2017-08-27, 16:30
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69
Hej, kände faktiskt inget speciellt utan var bara intressant att vara på plats. Har ju trott länge att P gick över vid järnvägsövergången vid Rala men det går som sagt att gå över var som helst. Verkar väldigt svårt att hitta nån mössa eller mobil eller liknande i den här terrängen. Kollade bara vägen som gick runt "ryggsäcksgärdet". Om han droppade ryggsäcken längs grusvägen kan han lika gärna ha fortsatt rakt fram över järnvägen och vidare var som helst. Blev inte klokare precis 🤔

Just de områdena har ju genomsökts några gånger!
Hade DU hittat mobilen eller plånboken skulle det vara ett stort nedslag för såväl "MPS," som "FIKK!"
Dock en rejält svajande fjäder i hatten för Dig!
Citera
2017-08-27, 16:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Tänk om P. verkligen hade abstinens på tablettintag ,som faktiskt kan användas som en drog ...hmm...och skulle möta någon ,några ,som skulle avhjälpa det genom försäljning utav just tabletter
Han intar för många (eller kanske han tog sin första "lina" ,vem vet ),och hamnar i ett förvirrad läge ,om han sen tog för mycket ,kan det ju tänkas att han var illa ute ,OCH de där grabbarna var tvungna att "Göra sig av " med honom antingen i en gödselbrunn ,eller i Hällabrottets mångna skrymslen och vrår ...hmm ...?

EDIT : Då måste det ju vara någon som har TILLGÅNG till dessa tabletter + har en viss VETSKAP om HUR dessa tabletter kan användas ,eller hur !

(Spekulation )

"Göra- sig -av- med " hmmm...Men egentligen inte ,varför skall de vara tvungna att göra det ?

Han lär ju ha tagit denna drog på eget ansvar ( ej omyndig ; betyder : beslutar själv över val av intag av drog eller ej ,såvida han inte blev tvingad ) ,och då har de ju inget egentligt ansvar över hur det blev ,eller ? Händelseförloppet vet ju bara han och de/den som var med ....Så han kunde ha blivit lämnad precis där som det hände ,egentligen ...

Man undrar var det var ?

Tyvärr verkar ju P. vara en person som gärna vill vara andra till lags utan att typ ställa till det , OCH DÅ kommer vi till just det som kan ha förstört för honom , ATT han inte kunde säga nej när erbjudandet kom ,och DET är nog det värsta som kan hända en person . Kan gälla liv och död , i vissa fall .

Många frågor ,inga svar ...

Jag tycker att det känns långsökt att han skulle ha lyckats få kontakt med någon (särskilt med tanke på problemen med telefonen) i Hallsberg mitt i resan. Det skulle innebära att han lyckades få tag på någon precis då när han kom till Hallsberg, fast han skulle vidare till Mjölby, där föräldrarna skulle möta upp.

Dessutom vittnade kvinnan på tåget om de telefonsamtal han hade. Vi har iaf inte hört något om något eventuellt samtal till någon annan. Hon verkade ju inte märka något särskilt med honom heller, om han skulle fått abstinens.

Föräldrar vet förstås inte allt om sina barn. Om de tar droger eller annat, berättar man inte gärna för föräldrar. Men kompisar? Tror nog att det hade framkommit.

Jag tror absolut inte på det spåret.
Senast redigerad av notknapparen 2017-08-27 kl. 16:55.
Citera
2017-08-27, 16:39
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Vet man exakt hur stora områden och vilka i hällabrottet som har genomsökts?
Jag har vistats rätt mycket i området, och det är väldigt många km(tom. mil) men väldigt snåriga skogar, mycket skogsbrott överallt, en del gammalt skit från brytningen i form av små igenfallna stugor, små ingångar i bergen här o där, vissa väldigt svåråtkomliga. När jag har sett MP söka i områdena har en del av dom sökt längst med motionsspåren (som om inte alla 1000 som passerar lagt märke till något).
Krävs nog rätt folk som söker för att ta sig igenom alla platser där ute. Personligen tror jag sannahed-hällabrottet är bästa stället o leta.

