2017-08-27, 22:30
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Det är du som flyr frågan tråden handlar om eftersom ditt svar på:

är:

Jag flyr ingen fråga utan jag ställer en fråga till dig för att se om du vill ha en särlagstiftning för just den svenska kyrkan eller om alla religioner ska behandlas lika, vågar du verkligen inte besvara de frågorna jag ställt dig? Vad är du rädd för?

Du vill väl inte en särställning för just svenska kyrkan, alla religioner bör väl ha samma ställning i Sverige, tycker du inte det? Det här borde du våga svara på och inte fly undan med att säga att jag inte ska fåna mig.

Om Du anser att alla religioner ska behandlas lika och att illegala migranter som är ute och campar med en präst inte ska kunna lagföras då måste väl samma sak gälla om det finns en imam bland dem?

Vågar du inte svara på detta?
Citera
2017-08-27, 22:36
Medlem
anna_83s avatar
Vilket parti ska man rösta på i Kyrkovalet, om man tycker att det var rätt agerat av polisen?

Jag vill att kyrkan aktivt ska syssla med angiveri av illegala invandrare som gömmer sig i deras lokaler. Allt annat är befängt.
Citera
2017-08-27, 22:38
Medlem
Kyrkan är en helig plats. Det är förkastligt av polisen att genomföra såna här operationer.
Citera
2017-08-27, 22:38
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Nej, men när Svenska kyrkan är arrangör är det kyrklig verksamhet och då ska hänsyn tas till det. Hur mycket och hur vitt detta hänsynstagnde ska sträcka sig får avgöras från fall till fall. där det avgörande bör vara brottets svårighetsgrad och huruvida den/de eftersökta kan utgöra omedelbar för sig själv eller andra. Att efter utvisningsbeslut vistas i landet anser JAG vara ett lindrigt brott.

Nej, det ska det inte. Svensk lag gäller i Sverige. Inga undantag.

Vill du ha särlagstiftning kan du boka en biljett på samma plan som de illegala flyktingarna du skyddar. Du skiter väl i var du bor? Du är ju Guds barn.
Citera
2017-08-27, 22:40
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Kyrkan är en helig plats. Det är förkastligt av polisen att genomföra såna här operationer.

Du vet att det var ett vandrarhem va, de var ute och campade.
Citera
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brutus01
Ok, så polisen ska höra med dig vad du tycker om hur allvarligt brottet är innan tillslag?

Nu är det ett brott som har fängelse i straffskalan men det är kanske inte så allvarligt? Det är faktiskt straffbart att underlätta för människor att uppehålla sig illegalt i landet så den eller de som hjälper dessa borde också straffas.

Fängelse upp till ett år, inte jätteallvarligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag flyr ingen fråga utan jag ställer en fråga till dig för att se om du vill ha en särlagstiftning för just den svenska kyrkan eller om alla religioner ska behandlas lika, vågar du verkligen inte besvara de frågorna jag ställt dig? Vad är du rädd för?

[i][indent]Du vill väl inte en särställning för just svenska kyrkan, alla religioner bör väl ha samma ställning i Sverige, tycker du inte det? Det här borde du våga svara på och inte fly undan med att säga att jag inte ska fåna mig.

Om Du anser att alla religioner ska behandlas lika och att illegala migranter som är ute och campar med en präst inte ska kunna lagföras då måste väl samma sak gälla om det finns en imam bland dem?

Vågar du inte svara på detta?

Du flyr frågan och trådens ämne genom att ställa en för tråden helt irrelevant fråga, gissningvis för att du inte har några argument att anföra. Du tycker säkert att du är smart som ställer den men det har istället motsatt effekt.
Citera
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Kyrka eller andra religiösa byggnader i vid bemärkelse, sjukhus är två exempel. Finns liksom ingen anledning för poliser att storma in på en begravning till exempel, särskilt inte om det handlar om ganska ringa brott.

I detta fall var det ett läger anordnat av kyrkan vilket faller under kyrka.

Lagen medger inga undantag men du kanske inte bryr dig om den? Börjar man ge ett lillfinger äter de snart upp armen. Det har varit så genom hela invandringshistorien i minst 50 år.

Vi ska inte ge ett lillfinger till vänsterliberala asylaktivister. Vi ska ha lagar som stoppar även den sortens folk och finkar dem för domstolstrots.
Citera
2017-08-27, 22:41
Bannlyst
Polisen har inte gjort något fel . Polisen får gå vart än vill i Sverige förutom på utländska ambassadörer. Det är ändå kriminella element som polisen jagar, att vistas i Sverige illegalt är olaglig, därav skall det jagas. Det är bra att polisen gå även där Kyrkan har sin verksamhet, på så sätt markera för dessa kriminella element att de inte finns någon säkert plats för dem.
Citera
2017-08-27, 22:43
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback

Kyrkan är en plats för människor som inte vill skaffa sig ett riktigt arbete. Nu var det dock inte i kyrkan man befann sig. Men men.. låt oss snacka allvar. Året är 2017 och ni tycker fortfarande att det är försvarbart att försörja er som kvacksalvare? Det funkar inte att gömma sig längre. Ni är lika trovärdiga som muslimerna och gemene spåkärring.

Givetvis ska ingen hänsyn tas till er eller er jävla vänsterflumkyrka. Ni förstör Sverige och verkligheten för alla oss som faktiskt uträttar något om dagarna. Skaffa er ett jobb istället och BIDRA till den välfärden ni så gärna vill ge bort till höger och vänster. Just nu är det inte er syltburk att stoppa fingrarna i! Ni har er jävla kollekt. Håll er till den!
Senast redigerad av rootbit 2017-08-27 kl. 22:50.
Citera
2017-08-27, 22:44
Medlem
Returpappers avatar
Ska kyrkans gangstergäng fritt få härja och åsidosätta lagen måste vi släppa lös motståndsrörelsens folk också att fritt få puckla på aktivisterna.
Citera
2017-08-27, 22:44
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Fängelse upp till ett år, inte jätteallvarligt.

Du flyr frågan och trådens ämne genom att ställa en för tråden helt irrelevant fråga, gissningvis för att du inte har några argument att anföra. Du tycker säkert att du är smart som ställer den men det har istället motsatt effekt.

Återigen, du förespråkar en särlagstiftning för svenska kyrkan och då undrar jag om du inte vill att alla religioner ska vara likställda i Sverige. Detta är inte att fly undan något men du flyr undan eftersom du inte vågar svara på frågan. Det är inte speciellt svårt att svara, vill du att alla religioner ska vara likställda enligt svensk lag eller inte?

Det går betydligt snabbare och enklare att svara på detta än att fly undan hela tiden som du gör.
Citera
2017-08-27, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du vet att det var ett vandrarhem va, de var ute och campade.

I kyrkans regi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in