citera
2017-08-27, 21:09
Medlem
Citat:

Imorgon skulle han börja sin efterlängtade utbildning i Malmö (musikhögskolan ). Den som han tyvärr inte kom in på förra året ,därmed gick han i Falun istället. Han sökte på nytt i Malmö där han verkligen ville studera , och kom in denna höst .
Men nu finns han ju inte tillgänglig .
Snyft !! typiskt . Så är det alltid ,när någon som kämpat ,väl får till det ,så är det alltid något annat som skiter sig ....det gör mig så himla ledsen ...
Citera
2017-08-27, 21:18
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Det där med droghandel kom från ett medium först och sedan hörde någon ett "hett rykte" om det .
Jag har en känsla av, att stämt träff med en person i Hallsberg - fler än en dök upp och någonting gick väldigt fel.
Därefter lär "P" ha ringt ifrån SIN mobiltelefon och avslutat med :"puss och kram!"
Han sade till "telefondamen," att de skulle ses i Mjölby och gick av i Hallsberg!
Går det inga "heta rykten" i Hallsberg om "Världens Story?" (Pappan kallade försvinnandet för :"Världens Story!")

Dom har väl inte sökt så noga? Vet inte hur noggrann en sån hund är men handlar det om 100tals meter eller km och det inte finns ett tydligt spår spelar det nog ingen roll..
Haha vad medium säger och tycker skiter jag fullständigt i så länge dom inte har bevis för något
Jag har inte hört något sånt rykte, dock hänger jag inte med sånt folk heller så kanske inte så konstigt.
Citera
2017-08-27, 21:31
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Dom har väl inte sökt så noga? Vet inte hur noggrann en sån hund är men handlar det om 100tals meter eller km och det inte finns ett tydligt spår spelar det nog ingen roll..
Haha vad medium säger och tycker skiter jag fullständigt i så länge dom inte har bevis för något
Jag har inte hört något sånt rykte, dock hänger jag inte med sånt folk heller så kanske inte så konstigt.

Jag tänkte mest, att Du verkar vara väl "inbodd" i staden och känner till den så väl, att rykten mer nått Dig än, att Du skulle umgås i ryktesspridarnas "gäng!"

Som jag nämnde tidigare har i alla fall inte jag sett mer exakt var och hur noga Sannahed / Hällabrottet genomsökts.

Det är många, som struntar blankt i vad mediumen säger.
Jag ville bara tydliggöra varifrån ryktet om droghandeln kom.
Sedan dess har den eventuella affären "förbättrats/ försämrats" vartefter.

Det vore intressant, att veta om någonting spännande framkom vid gagens sök!
Citera
2017-08-27, 21:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Men var inte spårhunden och sökte först en vecka efter försvinnandet?
Och sökte de ända till Hällabrottet i det skedet?
Hällabrottet är också vad jag förstått ett ganska stort område med många brott. Säkert svårspårat område.
Citera
2017-08-27, 22:06
Medlem
Citat:
Hällabrottet är också vad jag förstått ett ganska stort område med många brott. Säkert svårspårat område.

Jo, men visst dröjde det innan de hade hund med.. Och Hällabrottet hörde man ju talas om långt senare.
Citera
2017-08-27, 22:16
Medlem
NinaBes avatar
Citat:

Jo! Det var visst omkring en vecka efter försvinnandet, som hundarna anlitades.
Dagens sök är avslutat! Utan uppdateringar om fynd eller ledtrådar!
Ingen har heller kommenterat på "MPS!" sida angående söket.
Senast redigerad av NinaBe 2017-08-27 kl. 22:58.
Citera
2017-08-27, 22:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jo! Det var visst omkring en vecka efter försvinnandet, som hundarna anlitades.
Dagens sök är avslutat! Utan uppdateringar om fynd eller ledtrådar!
Ingen har heller kommenterat på "MPS! sida angående söket.

Nä, så man förstår vad det betyder.
Tittade (fast jag vet att det är meningslöst, men hoppas ändå...) i NA och MPS, men inget där.
Patriks mamma har tackat för dagens sök.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in