Varför är just Sannahed - Hällabrottet de bästa ställena, att leta på - anser Du?
Är de traktens "ungdomstillhåll?"
Citera
2017-08-27, 16:50
Medlem
Jag tror inte att någon annan är inblandad i hans försvinnande och heller inte i hans bortgång - nä, jag tror inte att han är i livet.
Citera
2017-08-27, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Just de områdena har ju genomsökts några gånger!
Hade DU hittat mobilen eller plånboken skulle det vara ett stort nedslag för såväl "MPS," som "FIKK!"
Dock en rejält svajande fjäder i hatten för Dig!
Ja, det vet jag men flera har också skrivit här att söken aldrig kan vara 100%. Man skulle behöva krypa på alla fyra med ett förstoringsglas där bland alla diken och buskage.
Citera
2017-08-27, 17:11
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ja, det vet jag men flera har också skrivit här att söken aldrig kan vara 100%. Man skulle behöva krypa på alla fyra med ett förstoringsglas där bland alla diken och buskage.

Ture Sventon in spe!
Du VÅGADE i alla fall ge Dig ut! Det räknas!
Citera
2017-08-27, 17:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Stort av dig att "våga" göra detta!

Ja, förstår att det är nästan omöjligt att hitta något i snåren och gräset. Tänkt på det när jag gått omkring hur svårt det skulle vara nu när allt växt upp efter det att han försvann. Till våren kan det nog vara lättare.

Kanske du vågar dig ut fler gånger, t ex för att leta efter telefon eller liknande?

Så svårt när man inte vet VAR man ska leta. Det kan ju vara i stort var som helst. Måste säga att man blir verkligt ledsen när man börjar tänka på hur illa det kan ha gått för honom.
Citera
2017-08-27, 17:13
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

Skönt att du är hemma. Hoppas allt känns bra inombords efter dagens tur.

Vägen eller stigen som går där ryggan hittades, går det att köra bil där?
Citera
2017-08-27, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Ture Sventon in spe!
Du VÅGADE i alla fall ge Dig ut! Det räknas!
Tack, blev väl mest förbaskad för att det var så igenväxt men nu vet man i alla fall lite mer om hur platsen ser ut även om jag besökt områdena runt omkring och åkt "Ralavägen" tidigare. Ja, man kanske skulle bli detektiv
Citera
2017-08-27, 17:29
Medlem
Så vad har vi eller inte har vi?
1. Dränkt sig?
2. Gått in i en silo?
3. Mördad av någon?
4. Flummar runt nånstans i Sverige och läser flashback?
5. Tablettöverdos?
6. Dragit med volvotradarna utomlands?
7. Kastat sig framför tåget.. ej anmält?
8. Hängt sig?
9. Haft skön sex i Hallsberg som gick överstyr?

Själv tippar jag nummer 4 alternativt nummer 6. Men i värsta fall stänker jag nummer 2
Citera
2017-08-27, 17:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Nehe ,men måste man inte klättra upp för att komma ner i den ?

Och om några lyft upp honom för att få ner honom däri ,är inte det otroligt svårt ?

Jo, efter att ha läst på om silon, kan jag inte riktigt se hur det skulle gå till?
De olyckor som stått i pressen handlar väl om personer som arbetat med spannmålen.
Men det är klart, om någon arbetat med rengöring på våren och en silo stått öppen, kan det förstås hända olyckor. Men tycker ändå att det känns väldigt långsökt.
Att någon annan skulle försöka få ner honom i en sådan kan man nog glömma.
Citera
2017-08-27, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Stort av dig att "våga" göra detta!

Ja, förstår att det är nästan omöjligt att hitta något i snåren och gräset. Tänkt på det när jag gått omkring hur svårt det skulle vara nu när allt växt upp efter det att han försvann. Till våren kan det nog vara lättare.

Kanske du vågar dig ut fler gånger, t ex för att leta efter telefon eller liknande?

Så svårt när man inte vet VAR man ska leta. Det kan ju vara i stort var som helst. Måste säga att man blir verkligt ledsen när man börjar tänka på hur illa det kan ha gått för honom.
Tack
Blev förvånad över att det var så tjockt med grönska och igenväxt. Det är så enorma ytor jämfört med att kolla på kartan och buskage och snår överallt. Jag kommer att återvända i höst när mycket av grönskan försvunnit och ta lite bilder om det kan vara intressant. Känner verkligen en stor sorg över P och hans familj. Ovissheten är värst och att inte veta var man ska leta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in