2017-08-27, 23:08
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Jag har aldrig skrivet att de mänskliga rättigheter säger att det ska finnas fredade zoner.

Däremot har jag sagt att FN mänskliga rättigheter deklarerar att var och en har rätt att delta i allmäna demokratiska val, envar har rätt till hälsa och vård och envar har rätt till religionsfrihet och att denna rättighet också innefattar utövande av religion och att t.ex delta i Gudstjänst.

Om polis och andra myndigheter har rätt utöva myndighetsutövning på dessa platser vallokaler, sjukhus och religösa platser så innebär det att folk inte vågar gå dit vilket i sin tur innebär att de indirekt hindras att utnyttja sina mänskliga rättigheter.

Hoppas du förstår nu.

Men va fint. En kriminell som blir skottskadad ska kunna åka till ett sjukhus och bli behandlad och sedan åka iväg utan att polisen får ingripa.

Ett gäng illegala migranter ska kunna säga att en av oss är en imam och vi är nu ute och campar så ni får inte ingripa mot oss nu.
Citera
2017-08-27, 23:08
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Låt mig se, en sammankomst för "papperslösa flyktingar" låter ju typ som det bästa stället för en inre gränskontroll i hela universum.

På inget sätt hotar det religionsfriheten att genomföra kontrollen heller, friheten att fritt utöva ens religion innebär på inget sätt en frihet från att straffas eller omhändertas för ett annat brott när man utövar sin religion utan endast att man inte kan straffas för att man utövar sin religion.
Citera
2017-08-27, 23:10
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ynkrygg, ja eller nej hade varit ett kortare svar men du vågar inte stå för dina åsikter.
Jag står för det jag skrivit, du får läsa mina inlägg och dra dina egna slutsatser, vilket du säkert redan gjort.

Citera
2017-08-27, 23:13
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Jag står för det jag skrivit, du får läsa mina inlägg och dra dina egna slutsatser, vilket du säkert redan gjort.

Din taktik är inte svår att genomskåda. Du påstår att du har svarat trots att du inte har det och vägrar ge citat där svaret skulle finnas. Du flyr på det här sättet undan att gå in på frågeställningar som du inte klarar av att svara, istället för att ta debatten rakryggat. Ynkrygg.
Citera
2017-08-27, 23:22
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Nej du har konsekvent vägrat att svara och det skulle varit mycket enklare för att ge ett svar än att fly undan i inlägg efter inlägg som en liten fegis.

Jag har heller inte skrivit något om att halvshugga personer, du har uppenbarligen varken koll på vad jag eller du själv skriver.

Hur svårt kan det vara att ge ett rakt svar på frågan om alla religioner ska vara likställda enligt svensk lag? Ja eller nej, det hade varit mycket enklare än att fly på det här sättet och visa att du är en ynkrygg i debatten som inte vågar stå för dina åsikter.

Jag har inte sett den frågan då cirka 100 stycken av mina inlägg i denna tråd har citerats ....

Jag har skrivet religösa platser såsom t.ex kyrkor, moskéer och synagogor.

Så ja självklart ska alla religioner vara likställda i lagens mening. För att det ska betecknas som en religion så ska det dock finnas en Gud som de tror på.

Religionen ska ha blivit erkänd för att den ska vara likställd.

Religionsfrihet innebär blandannat att man har rätt att tro på vilken religion man vill så det är så självklart att de ska vara lika inför lagen och att alla åtnjuter samma skydd för sin religion oberoende av vilken de tror på.
Citera
2017-08-27, 23:23
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Din taktik är inte svår att genomskåda. Du påstår att du har svarat trots att du inte har det och vägrar ge citat där svaret skulle finnas. Du flyr på det här sättet undan att gå in på frågeställningar som du inte klarar av att svara, istället för att ta debatten rakryggat. Ynkrygg.
Du läser väl de inlägg du citerar och svarar på?
Citera
2017-08-27, 23:26
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Du hittar svaret i mina inlägg.

