Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Nej du har konsekvent vägrat att svara och det skulle varit mycket enklare för att ge ett svar än att fly undan i inlägg efter inlägg som en liten fegis.
Jag har heller inte skrivit något om att halvshugga personer, du har uppenbarligen varken koll på vad jag eller du själv skriver.
Hur svårt kan det vara att ge ett rakt svar på frågan om alla religioner ska vara likställda enligt svensk lag? Ja eller nej, det hade varit mycket enklare än att fly på det här sättet och visa att du är en ynkrygg i debatten som inte vågar stå för dina åsikter.
Jag har inte sett den frågan då cirka 100 stycken av mina inlägg i denna tråd har citerats ....
Jag har skrivet religösa platser såsom t.ex kyrkor, moskéer och synagogor.
Så ja självklart ska alla religioner vara likställda i lagens mening. För att det ska betecknas som en religion så ska det dock finnas en Gud som de tror på.
Religionen ska ha blivit erkänd för att den ska vara likställd.
Religionsfrihet innebär blandannat att man har rätt att tro på vilken religion man vill så det är så självklart att de ska vara lika inför lagen och att alla åtnjuter samma skydd för sin religion oberoende av vilken de tror på.