2017-08-27, 22:49
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
I kyrkans regi.

Ja han skriver det och därför frågar jag om han likställer alla religioner eller vill ha en särställning för vissa? Den frågan är tydligen för svår att svara på för honom.
Citera
2017-08-27, 22:52
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Kan hålla med till viss del om att rösta och söka vård, men trams som religion bör inte ha någon särställning. Det bör betraktas som vilken jävla förening som helst. Att någon vill kunna gå till kyrkan ostört är inte ett dugg mer värt än att någon annan vill spela fotboll ostört.

Det är dock inte helt oproblematiskt ändå. Säg att polisen inte får gripa någon på ett sjukhus. Får de vänta utanför sjukhuset?

Det är ett problem hur man ska göra med resan till och från platsen det bör möjligtvis vara så att man kan bli gripen på vägen dit eftersom det är omöjligt att veta var folk är påväg däremot bör inte polisen få ha span eller liknande utanför byggnaden eftersom att det skulle medföra samma problematik som när de griper personen t.ex inne på sjukhuset.
Citera
2017-08-27, 22:54
Medlem
Returpappers avatar
Kyrkan är ett tillhåll för sexuellt perversa som ger sig på barn. Rent vetenskapligt kan se gudstro som en lätt sinnessjukdom. I religionens namn har det begåtts många brott och nu börjar de igen lite småskaligt men snart kommer ateister som inte tro på invandring att sättas i stupstocken utanför kyrkan och senare att avrättas av de muslimska samarbetsmännen.
Citera
2017-08-27, 22:57
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ser att du fortsätter vägra svara på detta:

Om du läst inlägget som du citerat så hade också haft svar på din fråga.

Platserna ska endast vara fredade för de personer som utövar sina mänskliga rättigheter på platsen.

Platserna ska inte vara fredade för den som åker till platsen för att begå brott mot andra individer såsom t.ex halvshugga personer med svärd som du skrev.
Citera
2017-08-27, 22:58
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Det är ett problem hur man ska göra med resan till och från platsen det bör möjligtvis vara så att man kan bli gripen på vägen dit eftersom det är omöjligt att veta var folk är påväg däremot bör inte polisen få ha span eller liknande utanför byggnaden eftersom att det skulle medföra samma problematik som när de griper personen t.ex inne på sjukhuset.

Man ska hämta mördare, våldsmän, tjuvar, smitare, överallt i alla sorts byggnader.
Citera
2017-08-27, 23:01
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Återigen, du förespråkar en särlagstiftning för svenska kyrkan och då undrar jag om du inte vill att alla religioner ska vara likställda i Sverige. Detta är inte att fly undan något men du flyr undan eftersom du inte vågar svara på frågan. Det är inte speciellt svårt att svara, vill du att alla religioner ska vara likställda enligt svensk lag eller inte?

Det går betydligt snabbare och enklare att svara på detta än att fly undan hela tiden som du gör.
Det borde framgå av mina inlägg vad som gäller.
Citera
2017-08-27, 23:01
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Om du läst inlägget som du citerat så hade också haft svar på din fråga.

Platserna ska endast vara fredade för de personer som utövar sina mänskliga rättigheter på platsen.

Platserna ska inte vara fredade för den som åker till platsen för att begå brott mot andra individer såsom t.ex halvshugga personer med svärd som du skrev.

Nej du har konsekvent vägrat att svara och det skulle varit mycket enklare för att ge ett svar än att fly undan i inlägg efter inlägg som en liten fegis.

Jag har heller inte skrivit något om att halvshugga personer, du har uppenbarligen varken koll på vad jag eller du själv skriver.

Hur svårt kan det vara att ge ett rakt svar på frågan om alla religioner ska vara likställda enligt svensk lag? Ja eller nej, det hade varit mycket enklare än att fly på det här sättet och visa att du är en ynkrygg i debatten som inte vågar stå för dina åsikter.
Citera
2017-08-27, 23:02
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Det borde framgå av mina inlägg vad som gäller.

Ja eller nej är för svårt för dig?
Citera
2017-08-27, 23:02
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Givetvis måste det till en bedömning för att avgöra hur stor polisinsats som behövs, hur bråttom det är, vad som ska proriteras etc..

Kyrkan är väl inte fredade från detta ?

Jaha?

Sluta fåna dig.

Bibeln?

Nej?

Du råkade glömma att besvara mitt inlägg - skall moskéer också vara fredade mot polisingripanden även om man vet att där förekommer samhällsomstörtande propaganda och även positiva tillmälen kring terrorism?
Citera
2017-08-27, 23:04
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Du råkade glömma att besvara mitt inlägg - skall moskéer också vara fredade mot polisingripanden även om man vet att där förekommer samhällsomstörtande propaganda och även positiva tillmälen kring terrorism?
Du hittar svaret i mina inlägg.
Citera
2017-08-27, 23:05
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du hittar svaret i mina inlägg.

Ynkrygg, ja eller nej hade varit ett kortare svar men du vågar inte stå för dina åsikter.
Citera
2017-08-27, 23:06
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParkLane66
Du har inte aning om vad dom mänskliga rättigheterna är. Du har en tolkning som inte överenstämmer med vare sig Sveriges lag ellel FNs skrivning. Det står inte ett skit om fredade zoner eller liknade. Rättigheten är att fritt utöva sin religion
Utdrag från rättigheten:
Denna rätt innefattar frihet att byta religion och trosuppfattning och att ensam eller i gemenskap med andra, offentligt eller enskilt utöva sin religion eller trosuppfattning genom undervisning, andaktsutövning, gudstjänst och religiösa sedvänjor. Dessa rättigheter återfinns även i artikel 18 i FN:s konvention om medborgerliga och politiska rättigheter samt artikel 9 i den europeiska konventionen angående skydd för de mänskliga rättigheterna och grundläggande friheterna (Europakonventionen om mänskliga rättigheter).
http://www.manskligarattigheter.se/sv/de-manskliga-rattigheterna/vilka-rattigheter-finns-det/tanke-och-religionsfrihet

Så inga rättigheter är kränkta.

Jag har aldrig skrivet att de mänskliga rättigheter säger att det ska finnas fredade zoner.

Däremot har jag sagt att FN mänskliga rättigheter deklarerar att var och en har rätt att delta i allmäna demokratiska val, envar har rätt till hälsa och vård och envar har rätt till religionsfrihet och att denna rättighet också innefattar utövande av religion och att t.ex delta i Gudstjänst.

Om polis och andra myndigheter har rätt utöva myndighetsutövning på dessa platser vallokaler, sjukhus och religösa platser så innebär det att folk inte vågar gå dit vilket i sin tur innebär att de indirekt hindras att utnyttja sina mänskliga rättigheter.

Hoppas du förstår nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in