Ingen sådan bullshit, tack! Bemödar du dig skriva detta innehållslösa svar så anser jag att du inte har svaret på min fråga. Jag tänker ej leta efter svar i dina inlägg - varför skulle jag? Du svarade inte på mitt inlägg och då anser jag att det är du som skall svara eller erkänna att du inte kan. Inte bara ignorera och/eller svara att jag själv skall söka efter svaret i dina inlägg. Tänk om alla gjorde det - skulle forumet då fortleva mer än i ett år då, tror du?

Finns inget mer infantilt än att be någon som ber om ett svar att söka själv och/eller Googla... Gör man detta har man inget på ett "DISKUSSIONSFORUM" att göra...
Citera
2017-08-27, 23:31
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag har skrivet religösa platser såsom t.ex kyrkor, moskéer och synagogor.

Och även vandrarhem eftersom det var där de var eller hur?

Citat:
Så ja självklart ska alla religioner vara likställda i lagens mening. För att det ska betecknas som en religion så ska det dock finnas en Gud som de tror på.

Religionen ska ha blivit erkänd för att den ska vara likställd.

Religionsfrihet innebär blandannat att man har rätt att tro på vilken religion man vill så det är så självklart att de ska vara lika inför lagen och att alla åtnjuter samma skydd för sin religion oberoende av vilken de tror på.

Jaha erkänd av någon oklart vem. Det kan vi lämna därhän även om det är ett intressant stickspår. Mer intressant är att det du har skrivit innebär att en imam som är ute och campar med brottslingar ska vara fredade mot polisingripanden. Detta eftersom en präst på ett vandrarhem med brottslingar ska vara det och du inte gör skillnad på en imam och en präst.

Vi kan heller förstås inte veta om någon av de papperslösa brottslingarna är imam eller inte så om någon av dem påstår det ska de alltså vara fredade från polisingripanden, det är konsekvensen av det du skrivit.

Citat:
Du läser väl de inlägg du citerar och svarar på?

Ja visst och ser att du fortfarande skriver en massa utan att ge ett enkelt svar som hade varit mycket enklare än att bluddra innehållslöst.
Citera
2017-08-27, 23:34
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ingen sådan bullshit, tack! Bemödar du dig skriva detta innehållslösa svar så anser jag att du inte har svaret på min fråga. Jag tänker ej leta efter svar i dina inlägg - varför skulle jag? Du svarade inte på mitt inlägg och då anser jag att det är du som skall svara eller erkänna att du inte kan. Inte bara ignorera och/eller svara att jag själv skall söka efter svaret i dina inlägg. Tänk om alla gjorde det - skulle forumet då fortleva mer än i ett år då, tror du?

Finns inget mer infantilt än att be någon som ber om ett svar att söka själv och/eller Googla... Gör man detta har man inget på ett "DISKUSSIONSFORUM" att göra...
Huruvida du anser frågan besvarad eller inte är inte mitt problem, jag kan inte ansvara för dig och din informationsinhämtning, det är ditt ansvar att hålla dig informerad om sådant som är viktigt för dig.
Citera
2017-08-27, 23:37
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Huruvida du anser frågan besvarad eller inte är inte mitt problem, jag kan inte ansvara för dig och din informationsinhämtning, det är ditt ansvar att hålla dig informerad om sådant som är viktigt för dig.

Du medgav ju tidigare att du inte hade något svar eftersom du insåg att du var helt fel ute. Om du inte minns kan du gå tillbaks och läsa dina inlägg.
Citera
2017-08-27, 23:40
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Du medgav ju tidigare att du inte hade något svar eftersom du insåg att du var helt fel ute. Om du inte minns kan du gå tillbaks och läsa dina inlägg.
Det du försöker kommer inte fungera, så du kan lika gärna sluta.
Citera
2017-08-27, 23:41
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det du försöker kommer inte fungera, så du kan lika gärna sluta.

Varför då, gillar du inte din egen retorik, tycker du att den inte fungerar nu helt plötsligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in